OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 249 van 11.921 resultaten
recensie
Algemeen management
1 mei 2017
Nico Jong
2-3 minuten leestijd
Maatschappelijke organisaties dragen bij aan ons welzijn doordat zij iets creëren wat van maatschappelijke waarde is. Ze hebben geen winstoogmerk. Ze zijn bijzonder omdat ze functioneren in het spanningsveld tussen overheid, markt en samenleving.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
28 april 2017
Susan David
2-3 minuten leestijd
Hoe vaak weerhouden onze gedachten ons om iets te doen? ‘Dit ging laatst helemaal mis, dat kan ik echt niet. Dus kan ik het maar beter niet weer doen'. We zitten gevangen in dit soort negatieve gedachten en daardoor doen we vaak niet wat we graag zouden willen.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
26 april 2017
Lucas Derks
8-11 minuten leestijd
Geluk is deprimerend begint luchtig en neemt je stap voor stap mee in hoe depressie ontstaat om je direct daarna te verlossen van de depressieve donkerte. Een boek vol met provocerende uitspraken en oefeningen die het licht in je doen aanwakkeren. Een knap staaltje van autonoom denken.
recensie
26 april 2017
Hanneke Tinor-Centi
recensie
26 april 2017
Hanneke Tinor-Centi
recensie
recensie
recensie
Strategisch management
25 april 2017
Ineke Smits
3-4 minuten leestijd
In de wereld van nu kun je als ondernemer en als organisatie niet stilstaan. Wil je de klant blijven bedienen zul je mee moeten met de ontwikkelingen, want vroeg of laat word je ingehaald door de concurrent, die wel die uitdaging aangaat.
recensie
Algemeen management
24 april 2017
Pierre Spaninks
3-5 minuten leestijd
Om een boek te schrijven als U komt er zelf wel uit, moet je lef hebben. En lef, dat kan Siebe Sonnema niet worden ontzegd. In zijn langjarige carrière als interimmanager heeft hij de uitdagendste klussen aangepakt. Zowel zijn successen als zijn mislukkingen neemt hij kritisch onder de loep, in een persoonlijk en eigenzinnig boek.
recensie
Algemeen management
24 april 2017
Leike van Oss
2-3 minuten leestijd
Ik zit in het ochtendzonnetje, met een kopje koffie en ik begin eindelijk aan het boek dat ik al een tijdje heb liggen: Veranderen van maatschappelijke organisaties van Jaap Boonstra c.s.
recensie
Communicatie en media
24 april 2017
Hanneke Tinor-Centi
1-2 minuten leestijd
Met haar boek De nieuwe communicatieprofessional introduceert Vera de Witte een nieuwe communicatiefunctie. Met nieuwe aandachtsgebieden en werkwijzen.
recensie
Psychologie
24 april 2017
Aart G. Broek
3-5 minuten leestijd
De kern van effectief leiderschap is de moed om je te verontschuldigen, zo stelt de psychotherapeute Harriet Lerner ter afsluiting van haar boeiende studie Sorry hoor.
recensie
recensie
Algemeen management
21 april 2017
Leike van Oss
2-3 minuten leestijd
In Hoe raak je ze kwijt? lees je Joep Schrijvers op zijn best. Hij stelt een weinig belicht thema in de leiderschapsliteratuur aan de orde: die van de ontspoorde leider en de slechte manager. Eindelijk.
recensie
Marketing
21 april 2017
Kashifa Suddle
3-4 minuten leestijd
Customer experience is een vakgebied dat de laatste jaren enorm aan belangstelling gewonnen heeft. Toch blijft het in organisaties lastig om de gewenste klantbeleving in het gehele bedrijf te verankeren, over afdelingen heen. Ook is er nog teveel focus op scores in plaats van het verhaal achter deze cijfers.
recensie
Marketing
21 april 2017
Jan van Baardewijk
3-4 minuten leestijd
Met de titel maakt Bart van den Belt direct helder waar het boek over gaat. De online marketingmachine, een boek voor ZZP-ers. Want waar elke multinational een complete afdeling heeft, hebben ZZP-ers zelf kennis nodig om marketing te bedrijven met een minimaal budget. Precies dat is de doelgroep waar Van den Belt zijn boek voor schrijft.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
21 april 2017
Elly Stroo Cloeck
3-4 minuten leestijd
Ellen was dol op stenen, verzamelde ze, en sorteerde ze op grootte, vorm en kleur. Natuurlijk (?!) ging ze geologie studeren. Toen ze was afgestudeerd, ging ze niet aan de slag als geologe, nee hoor, ze ging gewoon verder met bijverdienen als oppas en hondenuitlaatster. Ze had een bloedhekel aan het soort werk dat een geologe doet. Herkenbaar?
recensie
Projectmanagement
20 april 2017
Henny Portman
4-6 minuten leestijd
Nicoline Mulder heeft met 77 werkvormen voor projectmanagement, voor houvast bij orde en chaos in complexe projecten, een uitbreiding, op haar bekroonde boek Value-Based Project Management geschreven.
recensie
Algemeen management
20 april 2017
Nico Jong
2-3 minuten leestijd
Overtuigingen zijn vaak de grootste obstakels op weg naar verandering. We construeren ze meestal onbewust. Ze kunnen ons helpen focussen en ons effectiever maken, maar ons helaas ook beperken.
recensie
20 april 2017
Hanneke Tinor-Centi