Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Maak waar wat je zegt

De lessen van David Maister zijn van groot belang voor ons consultancy bedrijf. Jaarlijks vullen we de vragenlijsten van David trouw in om vervolgens de eigen antwoorden van ons bureau te vergelijken met het gemiddelde uit het wereldwijde netwerk.

Tim de Boer | 30 april 2002

De prioriteiten in het jaarplan worden vervolgens sterk bepaald door de lessen die we trekken uit de jaarlijkse 'Maister Study'. Belangrijkste les daarbij is, dat het succes van een consultancy bedrijf sterk bepaald wordt door sociale aspecten als werkplezier, respect en een hoog normbesef ('maak waar wat je zegt') in plaats van focus op korte termijn financiële doelstellingen.

De waarde van het laatste boek van David Maister ligt in de combinatie van gedetailleerde case studies met een wetenschappelijke onderbouwing van de validiteit van zijn eerdere lessen. Inhoudelijk geef ik het boek het cijfer 9 of 10, maar de statistische analyse in hoofdstuk 9 is moeilijk toegankelijk als je niet bekend bent met Maisters aanpak. Bovendien zitten er in de Nederlandse vertaling een aantal storende slordigheden.

Mijn advies is: lees de oorspronkelijke Engelse versie ('Practice what you preach') nadat je eerst zijn eerdere werk hebt bestudeerd (ondermeer 'Managing the professional service firm / Management van professionele organisaties'). Op indringende wijze presenteert Maister steeds weer een aantal praktische levenslessen die mij zowel zakelijk als in persoonlijke relaties goed hebben geholpen.

Over Tim de Boer
Tim de Boer is directeur van Brodeur Marketing Europe

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden