Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Ik wil iets van jou, jij wilt iets van mij

Het beïnvloeden van de hersenen om te bereiken wat u voor ogen heeft. Dat klinkt interessant. En er is niks mis mee zolang u de juiste intenties heeft. Bovendien: het is makkelijker dan u denkt.

Daniëlle de Jonge | 9 december 2013

Sterker nog, ook uw hersenen worden met regelmaat beïnvloed zonder dat u daar erg in heeft. In het boek 'Ik wil iets van jou, jij wilt iets van mij' geeft Margriet Sitskoorn talloze voorbeelden. Aangevuld met tips wat u zelf kunt doen om anderen te bewegen om voor u te kiezen is het een heel aardig boek waar u ongetwijfeld waardevolle informatie uithaalt. Sitskoorn heeft een fijne schrijfstijl, waardoor het boek lekker leest. Ook humor schuwt zij niet. Als hoogleraar kiest ze er voor om veelvuldig op een luchtige manier onderzoeksresultaten aan te halen. Onderzoeken met soms verbluffende resultaten, waaruit eens te meer blijkt hoe makkelijk anderen te beïnvloeden zijn. Naast deze achtergronden voegt zij ook oefeningen toe die u direct kunt uitvoeren. Een afbeelding van een tafel of pijlen met een misleidend effect. Met uitleg, zodat u de misleiding snel door heeft. Ook ontdekt u hoe u in weinig tijd uw geheugen kunt trainen in het beter onthouden van getallen of een rij woorden. De truc zit in het doorzien van patronen. Een grappige truc met kaarten die u ook in uw omgeving kunt toepassen om anderen verrast achter te laten. Doet het goed op feestjes of in de pauze. Voor extra verdieping vindt u af en toe links naar filmpjes of zoekacties op Google. Conclusies worden ook getrokken. Bijvoorbeeld dat vrouwen een gevaar vormen voor het gezond verstand van mannen. Of toch andersom? Lees het boek en vorm uw mening. De invloed van geuren, kleuren, gezichtsuitdrukkingen, lichaamstaal en macht. Het gevolg van de juiste vragen stellen of sturen in keuzes. En zelfs de effecten van kauwgom kauwen en handen wassen. Allemaal onderwerpen die in dit boek aan bod komen. Fascinerend, soms verbazingwekkend en bovenal heel boeiend om te lezen en weten. Handig is dat elk hoofdstuk afsluit met de belangrijkste punten op een rij. En wilt u de tips niet alleen zakelijk toepassen, dan is er ook nog een hoofdstuk dat ingaat op beïnvloeding in relaties en de liefde. Alles bij elkaar wat mij betreft een boek dat geschikt is voor iedereen die relaties met anderen met een extra dimensie wil uitbouwen.

Over Daniëlle de Jonge

Daniëlle de Jonge – spreker, trainer en bestsellerauteur. Helpt bedrijven om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden