Voorwoord
De structuur van dit boek
Blok 1 SNELCURSUS
De theorie in dit boek is voor iedereen te begrijpen. Reclame en Content zijn de hoofdstromen in het marketingcommunicatievak. Hoe laat je die twee stromen samenwerken? In dit eerste blok van het boek vind je de snelcursus. In een aantal korte hoofdstukken krijg je de inhoud van het hele verhaal op hoofdlijnen mee.
Blok 2 INSPIRATIE
Dit is een inspiratieblok. Je vindt veel hoofdstukken met inspiratie uit alle hoeken van het vakgebied. Over uiteenlopende onderwerpen als differentiëren en positioneren, over distinctiveness, over purpose, over het vinden van de juiste taal voor je merk, over consistentie en tal van andere thema’s.
Blok 3 CAMPAGNES EN MERKEN BOUWEN MET CONTENT
Aan de slag. Hoe laat je als merkenbouwer content en reclame met elkaar optrekken? Vanuit een eenvoudig model – Het Complete Plaatje – krijg je de hoofdbestanddelen aangereikt. Het insight, het narratief, het idee, de uitwerking in content en reclame. Daarnaast speciale aandacht voor brand assets. Hoe zorg je dat in alle uitvoeringsvarianten de herkenbaarheid groot blijft?
Blok 4 VOORBEELDEN
Zijn er veel voorbeelden van merken die reclame en content gelijk op laten trekken? Nee, nog niet. Maar ze zijn er wel. Je vindt in dit blok de leukste voorbeelden, waarvan enkele fictief zijn.