Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Accountable conceptdenken

Van slapend naar nalevend

Paperback Nederlands 2019
Verkooppositie 3991
Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Een goed concept biedt toegevoegde waarde. Een concept, ook wel de zogenaamde kapstok genoemd, opent allerlei mogelijkheden en kansen en zorgt ervoor dat keuzes maken makkelijk wordt. Hoe ontwikkel je een concept? En hoe maak je deze toegevoegde waarde zichtbaar, voelbaar en herkenbaar?

Het is voor het creëren van onderscheidend vermogen van belang dat ontwerpers rekening houden met de verwerking van het concept door de eindgebruiker. Hierbij speelt design een belangrijke rol. Dit boek geeft een overzicht van de manier waarop concepten verwerkt worden.

Het unieke van Accountable conceptdenken, is dat de lezer de methodiek van het eerder verschenen boek zal herkennen, maar uitgedaagd wordt om meer vanuit het gewenste effect bij de ontvanger te denken. Lezers worden uitgedaagd om het door de auteurs ontwikkelde methode te gebruiken om zelf kritischer om te gaan met het accountable denken en hoe design hierbij in te zetten is.

Specificaties

ISBN13:9789063695545
Rubriek:Marketing
Trefwoorden:concept, conceptdenkers
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:192
Druk:1
Verschijningsdatum:6-9-2019

Expertrecensies (2)

Accountable conceptdenken - 'Leuk om over design te lezen'
Elly Stroo Cloeck | 9 juli 2020
Accountable concept denken van Gaby Crucq-Toffolo en Elaine Meys gaat over het design van je product en marketing. Stel: Je hebt een leuk idee voor een bedrijf, een product of een dienst. Dat idee is dan een concept. In het begin is het concept slapend, dan werk je aan de missie en de visie.Lees verder
Accountable conceptdenken - 'Aanrader voor klant en adviseur'
Thomas Cech | 17 januari 2020
Accountable conceptdenken van Gaby Crucq-Toffolo en Elaine Meys voegt een nieuwe fase toe aan het ontwikkelen van concepten. Het boek geeft een heldere en praktische uiteenzetting van vier fases van conceptontwikkeling. Accountable conceptdenken van Gaby Crucq-Toffolo en Elaine Meys is een aanrader voor marketeers en mensen uit de wereld van de communicatie-adviesbureaus, reclamebureaus, ontwerpbureaus, enz.Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
3 stemmen
0
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Gaby Crucq-Toffolo

Gaby Crucq-Toffolo is als docent conceptontwikkeling verbonden aan de Fontys Academy for Creative Industries. Na haar studies vrijetijdsmanagement en Italiaanse taal en cultuur is zij zich gaan verdiepen in creativiteit en conceptontwikkeling. Binnen het vakgebied is Gaby meer gespecialiseerd in analytisch denken. Ze geeft lezingen en workshops waarbij ze mensen laat ervaren dat iedereen kan denken in concepten.

Andere boeken door Gaby Crucq-Toffolo

Over Elaine Meys

Elaine Meys is als docent conceptontwikkeling en design verbonden aan de Fontys Academy for Creative Industries. Vanuit haar opleiding Art & Design aan de Artez in Arnhem gaf Elaine een gezicht aan haar passie voor identiteit.

Andere boeken door Elaine Meys

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding

1. Context
2. Visie, waarden, concept
3. Accountable conceptdenken
4. Het slapende concept
5. Het ontwakende concept
6. Het levende concept
7. Nalevende concept

Tools
Kruisbestuiving (valuefit)
Ik zie...ik vind...
Designrichtlijnen
Moordboard
Conceptladder

Dankwoord
Bronvermelding
Beeldverantwoording

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Accountable conceptdenken