OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 245 van 11.920 resultaten
recensie
Leiderschap
1 juni 2017
Jan Hoogstra
4-5 minuten leestijd
Toon Gerbrands, algemeen directeur van de voetbalclub PSV heeft een nieuw boek geschreven: Mijn Stijl, succesvol topsportmanagement volgens Toon Gerbrands. In het boek worden veertien veel aan hem gestelde vragen beantwoord.
recensie
Algemeen management
1 juni 2017
Hanneke Tinor-Centi
1-2 minuten leestijd
In de blogbundel Onder de zeespiegel schetst Saskia Maarse de hedendaagse Nederlandse cultuur door de ogen van allerlei nationaliteiten en culturen in Nederland. Een review.
recensie
Communicatie en media
31 mei 2017
Nico Jong
3-4 minuten leestijd
In de wereld van management en organisatie is veel geschreven over het fenomeen strategie. Communicatieprofessionals krijgen vaak te horen dat het wel wat strategischer mag, maar veel literatuur was er voor hen niet.
recensie
Algemeen management
31 mei 2017
Dick Bos
2-3 minuten leestijd
Leuk om een boek te lezen van een ondernemer die inzicht geeft hoe hij, onder andere, de regeldruk en bemoeienissen van anderen ervaart op het ‘ware ondernemerschap’. Een ontspannend boek: Diep zakendoen, van Erik de Vlieger.
recensie
Algemeen management
30 mei 2017
Sjors van Leeuwen
7-10 minuten leestijd
Het is een van de modewoorden van deze tijd: disruptie. Hippe startups die hele markten ontwrichten met nieuwe slimme toepassingen. Denk aan Airbnb en Uber.
recensie
recensie
30 mei 2017
Hanneke Tinor-Centi
recensie
30 mei 2017
Hanneke Tinor-Centi
recensie
30 mei 2017
Hanneke Tinor-Centi
recensie
Marketing
30 mei 2017
Fred Rutgers
2-4 minuten leestijd
Verliefd op je klant van Patrick van Veen gaat over wat je kunt leren van een bioloog over verkoop en klantcontact. Het is van harte aanbevolen.
recensie
Strategisch management
29 mei 2017
Nico Jong
1-2 minuten leestijd
Organisaties hebben steeds meer te maken met complexe contexten en vraagstukken. Klassieke aanpakken analyseren en beredeneren problemen op een lineaire en rationele manier.
recensie
Marketing
26 mei 2017
Ineke Smits
3-4 minuten leestijd
Iedere zzp‘er krijgt er vroeg of laat mee te maken, online marketing. Maar hoe goed je ook bent in je vak, online marketing is niet iets wat elke zzp‘er op zijn prioriteiten- of expertiselijstje heeft staan.
recensie
Marketing
26 mei 2017
Sjors van Leeuwen
5-6 minuten leestijd
Platforms zijn de nieuwe multinationals. Denk aan Amazon, Airbnb, Uber en Facebook. Bedrijven moeten mee in deze platformontwikkeling om te kunnen overleven. Het is buigen of barsten. Dat schrijft Cor Molenaar in zijn boek De kracht van platformstrategie.
recensie
Leiderschap
24 mei 2017
Nico Jong
3-4 minuten leestijd
Mondiale megatrends roepen om een nieuw leiderschapsparadigma dat creatief kan omgaan met snelle veranderingen, complexiteit, onzekerheid, risico, wereldwijde onderlinge verbondenheid, decentralisering en een groeiende roep om ethiek en zingeving.
recensie
Communicatie en media
24 mei 2017
Bert Peene
3-4 minuten leestijd
‘Een verandering van tijdperk’, zo duidt transitieprofessor Jan Rotmans de fundamentele verandering die onze samenleving momenteel ondergaat, ingegeven door tal van ontwikkelingen op uiteenlopende gebieden. De impact van deze verandering is groot, zowel voor organisaties in het algemeen als voor het communicatievak in het bijzonder. Daarom zal het communicatievak volgens VNG-communicatiedirecteur Vera de Witte een grote omslag moeten maken. Specialiseren is een must, net als experimenteren en lef. De communicatieprofessional is dood, lang leve de nieuwe communicatieprofessional!
recensie
Persoonlijke effectiviteit
24 mei 2017
Jan Hoogstra
3-5 minuten leestijd
Een cabaretier die een managementboek schrijft… Een combinatie die je niet in eerste instantie verwacht. Maar als je het vervolgens leest, ga je er anders over denken.
recensie
Psychologie
23 mei 2017
Robert Buisman
3-4 minuten leestijd
In Waarom? Op zoek naar wat ons werkelijk drijft gaat hersenonderzoeker Victor Lamme op zoek naar de werkelijke drijfveren van de mens. Een goed gekozen titel, want het dekt de inhoud met slechts één woord. Waarom doen we de dingen zoals we ze doen, is iets wat we ons vaak afvragen.
recensie
23 mei 2017
Hanneke Tinor-Centi
recensie
23 mei 2017
Hanneke Tinor-Centi
recensie
Strategisch management
23 mei 2017
Dave van Ooijen
5-7 minuten leestijd
Twee maanden geleden werd door Ton Wilthagen, hoogleraar Arbeidsmarkt aan de Universiteit Tilburg, samen met een groot aantal hoogleraren, een 'open brief' gepubliceerd met de titel: 'Politieke visie dringend nodig om robotisering in goede banen te leiden'.