Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Accountable conceptdenken - 'Leuk om over design te lezen'

Accountable concept denken van Gaby Crucq-Toffolo en Elaine Meys gaat over het design van je product en marketing. Stel: Je hebt een leuk idee voor een bedrijf, een product of een dienst. Dat idee is dan een concept.

Elly Stroo Cloeck | 9 juli 2020

In het begin is het concept slapend, dan werk je aan de missie en de visie. Daarna ontwaakt het: je werkt het uit in een strategie. De volgende fase is levend: nu komen de uitingen, zoals het feitelijke product, een activiteit. Belangrijk is dat je steeds het oorspronkelijke, slapende concept voor ogen houdt: het nalevende concept. Anders wordt het een inconsistent geheel en is de boodschap aan je doelgroep onduidelijk. En vergeet het visuele aspect niet!

Het is erg leuk om eens wat meer over design te lezen! De eerste drie hoofdstukken zijn erg theoretisch, vrij abstract en staan vol design-jargon. Leerzaam, maar ook wel wat taai. Vanaf hoofdstuk 4 duikt het boek in de concrete voorbeelden, waarbij ik met name aanhaakte op de Gestaltwetten. Die gaan over visuele vormen en hoe die aandacht trekken. Kleuren, vormen, typografie, materiaal, alles komt voorbij. En dit alles moet natuurlijk harmoniëren met je slapend concept.

Over Elly Stroo Cloeck

Elly Stroo Cloeck is project- en interim-manager op het gebied van Finance, Internal Audit en Risk Management. Daarnaast schrijft ze recensies en samenvattingen van managementboeken.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden