OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 497 van 19.505 resultaten
    recensie
    Mens en maatschappij
    27 september 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    ‘De oorlog tegen vrouwen’ is een boek waarvan je –na het lezen- moet bijkomen. Het is echter ook een boek dat ogen opent en harde feiten onthult. Lloyd-Roberts toont op onthutsende wijze de snerpende en gruwelijke werkelijkheid over allerlei misstanden die er nog altijd op grote schaal plaatsvinden met betrekking tot het welzijn van vrouwen over de gehele wereld. Sluit je ogen niet (langer) en lees dit boek!
    recensie
    27 september 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    1-2 minuten leestijd
    ‘Grootser dan ik' is de debuutroman van Suzanne Brink en een zeer geslaagde, zo is mijn mening. Brink weet veel gevoel in haar verhaal te leggen en zo ook in de omschrijving van haar personages.
    recensie
    27 september 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    1-2 minuten leestijd
    Katrien Van Effelterre moet vooral blijven schrijven! Wat een fijne thriller is ‘Levend aas’ en wat een scherpzinnige, zorgvuldige en vlotte schrijfstijl heeft deze auteur. Het thema is bovendien goed gekozen; helemaal van deze tijd: de risico’s van internetdating.
    interview
    Advisering
    27 september 2016
    Paul Groothengel
    7-10 minuten leestijd
    Denk als een designer en ontwerp van daaruit betere businessconcepten. Dat is het motto van Patrick van der Pijl in zijn boek Ontwerp Betere Business. ‘De meeste managers zien hun businessmodel als een invuloefening. Je doet dat één keer en hoeft er vervolgens jaren niet meer naar om te kijken. Een misvatting.’
    recensie
    27 september 2016
    Marjan Maandag
    1-2 minuten leestijd
    Op 30 oktober, in de Maand van de Geschiedenis, wordt de winnaar van de Libris Geschiedenis Prijs 2016 bekend gemaakt. Op de longlist prijkt de fenomenale dubbelbiografie over Cécile en Elsa de Jong van Beek en Donk.
    recensie
    26 september 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    1-3 minuten leestijd
    ‘Beet’ is een indrukwekkende verhaal over liefde, verlies en rouw. Auteur Sietske Scholten heeft voor ‘Beet’ haar persoonlijke, heftige ervaringen als basis gebruikt. Wat begon als een blog, voornamelijk om de emoties van zich ‘af te schrijven’, werd uiteindelijk een boek. ‘Beet’ was daar.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    26 september 2016
    Jeroen Ansink
    3-4 minuten leestijd
    Succesvol beïnvloeden is niet alleen een kwestie van wát je zegt, maar ook wannéér je het zegt, zegt Robert Cialdini in Pre-suasion. In zijn eerste solo-boek in dertig jaar beschrijft de Amerikaanse psycholoog de onderliggende principes van voorbereidende overtuiging, en corrigeert hij tegelijkertijd een lacune in zijn eigen gedachtegoed.
    preview
    Algemeen management
    26 september 2016
    Tjip de Jong
    4-5 minuten leestijd
    Tenenkrommende strategiedagen, complexe verantwoordingsdocumenten, nutteloze vergaderingen. Organisaties zijn verslaafd. Maar er is wat aan te doen schrijft Tjip de Jong in Verslaafd aan organiseren. Een preview.
    opinie
    Internet en social media
    26 september 2016
    Haiko van der Voort
    3-4 minuten leestijd
    In deze rubriek analyseren bestuurskundigen van de TU Delft patronen en wetmatigheden waar veel managementboeken soms wat lichtvoetig aan voorbij gaan, of gewoon voor vanzelfsprekend aannemen. In deze aflevering belicht Haiko van der Voort big data en het principe double contingency.
    interview
    Verandermanagement
    26 september 2016
    Bert Peene
    7-9 minuten leestijd
    Zonder meer stellen dat planned change op z’n retour is, gaat misschien wat ver, maar de overtuiging dat organisatieontwikkeling een proces is dat geen projectmatige aanpak verdraagt, wint toch wel steeds meer terrein. Veranderen doe je samen, van begin tot eind en dan weet je niet wat je onderweg zoal tegenkomt. Zorg er daarom voor dat je met elkaar in gesprek blijft: dat is zo’n beetje het belangrijkste advies voor een geslaagde procesbenadering. In hun boek Waarderend veranderen (‘Appreciative Inquiry in de dagelijkse praktijk van managers’) laten Saskia Tjepkema, Luc Verheijen en Joeri Kabalt zien hoe deze op samenwerking gerichte manier van veranderen werkt.
    recensie
    Algemeen management
    24 september 2016
    Hans van der Klis
    1-2 minuten leestijd
    Het Dodo-effect van Gyuri Vergouw laat zich het best lezen als een fenomenologie van de irrationele gedragingen binnen organisaties. Zoals Vergouw terecht stelt, is er relatief weinig aandacht voor de onzichtbare aspecten van het menselijk functioneren binnen organisaties, oftewel de onderstroom.
    recensie
    Ondernemen
    23 september 2016
    Sjors van Leeuwen
    5-7 minuten leestijd
    De betekeniseconomie en betekenisvolle merken winnen aan kracht. Gelukkig maar want het streven naar maatschappelijk toegevoegde waarde levert de mensheid meer op dan het blind najagen van financieel eigengewin en aandeelhouderswaarde. Het Handboek betekenisvol ondernemen biedt daarvoor een mooie leidraad.
    recensie
    Projectmanagement
    23 september 2016
    Henny Portman
    1-2 minuten leestijd
    Tanja van den Akker heeft een PRINCE2 foundation lesboek geschreven. Het boek volgt, zoals vele andere (les)boeken over PRINCE2 de hoofdstukindeling van het officiële PRINCE2 manual. Het boek leest vlot weg.
    recensie
    23 september 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    Het boekje ‘Teksten redigeren’ is weliswaar bescheiden van omvang, maar zeker niet qua inhoud. Daniels biedt zijn lezers een bijzonder handig naslagwerk. Een aanrader voor iedereen die teksten redigeert en/of schrijft.
    recensie
    Strategisch management
    23 september 2016
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Een van de karakteristieken die de mens van de dieren onderscheidt, is het vermogen tot strategisch gedrag. Mensen gedragen zich onderling vaak strategisch. Dat kan het vertrouwen ernstig schaden, of het kan irrationele uitkomsten van besluitvorming verklaren.
    interview
    Marketing
    23 september 2016
    Pierre Spaninks
    7-10 minuten leestijd
    Veel bedrijven zijn minder winstgevend dan zou kunnen. Hoogleraar marketing en innovatie Stefan Stremersch daagt ondernemers uit meer ambitie aan de dag te leggen en helpt hen die ook waar te maken. In Kiezen voor winst stelt hij een leiderschapsmodel voor dat een structurele oplossing belooft voor drie klassieke strategische dilemma’s.
    preview
    Leiderschap
    23 september 2016
    Annemarijke van Etten
    3-4 minuten leestijd
    Aan vrouwelijk leiderschap is grote behoefte. Maar vrouwen in leidinggevende posities twijfelen erg over hun kunnen, en veel talent haakt vroegtijdig af. Annemarijke van Etten schreef Elke dag champagne, waarin ze vrouwen helpt om hun typische talenten optimaal in te zetten. Een preview.
    recensie
    Marketing
    23 september 2016
    Martijn Anderson
    Een paar simpele handelingen op de smartphone uitvoeren. Meer hoeft een gast of klant van uw organisatie niet te doen om zijn ongezouten mening over uw organisatie de wereld in te sturen. Het drenken van uw product (diensten, goederen) in een alles lekker makende marketingsaus gaat daarom al een tijdje niet meer op.
    recensie
    23 september 2016
    Jeroen Ansink
    3-4 minuten leestijd
    Succesvol beïnvloeden is niet alleen een kwestie van wát je zegt, maar ook wannéér je het zegt, zegt Robert Cialdini in Pre-suasion. In zijn eerste solo-boek in dertig jaar beschrijft de Amerikaanse psycholoog de onderliggende principes van voorbereidende overtuiging, en corrigeert hij tegelijkertijd een lacune in zijn eigen gedachtegoed.
    opinie
    Algemeen management
    23 september 2016
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Als businesscoach hielp Laura Babeliowsky de afgelopen 13 jaar met haar Bouw een bloeiend bedrijf-programma duizenden zzp’ers aan meer klanten, meer geld en meer plezier. Ze vertelt over haar favoriete boeken.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden