Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Handboek webredactie

De tijd dat iemand het bijhouden van de bedrijfswebsite 'er even bij doet' is al lang voorbij. Net als voor andere communicatie-uitingen is het van belang dat u weloverwogen keuzes maakt en informatie duidelijk laat overkomen. In mijn dagelijkse werk kom ik nog vaak tegen dat bedrijven zich vooral op de inhoud richten en de klant te weinig aandacht geven. Zonde, want uw concurrent doet dat als het goed is wel. Om het goed aan te pakken schakelt het ene bedrijf een externe professional in. Het andere bedrijf neemt er een medewerker voor aan. Speciaal voor die mensen is er het 'Handboek webredactie' geschreven door Geert Poort en Corona de Wert.

Daniëlle de Jonge | 17 februari 2011

Wat zet u op de site? Welke uitstraling wilt hebben? Hoe wilt u uw doelgroep bereiken? Wat voor opvallende elementen kiest u om de aandacht van uw websitebezoeker te krijgen en vast te houden? Het zijn zomaar een aantal vragen die een rol spelen bij goed websitebeheer. In dit boek komt werkelijk alles aan bod. Van het opstellen van een webstrategie tot het stroomlijnen van samenwerking tussen diverse betrokken partijen. En van het variëren in tekstsoorten tot het benutten van audiovisuele content. Het is met de uitgebreide inhoud heel compleet, maar misschien ook wel te compleet. Het kan u gaan duizelen als u leest wat er allemaal komt kijken bij het vervullen van een rol als webredacteur. In de praktijk zult u niet altijd zelf met alle aspecten te maken krijgen. Voor die onderdelen is het wel handig als u weet wat er bij komt kijken. Bent u bijvoorbeeld niet betrokken bij het opstellen van de strategie, dan kunt u gaandeweg wel zien of er aanpassingen nodig zijn en uw collega's daar op attenderen. En zorgt uw websitebouwer voor de audiovisuele elementen, dan is het ook aan u om te weten wat voor mogelijkheden er zijn. Ieder hoofdstuk gaat prima in op het onderwerp. U weet wat er van u verwacht wordt op het onderdeel en u krijgt tips om rekening mee te houden in de praktijk. Zo krijgt u meer inzicht in de stijl van schrijven die bij uw boodschap past. Leest u op welke manier hyperlinks het meest effectief zijn. En u kunt weloverwogen kiezen voor het gebruik van andere online media, zoals nieuwsbrieven. Door de prettige schrijfstijl en overzichtelijke indeling van het boek, zoekt u eenvoudig de onderwerpen op waar u iets over wilt weten. Het boek een keer helemaal doorlezen is aan te bevelen voor iedereen die de website van het bedrijf gaat bijhouden. Daarna is het een handig naslagwerk dat u er ongetwijfeld weer bij zult pakken.

Over Daniëlle de Jonge

Daniëlle de Jonge – spreker, trainer en bestsellerauteur. Helpt bedrijven om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden