OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 310 van 11.929 resultaten
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    9 november 2015
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    Een bekend thema waar we eigenlijk niets van af weten. Bekend omdat het vaak een advies is van een commissie dat eindigt met de aanbeveling ‘organiseer tegenspraak’. Onbekend omdat we geen idee hebben hoe we tegenspraak moeten organiseren. Peter van Lonkhuyzen voorziet met dit zeer goed leesbare boek in deze lacune.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    6 november 2015
    Marloes Hoekman
    3-4 minuten leestijd
    Schaamteloos delegeren. Wat een heerlijke titel. Taco Oosterkamp geeft hiermee meteen het probleem weer waar veel leidinggevenden en ondernemers mee kampen: ze delegeren te weinig. Bijvoorbeeld uit angst om dingen los te laten, omdat het teveel tijd kost of vanwege de slechte kwaliteit van werk die medewerkers hen leveren.
    recensie
    Communicatie en media
    5 november 2015
    Hanneke Tinor-Centi
    Storyteling is hét instrument voor de leiders van deze eeuw, althans dat is de visie van Raf Stevens. In zijn boek ‘Sterke verhalen sterke leiders tracht hij zijn lezers hiervan te overtuigen en rekent hij af met de weerstand die er tegen storytelling bestaat.
    recensie
    Algemeen management
    5 november 2015
    Eric van Arendonk
    ‘Transitie naar houdbaar concurrentievoordeel & duurzame waardegroei. Op weg naar een prodynamische onderneming’. Zo luidt de ondertitel van ‘Wat kan mij nou gebeuren?’ van Pieter Geelhoedt en Wil Jansen dat belooft heel wat. Mijn eerste gedachte is dan ook dat het beloofde nogal pretentieus is. Hier zijn al heel wat marketingboeken over vol geschreven. Benieuwd naar wat de auteurs hier aan toe gaan voegen heb ik het boek ter hand genomen.
    recensie
    Marketing
    5 november 2015
    Sjors van Leeuwen
    3-4 minuten leestijd
    Bedrijven proberen al eeuwenlang mensen te beïnvloeden om juist hun product te kopen. Marketeers laten geen middel onbenut om hun producten en diensten aan de man te brengen. Van oudsher met schreeuwerige reclames waarin consumenten gouden bergen worden beloofd.
    recensie
    Algemeen management
    5 november 2015
    Marieke Kruitwagen
    2-3 minuten leestijd
    Van nature ben ik een persoon die tijd investeert om collega’s en klanten echt te horen en te zien. Ik geef ze oprechte aandacht. Zo komen collega’s met mij sparren. Laat ik een collega groeien door naast haar te staan. En haar het vertrouwen te geven; je kunt het zelf. Een tijdje dacht ik bij mezelf, wat levert dit nu eigenlijk op.
    recensie
    Leiderschap
    5 november 2015
    Marieke Kruitwagen
    2-3 minuten leestijd
    Van nature ben ik een persoon die tijd investeert om collega’s en klanten echt te horen en te zien. Ik geef ze oprechte aandacht. Zo komen collega’s met mij sparren. Laat ik een collega groeien door naast haar te staan. En haar het vertrouwen te geven; je kunt het zelf. Een tijdje dacht ik bij mezelf, wat levert dit nu eigenlijk op?
    recensie
    4 november 2015
    Noraly Wieldraaijer
    2-3 minuten leestijd
    Eén van de kerncompetenties van een adviseur is mijns inziens effectief kunnen schrijven. In concurrentie met vijf andere bureaus een offerte uitbrengen? Een levendig geschreven en aansprekende offerte zorgt ervoor dat jij als winnaar uit de bus komt. Iedere maand een voortgangsrapportage opstellen? Een heldere tekst zorgt dat de opdrachtgever vertrouwen heeft in de verdere uitwerking van de opdracht. Een organisatiebreed advies uitbrengen? Een effectief geschreven rapport zorgt dat deze niet in de ladekast belandt.
    recensie
    Organisatiekunde
    4 november 2015
    Nico Jong
    3-4 minuten leestijd
    Het actievliegwiel in organisaties gaat steeds sneller draaien. Doen wordt beloond, denken niet. Terwijl het juist die actiegerichtheid is die voor alleen maar meer van hetzelfde zorgt, en dus voor herhaling of verergering van de problemen die we ermee menen te bestrijden.
    recensie
    Leiderschap
    4 november 2015
    Paul Schollaardt
    Job Christians en Jan Heijmans schrijven het voorwoord van ‘Leiding geven aan …’ en hebben negen auteurs bereid gevonden een hoofdstuk te schrijven.
    recensie
    Strategisch management
    3 november 2015
    Nico Jong
    De term Thought leadership komt de laatste paar jaar regelmatig voorbij. Is dit de nieuwste hype in het communicatievak of is er sprake van een serieuze strategie die helpt het hoofd te bieden aan de alsmaar toenemende complexiteit en dynamiek waar organisatie mee te maken hebben vandaag de dag?
    recensie
    Organisatiekunde
    3 november 2015
    Pierre Spaninks
    2-3 minuten leestijd
    Kent u dat gevoel, dat u iets wilt veranderen binnen uw organisatie, dat u er alles aan doet om de boel in beweging te krijgen, en dat de weerstand alleen maar groter wordt? Dan gaat u zich helemaal begrepen voelen door Arend Ardon. En wat meer is: met Ontketen vernieuwing! helpt hij u nog verder ook.
    recensie
    Organisatiekunde
    3 november 2015
    Irna van der Molen
    Risicogestuurd werken in de praktijk is een welkome aanvulling op bestaande literatuur. Een van de belangrijkste belemmeringen voor risicomanagement (namelijk constant tijdgebrek) wordt hierin expliciet benoemd, evenals de constatering dat organisaties constant aan verandering onderheving zijn, en dat ook dit gepaard gaat met grote onzekerheden. 
    recensie
    IT-management / ICT
    3 november 2015
    Peter Streefkerk
    3-5 minuten leestijd
    Inkopers worstelen nog wel eens met het uitwerken van ICT-contracten. Dat is niet voor niets en de inkopers staan daarin niet alleen. Hoewel ICT-contracten juridisch gezien niet anders zijn dan andere contracten, komt er toch iets meer bij kijken.
    recensie
    Organisatiekunde
    2 november 2015
    Robert Paul Schwippert
    2-3 minuten leestijd
    Organisaties zien als sociale constructies die constant hun eigen realiteit creëren door verhalen, gesprekken en beelden - dat is het hart van Dialogische Organisatie ontwikkeling zoals beschreven in Dialogic Organization Development.
    recensie
    Werk en loopbaan
    30 oktober 2015
    Carla Verwijs
    2-3 minuten leestijd
    Sollicitanten zijn soms net als de deelnemers van Ik vertrek, vindt Freek van Kraaikamp. Ze bereiden zich bijna niet voor, ze snappen de cultuur en de regeltjes niet - weten eigenlijk nauwelijks waar ze aan beginnen.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    28 oktober 2015
    Yolanda van Heese
    3-4 minuten leestijd
    In Essentialism. The disciplined pursuit of less presenteert Greg McKeown een manier van denken en werken die je helpt om te structureel meer te bereiken, aldus McKeown. Zijn idee: 'Do less but better'. McKeown geeft veel tips en handreikingen om productief te werken en je doelen te bereiken - en tegelijkertijd voldoende tijd en aandacht voor je persoonlijke leven te houden.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    28 oktober 2015
    Hanneke Tinor-Centi
    2-3 minuten leestijd
    Claudia de Breij (wat is ze leuk!) vraagt zich in haar boek ‘Neem een geit’, hardop af hoe te leven. Over opvoeden bestaan massa’s boeken, maar schrijfsels over levenslessen voor volwassenen zijn er niet veel. De Breij kwam tot de conclusie dat er weliswaar talloze ‘zelfhulpboeken’ op de markt zijn, maar dat die telkens over één bepaald onderwerp gaan en zelden over het ‘hele leven’. En dus… schreef ze het zelf.
    recensie
    Organisatiekunde
    28 oktober 2015
    Martin van Staveren
    3-5 minuten leestijd
    Crew Resource Management (CRM) is een begrip uit de luchtvaart voor niets anders dan effectieve samenwerking in teams. Dit om effectiever, veiliger en misschien ook wel efficiënter teamdoelen te bereiken. Inmiddels maakt het ook buiten de luchtvaart een opmars, bijvoorbeeld in operatieteams in ziekenhuizen.
    recensie
    Reclame en verkoop
    28 oktober 2015
    Stella Verkroost
    Kort en bondig iets vertellen over jezelf, je product of dienst tijdens een sollicitatie een salespresentatie of in een offertetraject. Voor veel mensen is pitchen een moment van klotsende oksels en veel uhhhs en stiltes. Toch krijg je er vroeg of laat mee te maken. En dan kun je maar beter zorgen dat wat je zegt de ander overtuigd en dat jij je er gemakkelijk bij voelt. In PITCH! leggen Alette den Exter en Rick Willemsen je uit hoe jij komt tot de perfecte pitch voor elke gelegenheid.

      Personen

        Trefwoorden