OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 349 van 11.953 resultaten
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    12 augustus 2014
    Marta van Sitteren
    No Ego is een inspirerend boek over onbekende helden die de wereld veranderd hebben met hun droom of ideaal. De schrijver ervan, Rob Adams, is bezig met hoe en waar vernieuwing ontstaat en heeft een innovatiebureau.
    recensie
    Marketing
    11 augustus 2014
    Yousri Mandour
    3-4 minuten leestijd
    Merken en organisaties die fans hebben, onderscheiden zich door Beleving, Betekenis en Bevlogenheid. Niet één, maar alle drie de B’s maken samen het verschil. Met het leveren van kwalitatief goede producten of diensten gaat u het anno 2014 niet langer redden.
    recensie
    Strategisch management
    8 augustus 2014
    Louis Thorig
    Markten worden complexer, instabieler en steeds minder voorspelbaar. Bedrijven hebben daarom te maken met voortdurende, vaak complexe veranderingen en hebben daar moeite mee. Vooral traditionele bedrijven zijn veelal gericht op het creëren van stabiliteit en niet op reageren op een instabiele complexe omgeving. In zijn boek ‘Doorbreek uw bedrijfscultuur’ ontwikkelt Rudy Snippe een nieuwe en originele vorm van bedrijfsvoering die voldoet aan de eisen van deze tijd.
    recensie
    Economie
    8 augustus 2014
    Peter van den Boom
    2-3 minuten leestijd
    In de omvangrijke studie ‘Waarom sommige landen rijk zijn en andere arm’ analyseren Daron Acemoglu en James Robinson dit wereldvraagstuk. Zij beogen ermee dat de welvaart in arme landen toeneemt. Deze studie van 15 jaar zou ‘basisvoedsel’ moeten zijn voor beleidsmakers.
    recensie
    Algemeen management
    6 augustus 2014
    Annett Keizer
    Teams van tegenwoordig zijn een stuk dynamischer dan vroeger. Ze opereren in een snel veranderende wereld en wisselen vaker van samenstelling. Hoe gaat zich dat in de toekomst verder ontwikkelen? Hoe moet je teams van de toekomst managen? Waarop moet je ze managen? Jaco van der Schoor en Guido van de Wiel, de auteurs van ‘Teams van de toekomst’ vertalen huidige trends en ontwikkelingen naar dilemma’s waar de teammanager van de toekomst rekening mee moet houden.
    recensie
    Communicatie en media
    6 augustus 2014
    Margot van Trier
    Iedere zichzelf serieus nemende communicatieprofessional krijgt ermee te maken: het maken van strategische keuzes. En daarna? Belandt een plan in de la, of pak je het er bij elke grote beslissing bij om de neuzen de juiste kant uit te krijgen? Betteke van Ruler en Frank Körver nodigen je in ‘Het Strategisch Communicatie Frame’ uit om met dit nieuwe format om ‘een excellente communicatiestrategie’ te ontwikkelen, en deze te blijven ontwikkelen.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    5 augustus 2014
    Ruth Sinkeler
    Veel zelfstandig werkenden (zzp-ers, kunstenaars , freelancers) worstelen met hun zichtbaarheid. Hoe laat je aan de wereld zien wie je bent, wat je doet, wat je nu werkelijk te bieden hebt en wat jouw aanbod voor meerwaarde heeft? Austin Kleon biedt zijn kennis in ‘Show your Work’ in hapklare brokken. Kennis die hij heeft opgedaan uit eigen ervaring en kennis die hij heeft opgedaan bij anderen.
    recensie
    Marketing
    5 augustus 2014
    Erwin Peeters
    Contentmarketing in 60 minuten biedt de ideale mix tussen praktijkgerichte theorie en handige tips.
    recensie
    Algemeen management
    31 juli 2014
    Wouter Fioole
    3-4 minuten leestijd
    In het voorwoord van Unboss stellen de auteurs Lars Kolind en Jacob Bøtter – twee grote Deense ondernemers – dat het boek ‘niet de zoveelste oneindige lijst met tips hoe je een betere manager kunt worden’ is. ‘Unbossen is veel meer dan dat’. En daar is geen woord van gelogen. Unboss is een manifest voor positief ondernemen en managen. Een soort levensfilosofie voor organisaties. Een fantastisch inspirerend werk en een must read voor iedereen die zich manager mag noemen.
    recensie
    Strategisch management
    31 juli 2014
    Bertrand Weegenaar
    David Evans en Richard Schmalensee hebben in Catalyst Code een methode geanalyseerd die door menig entrepeneur gebruikt wordt: Het opzetten en uitvoeren van een tweezijdig businessmodel.
    recensie
    Communicatie en media
    31 juli 2014
    Bert Thiel
    Aan het eind van dit boek kunt u effectief opiniestukken schrijven en herschrijven, publiceren en verder onder de aandacht brengen, schrijft Arnold Vonk in de inleiding van Effectief opiniestukken schrijven, Aandacht voor uw zaak in 10 stappen. Een ambitieus programma, zullen we maar zeggen.
    recensie
    Algemeen management
    31 juli 2014
    José Otte
    ‘Ruimte maken voor onderzoekende professionaliteit’ beschrijft waarom onderzoeksruimte nodig is en hoe je deze ruimte kunt maken om de praktijken van anderen in organisaties te (helpen) veranderen of vernieuwen; je eigen werk op orde te houden en te verbeteren én waar nodig te vernieuwen.
    recensie
    Organisatiekunde
    31 juli 2014
    Nico Jong
    Organisaties worden regelmatig beschreven in termen van bovenstroom en onderstroom. De bovenstroom laat zich gemakkelijk duiden omdat die de harde, tastbare aspecten omvat. Voor de onderstroom is dat wat lastiger.
    recensie
    Communicatie en media
    29 juli 2014
    Nico Jong
    Een veelgehoorde vraag bij opdrachtgevers is wat communicatiemensen nu eigenlijk precies doen en wat zij aan waarde toevoegen? Gerald Morssinkhof is al enige tijd op zoek naar de professionele standaard van het communicatievak, naar antwoord op de vraag wanneer communicatieprofessionals het goed doen in de praktijk. Hij schreef een manifest en ging daarover in gesprek met mensen uit het vak. ‘Het fundament’ is de weerslag van zijn zoektocht. Een boek over de basis van het communicatievak, bedoeld om de professionals daarbinnen meer zelfbewustzijn te geven. Zodat zij vanuit een gezamenlijk fundament samen kunnen werken met opdrachtgevers en hun bijdrage kunnen leveren.
    recensie
    Organisatiekunde
    28 juli 2014
    Brigitte Koehler
    Jony Ives samenwerking met Steve Jobs heeft een aantal ‘iConische’ producten opgeleverd zoals de iMac, MacBook, iPod, iPhone en de iPad. En toch is er maar weinig bekend over Apple’s Vicepresident Industrial Design. Hoog tijd dus dat Leander Kahney ons in zijn boek ‘Jony Ive: het genie achter de producten van Apple’ laat kennismaken.
    recensie
    Organisatiekunde
    24 juli 2014
    Richard van der Lee
    3-4 minuten leestijd
    Coaches, je hebt ze in alle soorten, maten en benamingen. In ‘Architect van je organisatie’ van Philippe Bailleur kom je de organisatiecoach tegen. Wanneer je over deze organisatiecoach leest dan lijkt dit op een persoon met een onbeperkt arsenaal aan fabelachtige kwaliteiten en brede deskundigheid. Denk bij deze kwaliteit en deskundigheid aan individuele coaching, veranderkunde, het herontwerpen van organisaties en ga nog maar even door.
    recensie
    Algemeen management
    24 juli 2014
    Bert Thiel
    In de inleiding van Streetwize, Lessen van straatkinderen voor de manager van vandaag zet Arnoud Raskin de zaak meteen op scherp: Elke mens en organisatie kan leren van de winnaars op straat. Als je in moeilijke omstandigheden het verschil wilt blijven maken, moet je de straatattitude van een winnaar hebben. Over waarheid en formulering van deze observatie kun je, denk ik, een aardige boom opzetten.
    recensie
    Verandermanagement
    24 juli 2014
    Dick Bos
    ‘Vandaag doen wat morgen nodig is’, dat is de pakkende titel van het boek van Rob Fijlstra waarmee hij aandacht wil besteden aan het ‘ruimte maken voor sprongsgewijze organisatieverandering.’ Het huidige tijdgewricht vraagt om actieve verandering, want stilstaan is dodelijk. Een aardig boek om te lezen, naar mijn mening echter geen pageturner.
    recensie
    Marketing
    23 juli 2014
    Daniëlle de Jonge
    ‘Dit boek nodigt u uit om in actie te komen en de wereld waardevolle ideeën te presenteren’. Deze zin staat in de inleiding van het boek ‘De difference map’ van brandspecialist en auteur Bernadette Jiwa. En zo’n zin triggert mij enorm. Helemaal als ik de pagina omsla en daar de tien eigenschappen van denkers die het verschil maken zie staan. Gelukkig herken ik het merendeel daarvan in mijzelf en mijn bedrijf. Alle reden dus om er eens goed voor te gaan zitten om te zien hoe ik mijn business en marketing op eigentijdse wijze kan opfrissen.
    recensie
    Financieel management
    23 juli 2014
    Jan Hoogstra
    3-4 minuten leestijd
    De theorie rondom management accounting wordt in dit boek volledig op zijn kop gezet. Het traditionele sturen op cijfers wordt aan de hand van 24 bouwstenen vervangen door het sturen op waarden. Het boek ‘Van cijfers naar waarden, de nieuwe realiteit voor management accounting & control’ van dr. Kees Tillema probeert daarmee het vakgebied aan het denken te zetten om een volgende stap in de ontwikkeling te kunnen zetten.

      Personen

        Trefwoorden