OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 165 van 11.911 resultaten
    recensie
    IT-management / ICT
    26 april 2019
    Elly Stroo Cloeck
    3-4 minuten leestijd
    In 2020 hangt bijna alles aan het Internet. Niet alleen de zelfrijdende auto, maar ook stoelen, boeken, planten, kleding …..Wat moet je je daarbij voorstellen? Een sensor in de kleding om aan te geven hoe vuil het is?
    recensie
    IT-management / ICT
    25 april 2019
    Dorien Winterink
    2-3 minuten leestijd
    Wat is de rol van de mens in de economie van de toekomst? Is ons onderwijssysteem klaar om de digitalisering ten volle te benutten? Brengt technologische verandering ons naar een nieuw samenlevingsmodel?
    recensie
    Algemeen management
    25 april 2019
    Frank van Kuijck
    recensie
    Organisatiekunde
    25 april 2019
    Reijer Aernoudse
    2-3 minuten leestijd
    In Woorden wisselen schrijft Mark van Twist over hoe taal invloed heeft op de boodschap die wordt overgebracht en hoe dit gebruikt wordt bij besturen, organiseren en adviseren.
    recensie
    Organisatiekunde
    25 april 2019
    Marieke van Bommel
    3-4 minuten leestijd
    Agile manier van werken is een effectieve methode om meer klantwaarde te creëren en efficiënter te werken. Agile werken start vaak op de werkvloer, maar leent zich ook prima voor het directieniveau.
    recensie
    25 april 2019
    Elly Stroo Cloeck
    recensie
    Personeelsmanagement
    23 april 2019
    Corinne Klaver
    7-9 minuten leestijd
    Meerdere keren per week spreek ik professionals die worstelen met het vinden van een weg door de hoeveelheid werk dat op ze afkomt. Ook zelf vind ik het een uitdaging om hierin de juiste keuzes te maken.
    recensie
    Marketing
    19 april 2019
    Sjors van Leeuwen
    6-8 minuten leestijd
    Het verschil tussen een goede en een slechte klantbeleving wordt vooral bepaald door de persoonlijke betrokkenheid van de mensen binnen de organisatie. Dat schrijft Harald Pol in De reis door het Rijk van Koning Klant.
    recensie
    Non-profit
    19 april 2019
    Peter de Roode
    3-5 minuten leestijd
    Omgaan met ongeschreven regels is een verslaggeving van een promotiestudie. Max Herold geeft een goed inzicht van de effecten voor een organisatie van de ongeschreven regels. Zoals zo vele promotiestudies is het geen gemakkelijk leesbaar boek, de auteur heeft immers wetenschappelijke verantwoording af te leggen.
    recensie
    Coaching en trainen
    18 april 2019
    Sippy van Akker
    3-4 minuten leestijd
    Jan Remmerswaal is sociaal-psycholoog en schreef al meerdere boeken over groepsdynamica en het begeleiden van groepen. Het boek Rijker coachen zou je kunnen zien als een regelrechte trendbreuk of juist als een nuttige aanvulling op het eerdere werk.
    recensie
    Strategisch management
    18 april 2019
    Chris Maas Geesteranus
    5-8 minuten leestijd
    Netwerken met energie ervaar ik als een imposant werkstuk. Zeker niet alleen door zijn omvang (meer dan 300 bladzijden), maar vooral door de diepgang die Eelke Wielinga weet te bereiken aan de hand van de vele doordachte voorbeelden van menselijk handelen en hun effecten, in relatie tot dat van anderen.
    recensie
    Coaching en trainen
    18 april 2019
    Christel Deckers
    1-2 minuten leestijd
    Simpel toch vergaderen? Je maakt een agenda, stuurt die rond, of niet, je vergadert en daarna gaat iedereen doen wat er is afgesproken.
    recensie
    Leiderschap
    17 april 2019
    Han van der Pool
    2-3 minuten leestijd
    Moreel leiderschap is een verrassend actueel en relevant boek over een belangwekkend thema. Alex Brenninkmeijer levert met zijn boek een mooie bijdrage aan de discussie over het belang van moreel leiderschap.
    recensie
    Leiderschap
    17 april 2019
    Peter de Roode
    3-5 minuten leestijd
    Na verschillende boeken van Brené Brown gelezen te hebben, vroeg ik me af of zein Durf te leiden nog wat toe voegen zou hebben aan de vele inzichten die ze met haar lezers heeft gedeeld. Dat was geen terechte twijfel bleek achteraf.
    recensie
    17 april 2019
    Bertrand Weegenaar
    3-4 minuten leestijd
    Ze werden filosofengoden vanaf de jaren ’50: Martin Heidegger, Walter Benjamin en Ludwig Wittgenstein. Minder bekend, in het grote Europese denken, werd Ernst Cassirer. Ze richtten hun denkkringen in Wenen, Frankfurt en Cambridge op.
    recensie
    Communicatie en media
    17 april 2019
    Sigrid van Iersel
    2-3 minuten leestijd
    Een briljant non-fictieboek maken over het schrijven van een non-fictieboek. Een gedurfde onderneming, want je levert zelf de meetlat aan om je eigen werk tegen af te zetten. Marc Buelens waagt het erop en dat alleen al is een prijzenswaardige onderneming.
    recensie
    Marketing
    16 april 2019
    Sjors van Leeuwen
    3-5 minuten leestijd
    Over de ontwikkeling van het marketingvak wordt veel geschreven. Marketinggoeroe Seth Godin doet acht jaar na zijn laatst verschenen boek ook weer een duit in het marketingzakje met Dit is nu marketing. Daarin lezen we dat marketing niet meer gaat over wie het hardst om aandacht roept, maar dat het gaat om de wereld beter te maken.
    recensie
    Marketing
    16 april 2019
    Paul Kruijssen
    3-4 minuten leestijd
    Met de titel van zijn boek Marketingplan op 1A4 geeft Ment Kuiper de indruk dat een marketingplan kort en succesvol kan zijn en dan ook echt ‘voor je’ kan werken.
    recensie
    Personeelsmanagement
    16 april 2019
    Guusje Nagels
    4-5 minuten leestijd
    Kun jij ook wat extra inspiratie gebruiken als het gaat om het zoeken en vinden van nieuwe collega’s? Dan is Collega gezocht iets voor jou.
    recensie
    Reclame en verkoop
    15 april 2019
    Emiel Mulder
    3-4 minuten leestijd
    Het verkopen van een product of dienst wordt steeds lastiger. De concurrentie neemt toe en ontwikkelingen op en buiten de markt zorgen ervoor dat je moet ‘vechten’ voor je klanten.

      Personen

        Trefwoorden