OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 482 van 19.536 resultaten
recensie
6 december 2016
Hanneke Tinor-Centi
2-3 minuten leestijd
In ‘Ontroerende onzin’ toont auteur Ronit Palache de complexiteit van het jodendom aan de hand van portretten en interviews met ruim honderd Nederlandse joden. Een belangrijk historisch portret van een cultuur, een geloof, een levenswijze.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
6 december 2016
Feike Cats
2-3 minuten leestijd
Grenzen verleggen van Rick Lahaye en Thomas Waanders is een zeer bijzonder boek. Zeker als je zelf wel eens sport (dan wel hebt gesport) en af en toe tegen je limiet aan zit. Je weet als geen ander hoe dat voelt.
preview
Leiderschap
6 december 2016
Arno Zijderveld
3-4 minuten leestijd
‘Leuk onderwerp, burn-out. Daar ga ik mij eens lekker in verdiepen!' Sinds de lancering van De manager als medicijn heb ik veel reacties gekregen van managers, maar die opmerking zat daar niet bij.
recensie
Mens en maatschappij
6 december 2016
Paul Misdorp
4-5 minuten leestijd
De ambachtsman van de beroemde arbeidssocioloog Richard Sennett heeft zojuist z’n 10e druk beleefd en dateert al weer van acht jaar geleden. Toch reden om er een ogenblik bij stil te staan, omdat de relevantie onmiskenbaar is.
recensie
Advisering
5 december 2016
Désirée Wassing-Boerema
2-3 minuten leestijd
Als je voor jezelf gaat starten denk je na over hoe je bedrijf zou moeten heten, welke diensten je aan zou willen bieden en wat voor kosten je daarvoor moet rekenen. Je denkt al gauw aan een uurtarief en gaat Googlen om te kijken wat je vakgenoten vragen.
preview
Verandermanagement
5 december 2016
Leike van Oss
3-4 minuten leestijd
In het eerste deel van de preview van ons boek Onomkeerbaar organisatiegedrag veranderen hebben we je in hoofdlijnen laten zien wat er nodig is om je verandering blijvend in te bedden in organisatiegedrag. Waar we veel minder op in gingen, was hoe je dat dan doet. Dat beschrijven we in dit tweede deel van de preview.
recensie
5 december 2016
Hanneke Tinor-Centi
2-3 minuten leestijd
‘Machtsstrijd’ begint in het jaar 1975. Het jaar waarin in Afrika een drietal blanken op twijfelachtige wijze om het leven komen. Jaren later gaat Sofie Lafleur, dochter van een van de slachtoffers en onderzoeksjournalist, op zoek naar de ware toedracht achter de dood van deze drie.
recensie
Algemeen management
5 december 2016
Christel Deckers
1-2 minuten leestijd
De vijftig verdienmodellen in 50 Verdienmodellen blijken er vijfenvijftig te zijn, en dat betekent dat je nog geen veertig cent per verdienmodel betaalt. Dat is heel veel waar voor je geld!!
column
Organisatiekunde
5 december 2016
Martin van Staveren
4-6 minuten leestijd
Modern risicomanagement heeft nog steeds vier klassieke valkuilen. Die zijn niet nieuw, maar wel actueel. Fascinerend, hoe velen - professionals, leidinggevenden én zelfs risicomanagers - er steeds weer met open ogen en de beste bedoelingen invallen. Wat zijn die vier valkuilen? En hoe zijn ze te vermijden?
recensie
Internet en social media
2 december 2016
Fred Rutgers
4-6 minuten leestijd
‘Het einde van online winkelen’ Door Wijnand Jongen met als subtitel ‘De toekomst van retail in een wereld die altijd verbonden is’ is een boek dat volgens mij absoluut in iedere ‘time capsule’ moet worden gestopt die we de komende paar jaar ergens gaan inmetselen.
nieuws
Leiderschap
2 december 2016
Justin van Lopik
2-3 minuten leestijd
Alweer drie weken geleden eindigde de Covey Challenge. 3600 deelnemers hebben zich 7 dagen lang laten inspireren en zijn de uitdaging met zichzelf aangegaan. De 7 eigenschappen zijn los van elkaar niet nieuw of innovatief. Maar de toepassing ervan, het naleven van 7 eigenschappen als gewoonte, blijft ondanks dat een uitdaging. Eigenlijk begint de échte Covey Challenge pas nu.
preview
Algemeen management
2 december 2016
Annemarie Mars
3-4 minuten leestijd
In september 2006 verscheen mijn eerste boek Hoe krijg je ze mee? Vijf krachten om een verandering te laten slagen. Ik had lang moeten zoeken naar een uitgever en had dat bijna opgegeven. Gelukkig wilde uitgever van Gorcum het opnemen in haar managementfonds.
recensie
Algemeen management
2 december 2016
Frank van Kuijck
3-4 minuten leestijd
Door moderne technologieën en hulpmiddelen bestaat de neiging om 24/7 bereikbaar te (willen) zijn. De vele impulsen of beter gezegd de afleidingen van onder meer mails, social media en allerlei ringtones van telefoon, mail of pc zorgen ook vaak voor afleiding.
recensie
Organisatiekunde
2 december 2016
Nico Jong
2-3 minuten leestijd
Voor wie geen tijd heeft om 400 pagina’s te lezen, is er nu een geïllustreerde samenvatting van de managementbestseller Reinventing organizations. Frederic Laloux citeert uit een wereldwijd onderzoek van Gallup dat slechts 13% van de medewerkers betrokken is bij hun werk.
column
Marketing
2 december 2016
Paul Postma
3-5 minuten leestijd
Sturen op data is zo oud als mensen zelf: de sporen van een Gazelle wijzen je de weg waar je er een kunt verschalken voor het eten, en sterren wijzen je de weg op de wereldzeeën: allemaal data. De vakman leerde wat hij met welke data moest doen om te overleven.
preview
Marketing
2 december 2016
Chris Lukassen
2-3 minuten leestijd
‘Prachtig hoor dat Agile werken, maar op de bottom-line zien we geen verschil. Het lijkt wel of Agile een doel op zich geworden is.’ Herkenbaar? Veel ondernemingen die de stap gemaakt hebben naar een andere manier van werken wachten vergeefs op de beloofde resultaten. Waarom werkt het niet?
recensie
Coaching en trainen
1 december 2016
Lonneke Doggen
1-2 minuten leestijd
10 Triggers voor Toptrainers, geschreven door Annelies Tegel en haar man Eddy Scheffer, is een lekker dun en makkelijk leesbaar boekje met 10 praktische tips. Deze tips zijn gericht op mensen die zichzelf verder willen ontwikkelen in het trainingsvak.
recensie
Marketing
1 december 2016
Louis Thorig
6-8 minuten leestijd
Neuromarketing is een relatief nieuw vakgebied met een veelbelovende toekomst dat neuro- en psychofysiologische onderzoekstechnieken toepast om de onbewuste impact van marketing en marketingcommunicatie op het consumentenbrein in kaart te brengen.
preview
Strategisch management
1 december 2016
Esther Sluijs
3-4 minuten leestijd
‘Emotie = Business’ is in essentie zo simpel als het klinkt: meer aandacht voor emotie en het geven van een goed gevoel aan anderen heeft een positief effect op het totale resultaat. Dat dit in de praktijk niet zo eenvoudig ligt, is precies de reden waarom ik De Feel Good-factor geschreven heb.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
1 december 2016
Nico Jong
2-3 minuten leestijd
Robert Cialdini beschrijft in zijn nieuwe boek de voorbereidingen die een slimme boodschapper kan treffen om zijn boodschap geaccepteerd te krijgen. Het gaat dus niet om de overtuiging op zich, maar om de voorbereidende overtuiging (Pre-suasion). Hierbij is vooral de timing van belang.