Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Preview

Geld verdienen via bol.com - Iedereen kan het, maar niet iedereen weet hoe

Anno 2018 is het nog nooit zo eenvoudig geweest om een e-commercebedrijf te starten. In grote lijnen heb je een product/dienst, webwinkel en marketingbudget nodig om aan de slag te gaan.

Tina Gosravani | 26 juli 2018 | 3-4 minuten leestijd

Dit klinkt alleen eenvoudiger dan het is. Mensen starten een webwinkel en verwachten dat de orders binnen komen stromen, maar dit blijkt niet het geval te zijn. Dit komt mede door het groeiende aantal aanbieders en de sterke machtspositie van grote concurrenten. Het wordt steeds lastiger om met jouw webwinkel en/of product zichtbaar te zijn op het internet, zonder hier grote budgetten voor vrij te maken of innovatieve marketing toe te passen. Regelmatig horen wij de volgende vraag bij zowel ervaren, als startende ondernemers en mensen die dromen over ondernemen: “Hoe moeten we nou concurreren met de grote e-commercespelers die voortdurend winnen met hun positie in de zoekmachineresultaten en adverteren met grote marketingbudgetten?”. Mensen zoeken naar manieren om hun ondernemersreis te kunnen starten en (ervaren) ondernemers zoeken naar manieren/extra verkoopkanalen om hun producten (meer) zichtbaar te krijgen bij hun doelgroep.

Om een antwoord op deze vraag te krijgen, zijn wij op zoek gegaan naar mogelijkheden en zakelijke kansen die (de start van) onze ondernemersreis een boost kunnen geven. In onze zoektocht hebben wij ontdekt dat je grote e-commercespelers niet hoeft te zien als bedreiging, maar als een kans. Enkele grote e-commercespelers stellen tegenwoordig hun webwinkel open voor externe verkopers. Bol.com is een van de bekendste en grootste spelers in Nederland en België die dit aanbiedt. De term ‘externe verkoper’ houdt in dat je als bedrijf de mogelijkheid krijgt om jouw assortiment aan te bieden via de webwinkel van bol.com. Door dit te doen, kun je als bedrijf profiteren van de naamsbekendheid, het bereik en het systeem van bol.com. Ook als je nog geen bedrijf hebt, biedt bol.com voldoende kansen om snel je bedrijf een vliegende start te geven. Je (nieuwe) producten heb je binnen no-time onder de aandacht bij miljoenen mensen.

Momenteel zijn er ongeveer 20.000 externe verkopers die de kansen van bol.com ontdekt hebben en samen miljoenen euro’s aan omzet realiseren. Dat er zoveel externe verkopers zijn op bol.com, wilt niet zeggen dat iedere externe verkoper daadwerkelijk succes behaalt. Enkel je producten plaatsen op bol.com zorgt er niet voor dat de orders binnen komen stromen en je een succesvolle (bol.com) business hebt. Het plaatsen van producten op bol.com is vrij eenvoudig, maar om daadwerkelijk een sterke positie te domineren op bol.com vergt meer kennis en ervaring.

Door te onderzoeken, testen en leren van onze fouten, hebben wij kunnen ontdekken hoe je een sterke positie kunt domineren. In ons praktische boek beschrijven wij niet enkel hoe je de beste verkooppositie op bol.com kunt domineren, maar we wijden ook een groot deel aan het product. Uiteindelijk draait het erom dat je het juiste product aanbiedt. Wanneer heb je dan het ‘juiste’ product? Hiervoor hebben wij enkele succesfactoren opgesteld. Deze succesfactoren zijn: het product voldoet aan de wet- en regelgevingen, de kans op retourneren is laag, de winstmarge/ROI is hoog, het product kent een hoog verkoopvolume en een lage concurrentie. Stap voor stap leggen wij uit hoe je deze succesfactoren onderzoekt en het juiste product vindt. Dit betekent dat dit boek ook geschikt is voor mensen die nog géén product/business hebben, maar hier wel van dromen. Verder komen onderwerpen, zoals voorraad, logistiek via bol.com, fabrikanten zoeken, prijsstelling, merk creëren, een eigen webwinkel, social media en affiliate marketing aan bod. In feite is dit boek een stappenplan dat jou van A tot Z helpt om een succesvolle (bol.com) business op te zetten en succesvol te verkopen via bol.com.

Tina Gosravani en Sander Roex zijn online ondernemers met jarenlange ervaring in de e-commerce en (online) marketing. Samen runnen zij onder andere het bedrijf Business Doe Je en zijn auteurs van het boek Geld verdienen via bol.com. Tina & Sander hebben als doel om zoveel mogelijk mensen te helpen en kennis te laten maken met de huidige wereld van ondernemerschap.

Over Tina Gosravani
Tina Gosravani is online ondernemer met jarenlange ervaring in de e-commerce en (online) marketing. Vanuit de hele wereld runt zij samen met Sander Roex bedrijven en delen zij graag hun kennis en ervaringen met jou.
Over Sander Roex
Sander Roex is online ondernemer met jarenlange ervaring in de e-commerce en (online) marketing. Vanuit de hele wereld runt hij samen met Tina Gosravani bedrijven en delen zij graag hun kennis en ervaringen met jou.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden