OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 336 van 11.944 resultaten
recensie
Internet en social media
6 maart 2015
Peter Streefkerk
LinkedIn is een van de meest succesvolle zakelijke sociale netwerken op het internet. Wereldwijd had het netwerk eind oktober vorig jaar 50 miljoen deelnemers. Inmiddels zal dat aantal weer enorm gegroeid zijn, want het laatste miljoen werd in 12 dagen gerealiseerd. Dat rechtvaardigt de vraag of je op LinkedIn aanwezig moet zijn en zo ja, of je alle mogelijkheden wel voldoende benut? In het boek ‘Hoe LinkedIn nu echt gebruiken’, gaat auteur Jan Vermeiren daar uitgebreid op in.
recensie
Algemeen management
6 maart 2015
Peter Streefkerk
3-4 minuten leestijd
Je kunt ervan zeggen wat je wilt, maar ‘Animal Firm’ als boektitel is slim gekozen. Het lijkt qua naam op het boek Animal Farm dat jarenlang op veel literatuurlijsten het meest voorkomende Engelstalige boek was. Niet omdat iedereen zo geïnteresseerd was in wat die dieren daar op de boerderij allemaal uitspookten. Nee, het was zo’n lekker dun boekje.
recensie
Strategisch management
6 maart 2015
Robert Buisman
‘Eén keer in de zoveel tijd verandert er zo veel fundamenteels op zo veel terreinen dat we niet spreken van een tijdperk van verandering, maar van een verandering van tijdperk.’ Rotmans’ stelling: ‘we leven nu weer in zo’n overgangsperiode. Een periode waarin niet alleen de samenleving, maar ook de economie ingrijpend en onomkeerbaar verandert.’
recensie
Persoonlijke effectiviteit
6 maart 2015
Sebastiaan van der Valk
Regie (terug) pakken in je eigen leven, daar gaat ‘Fluitend veranderen’ over. Je kunt alles veranderen als je er maar zelf voor gaat staan en keuzes maakt. Niet alles tegelijkertijd aanpakken maar rustig aan, stap voor stap. Want dan worden de veranderingen duurzaam en kun je het volhouden om te veranderen.
recensie
Advisering
5 maart 2015
Peter Streefkerk
4-5 minuten leestijd
Sprookjes bestaan niet en professionals op witte paarden ook niet. Of het zouden Jeroen Dubbeldam, Anky van Grunsven of Edward Gal moeten zijn, maar dan hebben we het over een andere tak van sport, over een andere kleur paard en over een echte sport.
recensie
Verandermanagement
5 maart 2015
Peter Streefkerk
Hoe vaak heb je dit zelf wel niet uitgeroepen over de collega’s binnen je organisatie. Wat hebben ze nú weer bedacht. Terecht staan er in de titel een vraagteken en een uitroepteken.
recensie
Marketing
4 maart 2015
Peter Streefkerk
Klantrelaties vormen een essentieel element voor het goed functioneren van de inkoop binnen een bedrijf of organisatie. Technologie speelt daarbij een steeds belangrijkere rol.
recensie
Algemeen management
4 maart 2015
Peter Streefkerk
Bij het lezen van de boektitel ‘Zo simpel kan het zijn’ van Richard Engelfriet zullen inkopers niet direct denken ‘dat boekje ga ik kopen’.
recensie
Marketing
4 maart 2015
Sebastiaan van der Valk
2-3 minuten leestijd
De titel ‘Red de Winkel’ suggereert dat dit boek een ondernemer met een fysieke winkel helpt om vanuit een slechte business op te krabbelen en door te groeien naar een bloeiende business. Dit is echter niet de daadwerkelijke kern van het boek.
recensie
recensie
Ondernemen
4 maart 2015
Sebastiaan van der Valk
Welke factoren in de persoonlijkheid en het gedrag van de ondernemer dragen bij aan het succes van het bedrijf? ‘De ondernemende ondernemer’ gaat over wat ondernemerschap is en welke persoonskenmerken nodig zijn om succesvol ondernemer te zijn.
recensie
Marketing
4 maart 2015
Sebastiaan van der Valk
LinkedIn profiel, maar wil je er wel mee aan de slag? Of toe aan een volgende stap op LinkedIn? Dan raad ik je aan om het boek ‘LinkedIn marketing in 60 minuten’ van Martine Meijburg te lezen!
recensie
Reclame en verkoop
4 maart 2015
Sebastiaan van der Valk
1-2 minuten leestijd
Een prikkelende en boeiende kijk op sales, zeker in deze tijden van crisis! Hoewel je geneigd zou zijn om te gaan voor snelle en korte trajecten om snel te scoren, kiest Edwin de Haas in ‘Sales beter de baas’ juist voor het opbouwen van een relatie en echt waarde toevoegen voor de klant. Mijns inziens de juiste keus! De auteur deelt middels dit relatief dunne en prettig leesbare boekje zijn visie op de nieuwe manier van verkopen.
recensie
Organisatiekunde
4 maart 2015
Sebastiaan van der Valk
Frans van Loef, auteur van ‘Stoppen met stapelen’, kijkt met een nieuwe blik naar stapelgedrag in organisaties. Waar veelal de nadruk wordt gelegd op stapelgedrag bij individuen pakt deze auteur het rigoureuzer aan. Van Loef gaat met zijn boek in op het stapelgedrag van organisaties. In vijf heldere stappen wordt beschreven hoe je kunt stoppen met stapelgedrag.
recensie
Psychologie
4 maart 2015
Sebastiaan van der Valk
Aan de hand van praktische voorbeelden laat Noreena Hertz zien hoe je je automatische piloot m.b.t. het maken van keuzes kunt uitzetten. Een groot deel van ons keuzeproces gebeurt namelijk zonder dat we het doorhebben. Haar boek ‘Deze beslissing verandert je leven’ helpt je met het maken van de voor jou juiste keuzes.
recensie
Leiderschap
4 maart 2015
Sebastiaan van der Valk
Paul van Loon raakt met zijn boek ‘Echte kerels doen het anders’ de essentie van de uitdaging waar managers, bestuurders en ondernemers momenteel voor staan. Organisaties zullen veelal flexibeler worden en verantwoordelijkheden lager in de organisatie neerleggen. Dit vergt een nieuw type leider, een andere type mens. Er is behoefte aan een nieuw soort decisionmaker, de SHEcisionmaker!
recensie
Strategisch management
4 maart 2015
Sebastiaan van der Valk
‘Het nieuwe normaal’ van auteur Jacques Pijl gaat over hoe organisaties om kunnen gaan, kunnen overleven zoals Jacques het zelf noemt, met de nieuwe wereld. ‘De centrale stelling in dit boek is dan ook dat we te maken hebben met de vraag hoe je organisaties inricht, vernieuwt en leidt zodat die zowel wendbaar en daadkrachtig zijn als efficiënt en gefocust, in een zeer onzekere, volatiele en weinig vergevingsgezinde wereld.’
recensie
Persoonlijke effectiviteit
4 maart 2015
Sebastiaan van der Valk
‘Denk niet aan een roze olifant’ van schrijfster Sarah Gagestein gaat in negen hoofdstukken in op een manier van beïnvloeden: framing. Het boek sluit af met een checklist om optimaal te kunnen framen. Het telt 182 bladzijden en leest makkelijk weg.
recensie
Marketing
4 maart 2015
Sebastiaan van der Valk
‘Purple Cow’ van Seth Godin gaat over het buitengewoon zijn van een bedrijf, product en/of dienst. Normale koeien zijn namelijk allemaal saai. Maar een paarse koe valt gelijk op.
recensie
Verandermanagement
4 maart 2015
Sebastiaan van der Valk
1-2 minuten leestijd
Het is niet de kennis over veranderingen / transities die beperkt in het maken van de daadwerkelijke verandering, het is ons eigen handelen en ons eigen gedrag dat de verandering tegenhoudt. Zonder dat wij het weten.