OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 277 van 11.926 resultaten
recensie
Projectmanagement
13 september 2016
Henny Portman
4-6 minuten leestijd
Roel Wessels neemt ons in De complete projectmanager mee naar, in zijn ogen, de kern, het hoe, van projectmanagement en de mens achter de projectmanager. Een vastlegging van zijn eigen persoonlijke ervaringen gedurende de afgelopen 20 jaar.
recensie
13 september 2016
Hanneke Tinor-Centi
Ik moet eerlijk bekennen dat ik weinig of niets wist over George Maduro voordat ik in aanraking kwam met deze biografie. Ik begon dus zonder enig (voor)oordeel aan ‘Ridder zonder Vrees of Blaam’ en werd aangenaam verrast. ‘Ridder zonder Vrees of Blaam’ is een bijzonder boek over een bijzonder mens.
recensie
Internet en social media
13 september 2016
Richard Vermeer
3-5 minuten leestijd
Zakelijke doelen bereiken met social media van Marco Frijlink en Wilco Verdoold, leest prettig. Voor managers of bestuurders die niet dagelijks in aanraking komen met social media marketing biedt dit boek een goede basis.
recensie
Marketing
12 september 2016
Robert Buisman
3-4 minuten leestijd
In Waarom we werken gaat de Amerikaanse hoogleraar psychologie Barry Schwartz in op de vraag wat onderliggende drijfveren zijn om werk uit te voeren en wat de werkgever met deze inzichten kan.
recensie
12 september 2016
Hanneke Tinor-Centi
2-3 minuten leestijd
‘Na de brand’ maakt deel uit van Caseys boekenreeks met Maeve Kerrigan in de hoofdrol. Ook ‘Na de brand’ is weer een plezierige thriller van de hand van Jane Casey.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
12 september 2016
Kirsten Cooiman
3-5 minuten leestijd
‘Dat gaat waarschijnlijk niet lukken, want het is nog nooit gelukt!’ ‘Zie je, zij doet dat veel beter!’‘Ik moet het echt beter doen, dit is duidelijk niet goed genoeg…’ ‘Het is wel aardig gelukt, maar het is zeker nog niet perfect!’
recensie
Strategisch management
12 september 2016
Paul Misdorp
3-4 minuten leestijd
Gedrag en gedragsonderzoek mogen zich bij organisatie- en beleidsontwikkeling verheugen op een steeds grotere belangstelling.
recensie
Internet en social media
12 september 2016
Yolanda van Heese
3-4 minuten leestijd
Een goed leven - dat willen we allemaal wel. Helaas is dat niet zo eenvoudig; We hebben het druk op het werk en vragen ons af hoe we alle ballen in de lucht kunnen houden. Thuis is het ook niet altijd rozengeur en maneschijn: een ruzie in de familie, zorgen over je gezondheid. Geluk is ver te zoeken.
recensie
Algemeen management
9 september 2016
Sylvie van der Haar
3-4 minuten leestijd
Wat maakt een team succesvol? In zijn bestseller De 5 frustraties van teamwork legt Lencioni aan de hand van een piramidemodel uit welke voorwaarden cruciaal zijn voor goed teamwork. Nu is er een nieuwe Lencioni.
recensie
Communicatie en media
9 september 2016
Theo Hendriks
3-4 minuten leestijd
Succesvolle leiders zijn ware storytellers. Maar dat is ze zelden aangeboren, meestal hebben ze zich dat aangeleerd. En net als met golf, pianospelen of skiën leer je dat niet door even een workshop te volgen en er daarna op te vertrouwen dat het allemaal vanzelf gaat. In Putting Stories to Work ontvouwt Shawn Callahan een methodiek waarmee je de vaardigheid in business storytelling stap voor stap opbouwt.
recensie
8 september 2016
Peter de Roode
3-4 minuten leestijd
Een fraai boek dat voor veel lezers een mooie inleiding in de Chinese filosofie kan vormen. Hoogleraar Puett en journalist Gross-Loh beschrijven zeer treffend waarom het voor ons westerlingen zeer nuttig kan zijn om kennis te nemen van de Chinese filosofie. Een filosofie die wel overigens degelijk raakvlakken heeft met de westerse opvattingen. De essentie van dit boek is dat de vele opvattingen die we ons eigen hebben gemaakt, misschien niet juist zijn en we daarom open moeten staan om nieuwe perspectieven in te nemen.
recensie
Organisatiekunde
8 september 2016
Freija van Duijne
2-3 minuten leestijd
Gamification, serious games. Inmiddels weten veel mensen wat het is. Maar wat we er precies mee kunnen, dat is nog niet voor iedereen even duidelijk. Het boek Gamification van Horst Streck was voor mij een eye opener voor hoe gamification werkt en wat de mogelijkheden zijn om iets wat werk heet leuker en aantrekker te maken.
recensie
Communicatie en media
8 september 2016
Bert Peene
4-5 minuten leestijd
Volgens Karel Jan Alsem en Erik Kostelijk vinden studenten het verdraaid lastig om merkpositionering onder de knie te krijgen. Het gevolg: vage of te ‘brede’ positioneringen of overaccentuering van de functionele eigenschappen van een merk. Daarom schreven zij een beknopte handleiding over het positioneren van merken onder de titel Merkpositionering.
recensie
Reclame en verkoop
8 september 2016
Sjors van Leeuwen
2-3 minuten leestijd
De concurrentie in business to business markten (B2B) wordt internationaler en steeds heviger. Bedrijven moeten de relatie met hun klanten versterken om het gevecht om die klant te kunnen winnen. De invoering van key-accountmanagement ligt dan voor de hand. Het boek Key-accountmanagement laat zien hoe je dat in de praktijk brengt.
recensie
Algemeen management
8 september 2016
Jaap Peters
2-3 minuten leestijd
De ondertitel van Proceskunde vanAart Goedhart en Barbara van der Steen is ‘Een pleidooi voor werken met Aandacht’. Een boek qua vormgeving uit het boekje. Een akelig goede literatuurlijst, zo te gebruiken voor je promotieonderzoek.
recensie
Marketing
7 september 2016
Lonneke Doggen
2-3 minuten leestijd
Vanuit zijn werkervaringen binnen een eigen marketingbureau en later als Agile Coach voor managers en marketeers, geeft Adrie Dolman zijn visie en tips binnen het inmiddels nieuw ontstane vakgebied 'Agile werken'.
recensie
7 september 2016
Nico Jong
2-3 minuten leestijd
Om de complexe werkelijkheid te doorgronden en daarbinnen zorgvuldig te handelen, is het nodig de aanwezige kennis en wijsheid te bundelen. Het is dus noodzakelijk om samen na te denken en met elkaar in gesprek te gaan.
recensie
Internet en social media
7 september 2016
Richard Vermeer
4-6 minuten leestijd
Het boek van Alex van Leeuwen begint in het eerste hoofdstuk logischerwijs met het omkaderen van de term online reputatie management. In zijn boek gaat het om de reputatie van organisaties waarbij de focus op social media platformen ligt. De definitie van een reputatie is het publieke vertrouwen dat een organisatie via social media beïnvloedt en optimaliseert.
recensie
7 september 2016
1-3 minuten leestijd
We kennen het allemaal wel toch? Tijdens een presentatie, in gesprek met je leidinggevende, op een netwerkevenement denken: ‘Kom ik wel zeker over?’ ‘Begrijpen ze wat ik bedoel?’ ‘Was mijn boodschap eigenlijk wel sterk genoeg?’ Met die ervaringen in mijn achterhoofd viel mijn oog op het boek van Christine Liebrecht: Fan-tas-tisch om hier te zijn!, waarbij ik vooral getriggerd werd door de ondertitel ‘Verbeter je taalgebruik.’
recensie
6 september 2016
Hanneke Tinor-Centi
1-2 minuten leestijd
Dat ze kan schrijven heeft Van de Coolwijk al ruimschoots bewezen met haar indrukwekkende oeuvre. Waren het tot nu toe echter kinderboeken, met ‘Mangelvrouw’ laat de auteur op overtuigende wijze zien ook het genre van literaire thriller uitstekend te beheersen.