OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 249 van 11.921 resultaten
    recensie
    Algemeen management
    1 mei 2017
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Maatschappelijke organisaties dragen bij aan ons welzijn doordat zij iets creëren wat van maatschappelijke waarde is. Ze hebben geen winstoogmerk. Ze zijn bijzonder omdat ze functioneren in het spanningsveld tussen overheid, markt en samenleving.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    28 april 2017
    Susan David
    2-3 minuten leestijd
    Hoe vaak weerhouden onze gedachten ons om iets te doen? ‘Dit ging laatst helemaal mis, dat kan ik echt niet. Dus kan ik het maar beter niet weer doen'. We zitten gevangen in dit soort negatieve gedachten en daardoor doen we vaak niet wat we graag zouden willen.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    26 april 2017
    Lucas Derks
    8-11 minuten leestijd
    Geluk is deprimerend begint luchtig en neemt je stap voor stap mee in hoe depressie ontstaat om je direct daarna te verlossen van de depressieve donkerte. Een boek vol met provocerende uitspraken en oefeningen die het licht in je doen aanwakkeren. Een knap staaltje van autonoom denken.
    recensie
    26 april 2017
    Hanneke Tinor-Centi
    recensie
    26 april 2017
    Hanneke Tinor-Centi
    recensie
    Non-profit
    26 april 2017
    Peter de Roode
    recensie
    Non-profit
    26 april 2017
    Peter de Roode
    recensie
    Strategisch management
    25 april 2017
    Ineke Smits
    3-4 minuten leestijd
    In de wereld van nu kun je als ondernemer en als organisatie niet stilstaan. Wil je de klant blijven bedienen zul je mee moeten met de ontwikkelingen, want vroeg of laat word je ingehaald door de concurrent, die wel die uitdaging aangaat.
    recensie
    Algemeen management
    24 april 2017
    Pierre Spaninks
    3-5 minuten leestijd
    Om een boek te schrijven als U komt er zelf wel uit, moet je lef hebben. En lef, dat kan Siebe Sonnema niet worden ontzegd. In zijn langjarige carrière als interimmanager heeft hij de uitdagendste klussen aangepakt. Zowel zijn successen als zijn mislukkingen neemt hij kritisch onder de loep, in een persoonlijk en eigenzinnig boek.
    recensie
    Algemeen management
    24 april 2017
    Leike van Oss
    2-3 minuten leestijd
    Ik zit in het ochtendzonnetje, met een kopje koffie en ik begin eindelijk aan het boek dat ik al een tijdje heb liggen: Veranderen van maatschappelijke organisaties van Jaap Boonstra c.s.
    recensie
    Communicatie en media
    24 april 2017
    Hanneke Tinor-Centi
    1-2 minuten leestijd
    Met haar boek De nieuwe communicatieprofessional introduceert Vera de Witte een nieuwe communicatiefunctie. Met nieuwe aandachtsgebieden en werkwijzen.
    recensie
    Psychologie
    24 april 2017
    Aart G. Broek
    3-5 minuten leestijd
    De kern van effectief leiderschap is de moed om je te verontschuldigen, zo stelt de psychotherapeute Harriet Lerner ter afsluiting van haar boeiende studie Sorry hoor.
    recensie
    Non-profit
    21 april 2017
    Henny Portman
    recensie
    Algemeen management
    21 april 2017
    Leike van Oss
    2-3 minuten leestijd
    In Hoe raak je ze kwijt? lees je Joep Schrijvers op zijn best. Hij stelt een weinig belicht thema in de leiderschapsliteratuur aan de orde: die van de ontspoorde leider en de slechte manager. Eindelijk.
    recensie
    Marketing
    21 april 2017
    Kashifa Suddle
    3-4 minuten leestijd
    Customer experience is een vakgebied dat de laatste jaren enorm aan belangstelling gewonnen heeft. Toch blijft het in organisaties lastig om de gewenste klantbeleving in het gehele bedrijf te verankeren, over afdelingen heen. Ook is er nog teveel focus op scores in plaats van het verhaal achter deze cijfers.
    recensie
    Marketing
    21 april 2017
    Jan van Baardewijk
    3-4 minuten leestijd
    Met de titel maakt Bart van den Belt direct helder waar het boek over gaat. De online marketingmachine, een boek voor ZZP-ers. Want waar elke multinational een complete afdeling heeft, hebben ZZP-ers zelf kennis nodig om marketing te bedrijven met een minimaal budget. Precies dat is de doelgroep waar Van den Belt zijn boek voor schrijft.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    21 april 2017
    Elly Stroo Cloeck
    3-4 minuten leestijd
    Ellen was dol op stenen, verzamelde ze, en sorteerde ze op grootte, vorm en kleur. Natuurlijk (?!) ging ze geologie studeren. Toen ze was afgestudeerd, ging ze niet aan de slag als geologe, nee hoor, ze ging gewoon verder met bijverdienen als oppas en hondenuitlaatster. Ze had een bloedhekel aan het soort werk dat een geologe doet. Herkenbaar?
    recensie
    Projectmanagement
    20 april 2017
    Henny Portman
    4-6 minuten leestijd
    Nicoline Mulder heeft met 77 werkvormen voor projectmanagement, voor houvast bij orde en chaos in complexe projecten, een uitbreiding, op haar bekroonde boek Value-Based Project Management geschreven.
    recensie
    Algemeen management
    20 april 2017
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Overtuigingen zijn vaak de grootste obstakels op weg naar verandering. We construeren ze meestal onbewust. Ze kunnen ons helpen focussen en ons effectiever maken, maar ons helaas ook beperken.
    recensie
    20 april 2017
    Hanneke Tinor-Centi

      Personen

        Trefwoorden