Reclame en content moeten uitgaan van hetzelfde idee, dan versterken ze elkaar èn je merk. Elke dag wat anders vertellen werkt niet, je moet voor herkenning zorgen.
Dit boek, dat leest als een serie blogartikelen (en tenminste 1 was ook inderdaad eerst een blog) barst van de attentiepunten om consistent te zijn in je merkuitingen. Het ‘blog’ over purpose is echt hilarisch! Over banken, nacho-chips en relevantie.
Het boek begint met een snelcursus, handig als je maar heel beperkt tijd hebt. Daardoor wordt in de latere hoofdstukken vrij veel herhaald. Verder is het prima leesbaar en vaak grappig. De voorbeelden vind ik niet zo aansprekend, omdat ze vaak niet echt ‘best practices’ zijn. Sterker nog, de auteur gebruikt ze soms om aan betreffende bedrijven nog wat adviezen te geven! Qua inhoud is Merken bouwen met content misschien niet heel origineel, ik heb wèl veel attentiepunten voor mezelf opgeschreven.
Elly Stroo Cloeck is project- en interim-manager op het gebied van Finance, Internal Audit en Risk Management via haar bedrijf ESCIA. Daarnaast schrijft ze recensies en samenvattingen van managementboeken.
Over Elly Stroo Cloeck
Elly Stroo Cloeck is project- en interim-manager op het gebied van Finance, Internal Audit en Risk Management. Daarnaast schrijft ze recensies en samenvattingen van managementboeken.