OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 241 van 11.920 resultaten
    recensie
    Marketing
    4 juli 2017
    Martijn Anderson
    3-4 minuten leestijd
    Customer Journey Optimalisatie is een overzichtelijk, niet te dik boek voor wie wil weten wat de customer journey is en voor wie wil ontdekken hoe hij/ zij de customer journey van zijn/ haar klanten kan optimaliseren.
    recensie
    Organisatiekunde
    4 juli 2017
    Bert Peene
    3-4 minuten leestijd
    Volgens een recent gepubliceerd tevredenheidsonderzoek onder dertienhonderd medewerkers heerst op het bestuursdepartement van Veiligheid en Justitie een angst- en afrekencultuur. Medewerkers voelen zich niet veilig in de relatie met collega’s en leidinggevenden, en een op de vier overweegt daarom op te stappen. De rest niet en dat is bijna even opmerkelijk als het feit dat er in een professionele organisatie een Angstcultuur heerst. Waarom nemen bange mensen geen ontslag? 
    recensie
    4 juli 2017
    Hanneke Tinor-Centi
    recensie
    4 juli 2017
    Hanneke Tinor-Centi
    recensie
    4 juli 2017
    Hanneke Tinor-Centi
    recensie
    Leiderschap
    4 juli 2017
    Christel Deckers
    2-3 minuten leestijd
    ‘Bestaat het glazen plafond echt of zit dat in de hoofden van de vrouwen.’ ‘Zolang vrouwen voorrang geven aan het gezin en parttime werken komen ze niet aan de top.’ ‘Dan toch maar een quotum of ben je dan die excuus Truus die wordt binnengehaald om het quotum te halen en niet zozeer vanwege je kwaliteiten?’
    recensie
    Organisatiekunde
    3 juli 2017
    Menno Klopper
    3-4 minuten leestijd
    Anno 2017 trekt de Nederlandse economie aan. De verwachting luidt dat werkgevers de komende jaren op vele terreinen moeten vechten om het behoud en verkrijgen van werknemers.
    recensie
    Psychologie
    3 juli 2017
    Han van der Pool
    3-5 minuten leestijd
    ‘Je gaat het pas zien als je het door hebt’ is een bekende uitspraak van Johan Cruijff. De werkelijkheid is immers complex. De Israëlisch-Amerikaanse psycholoog gedragseconoom en nobelprijs winnaar, Daniel Kahneman onderscheidt in zijn boek twee verschillende manieren van denken, die hij systeem 1 en systeem 2 denken noemt.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    3 juli 2017
    Hennyta van Logtestijn
    2-3 minuten leestijd
    Onlangs is Altijd scherp - manage je energie, niet je tijd – het geheim van high performance in een Nederlandse vertaling verschenen. Het Engelstalige origineel verscheen in 2003 en is een klassieker in de Verenigde Staten.
    recensie
    Strategisch management
    3 juli 2017
    Han van der Pool
    2-3 minuten leestijd
    ‘Zij die kennis hebben, voorspellen niet, zij die voorspellen hebben geen kennis’ filosofeerde de Chinees wijsgeer LAO TSE reeds 600 jaar voor het begin van onze jaartelling. In een wereld die continu verandert zijn de oplossingen van gisteren en vandaag vaak niet meer die van morgen.
    recensie
    3 juli 2017
    Hanneke Tinor-Centi
    recensie
    Algemeen management
    3 juli 2017
    Arie Buvens
    2-3 minuten leestijd
    Wat maakt, dat sommige leiders en organisaties in turbulente tijden wel weten welke koers zij willen varen en andere niet? Erik Jan Koedijk weet het wel. Met concrete voorbeelden en inzichten, die hij zelf in de afgelopen jaren heeft opgedaan wil hij inspireren.
    recensie
    Leiderschap
    30 juni 2017
    Paul Misdorp
    3-5 minuten leestijd
    Danah Zohar heeft aan haar twee bestsellers The Quantum Self (1990) en Spiritual Intelligence (2004) zeer recentelijk een derde toegevoegd: Quantum leiderschap.
    recensie
    Algemeen management
    30 juni 2017
    Sjors van Leeuwen
    3-4 minuten leestijd
    Sociale media zijn niet meer weg te denken uit ons bestaan. We posten, kijken, liken, reageren, kopen en klagen dat het een lieve lust is op Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn en al die andere sociale netwerken. Bedrijven en instellingen moeten serieus met sociale media aan de slag. Om dat goed aan te kunnen pakken is er nu het boek Social Media Management.
    recensie
    IT-management / ICT
    30 juni 2017
    Paul Kruijssen
    3-4 minuten leestijd
    Dronevideo's maken, zo heet het boek dat Wiebe de Jager schreef. Precies twee jaar na het verschijnen van zijn boek Dronefotografie.
    recensie
    Leiderschap
    29 juni 2017
    Han van der Pool
    3-4 minuten leestijd
    De huidige economische turbulentie vraagt om goed leiderschap. In de huidige ‘credit-crunch’ komt het er op aan. ‘Winnaars’ zijn nu op hun sterkst en ‘verliezers’ raken steeds meer in de ‘stress’.
    recensie
    Psychologie
    29 juni 2017
    Nico Jong
    3-4 minuten leestijd
    Vroeger vonden we zingeving voornamelijk in religie. Nu zijn er vele wegen en is de zoektocht naar zin diffuus geworden. Vanuit de positieve psychologie is een ware geluksindustrie ontstaan.
    recensie
    Algemeen management
    29 juni 2017
    Han van der Pool
    recensie
    Leiderschap
    29 juni 2017
    Han van der Pool
    2-3 minuten leestijd
    Een bedrijf is wat de medewerkers doen. Natuurlijke groei, ook de kernwaarden van een bedrijf kunnen niet van boven opgelegd worden, maar alleen naar voren komen uit het gedrag van medewerkers.
    recensie
    Organisatiekunde
    29 juni 2017
    Han van der Pool
    3-4 minuten leestijd
    Een Corporate University, Academy of College gaat over strategisch leren door (en binnen) organisaties. CU’s leveren een bijdrage aan het vertalen van de visie en strategie van de onderneming naar werkprocessen en gedrag van de medewerkers. 

      Personen

        Trefwoorden