OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 320 van 11.935 resultaten
recensie
22 juli 2015
Milou Engelaer
2-3 minuten leestijd
Een vriendin van mij googlet tegenwoordig haar symptomen voordat ze besluit of ze naar haar huisarts gaat. Mijn vriend heeft een app waarmee hij zijn slaapritme in kaart brengt. Een collega gebruikt de app ‘Stand Up!’ om haar eraan te herinneren af en toe te lopen (‘zitten is immers het nieuwe roken’). Gezond zijn, worden en blijven gaat steeds meer digitaal.
recensie
Algemeen management
22 juli 2015
Peter van den Boom
3-5 minuten leestijd
‘Wachten op de grote crisis of schok, vervolgens stukken van de staat aan particuliere spelers verkopen terwijl de mensen nog niet van de schrik bekomen zijn, en daarna de ‘hervormingen’ in hoog tempo een duurzaam karakter geven’. Volgens Naomi Klein zijn daar de leiders in de financiële wereld en wetenschappers in de economie met ondersteuning van politici mee bezig. In haar studie ‘De Shockdoctrine - De opkomst van rampenkapitalisme’ presenteert zij heel voorbeelden van landen die een orkaan van veranderingen in korte tijd moesten ondergaan. En de vraag dient zich steeds weer aan: in wiens belang?
recensie
Leiderschap
22 juli 2015
Hans van der Loo
2-4 minuten leestijd
Roos Vonk is bij het grote publiek vooral bekend om haar talrijke columns, artikelen en optredens. Keer op keer in slaagt zij daarin om taaie psychologische thema´s op boeiende wijze toegankelijk te maken. Dat gebeurt ook in haar laatste boek Collega´s en andere ongemakken, waarin zij inzoomt op de psychologie van de werkvloer.
recensie
Verandermanagement
21 juli 2015
Hanneke Tinor-Centi
3-4 minuten leestijd
‘De Brown Paper-methode’ van Wessel Berkman, Hans van Wijhe en Dennis van Ravenswaaij doet wat het belooft. Het is een uitstekende methode voor organisaties om (opnieuw) onderscheidend te worden door middel van het eigen DNA. De methode is praktisch beschreven en direct toepasbaar.
recensie
Reclame en verkoop
21 juli 2015
Robert Buisman
In ‘De nieuwe regels van sales en service’ neemt de ervaren Amerikaanse marketing- en verkoopstrateeg David Meerman Scott de lezer mee op een luchtige reis langs verschuivingen in het verkoop- en servicevak en geeft hij inzichten en praktische tips. Op de back-flip van het boek staat dat ‘het koopproces radicaal veranderd is’. Deze ene zin zet de toon voor de inhoud van het geheel.
recensie
Marketing
21 juli 2015
Robert Buisman
In ‘De nieuwe regels van sales en service’ neemt de ervaren Amerikaanse marketing- en verkoopstrateeg David Meerman Scott de lezer mee op een luchtige reis langs verschuivingen in het verkoop- en servicevak en geeft hij inzichten en praktische tips. Op de back-flip van het boek staat dat ‘het koopproces radicaal veranderd is’. Deze ene zin zet de toon voor de inhoud van het geheel.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
21 juli 2015
Brigitte Koehler
2-3 minuten leestijd
In zijn boek ‘Genadeloos’ leert Erik Bertrand Larssen hoe je nu het beste uit jezelf kunt halen door middel van mental training. En hoe hij o.a. sporters coacht en hoe hij zijn methode heeft ontwikkeld. Dus als jij meer wilt weten over Larssen en hoe zijn aanpak in elkaar steekt dan is dit echt een boek voor jou.
recensie
Algemeen management
21 juli 2015
Martin van Staveren
3-4 minuten leestijd
Minimaal management, wie wordt daar blij van? Als het aan Paul Verburgt ligt vrijwel iedereen: de manager zelf - althans diegene die overblijft -, de medewerker en de klant.
recensie
Algemeen management
20 juli 2015
Roy van den Anker
Wanneer je ondernemers ongevraagd wilt vertellen dat er dingen zijn die ze in hun onderneming kunnen verbeteren dan moet je van goede huize komen. Als voormalig topsporter, meer dan 25 jaar ondernemerschap en een kwalificatie als beste vrouwelijke ondernemer van Zuid Holland (1998) heeft Tineke Rensen die staat van dienst. Maar is wat zij te vertellen heeft dan ook interessant?
recensie
Marketing
20 juli 2015
Hans van der Loo
5-7 minuten leestijd
Waar historici en filosofen na de val van de Berlijnse muur in 1989 met grote stelligheid over het einde van de geschiedenis spraken, heeft men het tegenwoordig steeds vaker over een stijl omhoog lopende knik in de geschiedenis. Het tijdperk van het lineaire denken (1, 2, 3, 4…) is definitief voorbij, zo wordt gezegd. Het moment van exponentiële groeicurves (1, 2, 4, 8) is aangebroken. Hierbij wordt met name gewezen op de orkanen van technologische versnellingen die zich momenteel manifesteren en die het businesslandschap ingrijpend veranderen.
recensie
Leiderschap
20 juli 2015
Dick Rochat
De combinatietitel ‘Dienend Leidinggeven’ en ‘Zacht voor mensen, hard voor resultaten’, verraste mij niet echt, maar maakte me wel nieuwsgierig. Het boek van Roeland Broeckaert nam ik dan ook met enige scepsis ter hand.
recensie
Marketing
20 juli 2015
Linda de Borst
1-2 minuten leestijd
De toekomst van merken en marketing geschreven door een futurist en een onderzoeker waarin je snel een overzicht krijgt van mogelijke toekomstige ontwrichtingen die impact hebben op het marketingvakgebied. ‘Brand Shift - The future of brands and marketing’ van David Houle en Owen Shapiro is een boek dat in context van het verleden en heden je inzicht geeft, hoe je nu op de toekomst van merken en marketing moet in haken.
recensie
Marketing
20 juli 2015
Linda de Borst
2-3 minuten leestijd
De subtitel ‘Nieuwe business ontdekken in een veranderende markt’ maakte mij nieuwsgierig. Een boek dat standaarddenken en sensemaking naast elkaar positioneert en inzicht geeft in wanneer je welke techniek kan toepassen. ‘Het moment van inzicht’ is navigerend opgezet en helpt na te denken over de aannames die ten grondslag liggen aan je huidige bedrijfsstrategie. Het reikt je een nieuwe manier van oplossen aan door je probleem te herformuleren als een fenomeen.
recensie
Algemeen management
20 juli 2015
Pierre Spaninks
1-2 minuten leestijd
Talent is in, en talentmanagement al helemaal. Dat wijzen trendonderzoeken onder (HR) managers uit. Strategisch Talentmanagement (‘Over talent, talentontwikkeling en het strategisch inzetten van talent’) van Boudewijn Overduin en Job Hoogendoorn gaat over de uitdagingen, worstelingen, paradoxen en (belangen-)tegenstellingen bij de invulling van strategisch talentmanagement. En vooral over hoe je er effectief vorm aan kunt geven.
recensie
16 juli 2015
Christel Deckers
2-3 minuten leestijd
Eigenwijs en een tikje zonderling? Ja, zo mag je Jan Knippenberg wel typeren. Een volhouder die naast zijn gezin en baan als leraar geschiedenis lange afstanden liep.
recensie
Algemeen management
16 juli 2015
Sjors van Leeuwen
2-3 minuten leestijd
Toen in 1999 de klassieker Internet Strategie van managementgoeroe Ben Tiggelaar verscheen was E-business nog braakliggend terrein. De eerste generatie statische websites had net zijn intrede gedaan en internetters van het eerste uur belden massaal in via trage modems en onbetrouwbare internetverbindingen.
recensie
Algemeen management
16 juli 2015
Rob van Nes
Dat cultuurverschillen en factor van betekenis zijn bij het internationaal ondernemen is een open deur. Publicaties erover stapelen zich op, over het zakendoen in China in het bijzonder. Velen hebben er een visie op, vaak gefundeerd en op basis van eigen ervaring. Niet zelden ook zijn de publicaties generalistisch of op basis van horen zeggen of elders gelezen.
recensie
Financieel management
16 juli 2015
Martin van Staveren
3-4 minuten leestijd
‘Verzekeren kan altijd nog’ is de nuchtere titel van een sterk boek. Het richt zich op een beroepsgroep die een forse omslag moet maken: de verzekeringsadviseur en hun gesprekspartners. Het verkopen van polissen op louter provisiebasis is immers niet meer toegestaan. De titel geeft niets minder dan een revolutie in de verzekeringsbranche weer. Het gaat anno nu namelijk in de eerste plaats om inzicht in de risico’s die een organisatie loopt en neemt. Hoe adviseer je daarover, op een wijze die waarde toevoegt?
recensie
Organisatiekunde
16 juli 2015
Louis Thorig
Deze vijfde editie van Stefan Peijs ‘Handboek Corporate Governance’ verschijnt in de nadagen van de wereldwijde financiële crisis. De crisis heeft bijgedragen aan de groei van maatschappelijk bewustzijn ten aanzien van ‘good governance’. De kern van ‘good governance’ is populair gezegd een goede samenwerking tussen bestuur, toezichthouders en belanghebbenden van de onderneming. Uitgangspunt van het boek zijn ondernemingen die worden uitgevoerd in vennootschappen met aandeelhouders.
recensie
Leiderschap
16 juli 2015
Peter de Roode
In ‘Moed en Leiderschap’ van Diederik Steeman worden aan de hand van negen verhalen van al dan niet bekende Nederlanders de thema’s moed en leiderschap besproken. Ondanks dat het boek zeer fraai is vormgegeven en prettig leest, ontbreekt er het nodige aan dit boek.