Wat zet u op de site? Welke uitstraling wilt hebben? Hoe wilt u uw doelgroep bereiken? Wat voor opvallende elementen kiest u om de aandacht van uw websitebezoeker te krijgen en vast te houden? Het zijn zomaar een aantal vragen die een rol spelen bij goed websitebeheer. In dit boek komt werkelijk alles aan bod. Van het opstellen van een webstrategie tot het stroomlijnen van samenwerking tussen diverse betrokken partijen. En van het variëren in tekstsoorten tot het benutten van audiovisuele content. Het is met de uitgebreide inhoud heel compleet, maar misschien ook wel te compleet. Het kan u gaan duizelen als u leest wat er allemaal komt kijken bij het vervullen van een rol als webredacteur. In de praktijk zult u niet altijd zelf met alle aspecten te maken krijgen. Voor die onderdelen is het wel handig als u weet wat er bij komt kijken. Bent u bijvoorbeeld niet betrokken bij het opstellen van de strategie, dan kunt u gaandeweg wel zien of er aanpassingen nodig zijn en uw collega's daar op attenderen. En zorgt uw websitebouwer voor de audiovisuele elementen, dan is het ook aan u om te weten wat voor mogelijkheden er zijn. Ieder hoofdstuk gaat prima in op het onderwerp. U weet wat er van u verwacht wordt op het onderdeel en u krijgt tips om rekening mee te houden in de praktijk. Zo krijgt u meer inzicht in de stijl van schrijven die bij uw boodschap past. Leest u op welke manier hyperlinks het meest effectief zijn. En u kunt weloverwogen kiezen voor het gebruik van andere online media, zoals nieuwsbrieven. Door de prettige schrijfstijl en overzichtelijke indeling van het boek, zoekt u eenvoudig de onderwerpen op waar u iets over wilt weten. Het boek een keer helemaal doorlezen is aan te bevelen voor iedereen die de website van het bedrijf gaat bijhouden. Daarna is het een handig naslagwerk dat u er ongetwijfeld weer bij zult pakken.
Over Daniëlle de Jonge
Daniëlle de Jonge – spreker, trainer en bestsellerauteur. Helpt bedrijven om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn.