Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Contentmarketing in 60 minuten

Contentmarketing in 60 minuten biedt de ideale mix tussen praktijkgerichte theorie en handige tips.

Erwin Peeters | 5 augustus 2014

Het onder de aandacht brengen én houden van content bij de steeds individualistischer wordende consument wordt steeds belangrijker. 'Contentmarketing in 60 minuten' van Carlijn Postma is ideaal voor de startende contentmarketeer. De meer ervaren contentmarketeer kan ook zijn hart ophalen dankzij de praktische wijze waarop dit boek geschreven is. Die laatste kan zijn gekozen strategie eenvoudig benchmarken met de door Postma geboden theorie. Carlijn Postma fascineert mij door haar eenvoudige schrijfstijl. Zij slaagt er in dit boek perfect in om het hoe en wat omtrent contentmarketing zodanig te beschrijven dat ongeacht wie de lezer is, begrijpt hoe om te gaan met contentmarketing. Gezien het umfeld waarover ze schrijft, is het lastig om in dit boek volledig up to date te zijn. Voor Google+ dienen zich al nieuwe marktontwikkelingen aan en ook whatsapp heeft inmiddels al een deelfunctie voor iOS gebruikers. Desondanks is Postma erin geslaagd een zeer realistische weergave te geven van de huidige contentstromen en wat daarmee kan. Door mijn werk kom ik vaak in aanraking met het veranderproces van een traditionele uitgever van huis-aan-huis kranten naar een crossmediale uitgeverij. Een uitgeverij die (h)erkenning en relevantie op inhoud krijgt van haar publiek. Dagelijks ervaar ik daarnaast de relevantie van eigen, gekochte en geleende media in welke vorm dan ook. Vanuit dit perspectief heb ik dit boek gelezen. Het resultaat mag er zijn. Ondanks dat wij al de nodige stappen genomen hebben in het kiezen van de juiste contentstrategie, hebben onder andere de zeer praktische opdrachten in het boek mij nieuwe inzichten gegeven. Het boek geeft duidelijke opdrachten hoe om te gaan en invulling te geven aan contentmarketing. Stap voor stap wordt de strategie als ook de invulling van de strategie benoemd, uitgelegd en vervolgens door de lezer zelf ingevuld. Dit brengt de lezer vanzelf naar nieuwe inzichten. Inzichten die ik zal delen met mijn directe en indirecte teams om onze contentstrategie te vervolmaken, ook al is die in mijn ervaring nooit helemaal gereed. Om de teams de juiste duiding mee te geven, zal mijn eerste advies aan hen zijn om ook dit boek te lezen en de opdrachten te maken. Gezamenlijk kunnen we dan onze contentstrategie verder ontwikkelen en ons publiek beter bedienen. Het meest bijzondere aan dit boek vind ik dat als doelgroep de ervaren marketeer gekozen is die bij zijn of haar werkgever contentmarketing wil implementeren. Postma schetst een situatie waarin de marketeer zich als uitgever dient te gaan gedragen, met alle verschillende functies die daarbij horen. Zelf werk ik dus bij een uitgever en dat maakt de vele beschreven situaties enorm herkenbaar en tegelijkertijd maakt dat een verdere verscherping van ons eigen contentmarketing beleid mogelijk.

Over Erwin Peeters
Erwin Peeters is Manager Marketing & Business Development bij A&C Media B.V. Deze recensie werd mede mogelijk gemaakt door Claire’s Assistance.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden