OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 174 van 11.907 resultaten
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    24 januari 2019
    Sippy van Akker
    H
    recensie
    Psychologie
    24 januari 2019
    Marjan Maandag
    1-2 minuten leestijd
    Een slaapverwekkend boek… Echt waar. En toch wordt dit geen negatief stukje. Integendeel. Catelijne Elzes en Deborah Freriks gaan het verschijnsel slapeloosheid te lijf.
    recensie
    Mens en maatschappij
    24 januari 2019
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Skin in the game is een beoordeling van ongelijkwaardigheden in menselijke interactie. Het boek is bedoeld om ons te helpen begrijpen waar en hoe kloven spontaan ontstaan in onzekerheid, risico, kennis en eerlijkheid.
    recensie
    IT-management / ICT
    23 januari 2019
    Sjors van Leeuwen
    3-4 minuten leestijd
    De term ‘big data’ wordt steeds vaker gebruikt. Maar wat houdt het eigenlijk in en waarom wordt het gezien als een ‘game changer’ voor bedrijven en instellingen? Je leest het antwoord in het boek Big data ontrafeld.
    recensie
    Verandermanagement
    23 januari 2019
    Daan Scheffers
    1-3 minuten leestijd
    Design Thinking – Radicaal veranderen in kleine stappen van Guido Stompff doet een dappere poging om design thinking stapsgewijs uit te leggen en daarmee een introductie te geven aan de lezer.
    recensie
    Marketing
    23 januari 2019
    Dymph Neeteson
    3-4 minuten leestijd
    Hoera, het is zover! Ik heb eindelijk het boek Content! Zuurstof voor je klanten van Antal de Waij uit. Na het lezen van het boek zou je -volgens de achterflap- alle informatie moeten hebben om een contentstrategie te bouwen. Klopt dit? Ja, wat mij betreft wordt deze belofte zeker waargemaakt.
    recensie
    Leiderschap
    22 januari 2019
    Bert Peene
    4-6 minuten leestijd
    Waar de professionele leergemeenschap tegenwoordig hét hebbedingetje van bestuurders en directeuren in het onderwijs is, is zelfsturing dat voor diegenen die in andere (niet-commerciële) sectoren aan de touwtjes trekken. 
    recensie
    Mens en maatschappij
    22 januari 2019
    Peter de Roode
    4-5 minuten leestijd
    Opnieuw heeft auteur Mieke Bouma een prachtig boek geschreven waarin het thema ‘de reis van de held’ centraal staat. In dit boek laat ze de lezer reflecteren op zijn eigen levensverhaal.
    recensie
    22 januari 2019
    Dave van Ooijen
    7-10 minuten leestijd
    Na val van de Berlijnse Muur in 1989 en het uiteenvallen van de Sovjet-Unie in 1991 leek aan de geschiedenis definitief een einde te zijn gekomen.
    recensie
    Marketing
    21 januari 2019
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    Het vorige boek van Gino Van Ossel, professor Retail & Trade Marketing aan Vlerick Business School; Omnichannel in retail, gaf antwoord op vragen over de e-commerce voor retailing. Een goed boek, zonder meer.
    recensie
    Personeelsmanagement
    21 januari 2019
    Lizzy Prins
    2-3 minuten leestijd
    Mensen maken het verschil. Bart Dietz en Rainier Beelen helpen met Succesvol binnenhalen van toptalent hiring managers (en anderen die kandidaten interviewen) om toptalent aan boord te krijgen.
    recensie
    Algemeen management
    21 januari 2019
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    In Grip op een positief werkklimaat wordt verslag gedaan van het concept Actieonderzoek gericht op het onderwerp ‘positief werkklimaat’. Onder begeleiding van externe onderzoekers werden teams van diverse bedrijven ondersteund.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    18 januari 2019
    Jan Hoogstra
    4-6 minuten leestijd
    Sommige mensen doen het teveel, sommigen te weinig: jezelf profileren. Personal branding is belangrijk, of eigenlijk meer persoonlijke marketing. Hoe laat je het beste van jezelf zien?
    recensie
    Algemeen management
    18 januari 2019
    Hanneke Tinor-Centi
    2-3 minuten leestijd
    Er wordt veel gesproken én geschreven over ‘diversiteit’. Juist nu dus een enorm actueel thema. Bert Overbeek belicht in zijn Goden en Goeroes echter een ander onderdeel van diversiteit dan waar we het met elkaar meestal over hebben.
    recensie
    Verandermanagement
    18 januari 2019
    Robbert Coops
    3-5 minuten leestijd
    Het ooit zo eerbiedwaardige instituut Kamer van Koophandel heeft een ingrijpende transitie ondergaan. Van fysiek georiënteerde service naar digitale dienstverlening.
    recensie
    Organisatiekunde
    17 januari 2019
    Patrick Davidson
    4-5 minuten leestijd
    Het is nog niet zo makkelijk om je enthousiasme en verwondering goed op papier te zetten maar het is Jim Stolze wel goed gelukt, zo vindt Patrick Davidson. Hij las Algoritmisering, wen er maar aan.
    recensie
    Algemeen management
    17 januari 2019
    Liesbeth Tettero
    3-4 minuten leestijd
      Boeken over netwerken zijn er volop. Over hoe je een gesprek aanknoopt op een borrel of hoe je LinkedIn effectief gebruikt, bijvoorbeeld. David Burkus, hoogleraar Leiderschap en Innovatie, schreef een ánder boek over netwerken.
    recensie
    Organisatiekunde
    17 januari 2019
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    In dit boek biedt de auteur 41 modellen, tools en tips die met name zijn bedoeld voor organisaties die met scrum werken. De modellen bieden eenvoud en beogen het werk van medewerkers simpeler en vooral menselijker te maken.
    recensie
    Mens en maatschappij
    16 januari 2019
    Peter de Roode
    4-5 minuten leestijd
    De supermarktsurvivalgids is een zeer goed en humoristisch geschreven boek dat de vraag beantwoordt hoe je de tocht langs de schappen van de supermarkt kan overleven.
    recensie
    Ondernemen
    16 januari 2019
    Sjors van Leeuwen
    4-5 minuten leestijd
    Wat doen superondernemers als Pieter Zwart (Coolblue), Frits van Eerd (Jumbo), Raymond Cloosterman (Rituals), Michiel Muller (PICNIC) en Atilay Uslu (Corendon) nu anders dan anderen? Je leest het antwoord in LEF, hét boek over en voor ‘marktverstoorders.

      Personen

        Trefwoorden