OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 495 van 19.553 resultaten
recensie
Leiderschap
18 oktober 2016
Martin van Staveren
3-5 minuten leestijd
Een boek met warme aanbevelingen van Simon Sinek, Stephen R. Covey en onze eigen Jitske - Deep Democracy - Kramer op de omslag moet wel goed zijn. En dat is ook zo.
preview
Advisering
18 oktober 2016
Eddy Scheffer
2-3 minuten leestijd
'Een adviseur moet vooral verstand van zaken hebben!' Met zo’n cliché komt een topadviseur er dus niet. 10 Triggers voor Topadviseurs maakt helder waar het in de beroepspraktijk echt op aankomt. Een preview.
nieuws
Persoonlijke effectiviteit
18 oktober 2016
Ger Post
1-2 minuten leestijd
Het vakgebied psychologie zit in een replicatiecrisis. Een wijdverbreid onbegrip van het gebruik van statistische methodes zou hieraan ten grondslag liggen.
recensie
Marketing
17 oktober 2016
Fred Rutgers
3-4 minuten leestijd
Als meestgelezen blogger op www.deondernemer.nl en als auteur van inmiddels 5 boeken werd ik direct nieuwsgierig toen ik Integere types doen niet aan marketing- Overtuigend zakelijk bloggen zag. Ik kon haast niet wachten om hier een recensie over te schrijven.
preview
IT-management / ICT
17 oktober 2016
Jo van Engelen
3-4 minuten leestijd
De Verduurzaming is voor bestuurder en hoogleraar Jo van Engelen en IT'er Hans van Bommel een logisch vervolg op hun twee eerdere boeken. Waarom dat zo is, en waarom IT ons duurzamer maakt, vertellen ze in hun preview op De Verduurzaming.
recensie
Mens en maatschappij
17 oktober 2016
Freija van Duijne
3-4 minuten leestijd
De 21e eeuw wordt de eeuw van de stad. Sinds 2013 woont al meer dan 50% van de wereldbevolking in de stad, aldus de VN en dat kan oplopen tot 70% in 2050. De toekomst van de stad is een fascinerend onderwerp.
recensie
Leiderschap
14 oktober 2016
Wil Foppen
3-4 minuten leestijd
Pim Steernemans De praktijk van de positieve psychologie: over interventies in organisaties in transitie, op school en op het werk is verrassend helder geschreven en onderbouwd. Het gedachtegoed van de positieve psychologie is bij de auteur in goede handen.
recensie
Leiderschap
14 oktober 2016
Gyuri Vergouw
3-4 minuten leestijd
Er zijn van die boeken waarvan je niet begrijpt waarom ze geen succes zijn geworden. Of nóg geen succes natuurlijk. Houston, we’ve got a problem, leiderschapslessen uit films, is daar één van.
preview
Verandermanagement
14 oktober 2016
Raymond Maas
3-4 minuten leestijd
Woody van Olffen, Raymond Maas en Wouter Visser zien veel organisaties worstelen met de vraag hoe ze adequaat kunnen leren omgaan met echt nieuwe vragen, uitdagingen en rollen waarvoor dus nog geen standaard antwoorden beschikbaar zijn. Ze schreven daarom Engage! Een preview.
recensie
IT-management / ICT
14 oktober 2016
Daan Koot
3-4 minuten leestijd
De zorgwereld verandert snel en in deze wereld neemt de toepassing van digitale zorg een nieuwe en uitdagende plaats in. In Beter met eHealth in 60 minuten schetst Liesbeth Meijnckens een overzicht van de mogelijkheden, de kansen en uitdagingen van het gebruik van digitale toepassingen in de zorg.
recensie
Marketing
13 oktober 2016
Fred Rutgers
3-4 minuten leestijd
Marc van Eck is een vakman met een indrukwekkende achtergrond. Hij heeft in de praktijk bewezen dat hij echt weet wat erbij komt kijken om een merk te ontwikkelen en uiteindelijk succesvol te maken.
nieuws
Algemeen management
13 oktober 2016
Pierre Pieterse
1-2 minuten leestijd
Van 14 t/m 20 november 2016 organiseren Uitgeverij Business Contact en Managementboek de Covey Challenge. Doe mee en ga de uitdaging aan om de 7 eigenschappen een week lang toe te passen in jouw leven.
preview
Coaching en trainen
13 oktober 2016
Eddy Scheffer
3-4 minuten leestijd
'Een trainer moet vooral kunnen omgaan met weerstand!' Met zo'n cliché komt een toptrainer er dus niet. 10 Triggers voor Toptrainers maakt helder waar het in de beroepspraktijk echt op aankomt. Een preview.
recensie
Personeelsmanagement
13 oktober 2016
Nicole Verhoeven
3-4 minuten leestijd
Leidinggeven aan talentontwikkeling is een praktisch leesbaar boek en wat mij betreft zeker een aanrader voor iedere HRD-professional en leidinggevende. De combinatie van inzichten uit de topsport, de wetenschap en dagelijkse praktijk geven inspiratie om met talentontwikkeling aan de slag te gaan.
recensie
13 oktober 2016
Hanneke Tinor-Centi
3-5 minuten leestijd
‘Afgesneden’ begint heel mysterieus en intrigeert daardoor onmiddellijk. De sfeer die de auteur schetst is sinister en beangstigend. Aakman ziet kans zijn lezers direct het verhaal in te trekken en hen niet meer los te laten tot aan de laatste pagina. Met regelmaat lopen de rillingen je over de rug.
recensie
13 oktober 2016
Hanneke Tinor-Centi
In ‘Liefde is een rebelse vogel’ vertelt Mounir Samuel het verhaal van een uiterst gecompliceerde liefdesrelatie. Met zijn prachtige schrijfstijl weet Samuel de hoeveelheid emoties en de emotionele conflicten in dit boek, heel zorgvuldig te brengen. Het komt over, het komt binnen.
recensie
13 oktober 2016
Hanneke Tinor-Centi
‘De kracht van het gevoel’ is een emotioneel en vooral romantisch drama dat zich afspeelt tegen het decor van het dorpse leven in Beek en Donk.
recensie
13 oktober 2016
Hanneke Tinor-Centi
In deze tweede roman van Gerits maakt de lezer (opnieuw) kennis met Anna, haar buurvrouw Marie, zus Sien en nichtje Eline. Dit boek kan zonder mankeren het etiket ‘feel good roman’ opgeplakt krijgen. De lezer neemt kennis van de belevenissen van hoofdpersoon Anna en de mensen om haar heen. Mooie (nieuwe) vriendschappen, aangename ontmoetingen en romantiek zijn de ingrediënten van deze uiterst plezierige roman.
interview
Algemeen management
13 oktober 2016
Ronald Buitenhuis
4-6 minuten leestijd
De omgeving, de maatschappij is zeker met social media tegenwoordig rechter, jury en beul tegelijk. De reputatie van bestuurders en commissarissen ligt steeds meer onder een vergrootglas. De Spanning rond de boardroom stijgt, concluderen Eric Heres en Frank Peters in hun gelijknamige boek. ‘Barbertje moet hangen.’
recensie
Marketing
12 oktober 2016
Sjors van Leeuwen
7-9 minuten leestijd
Customer experience is king! Het draait om de beleving van de klant wanneer hij of zij zaken doet met jouw bedrijf. Over alle processen, kanalen en touchpoints heen. Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Om je te helpen is er nu het boek Klantsignaalmanagement dat een stap voor stap aanpak biedt voor een betere en meetbare klantbeleving.