Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Het netwerkboek

Netwerken doen we allemaal. Maar niet iedereen is hier even goed in. Rob Tol vertelt in zijn boek gepassioneerd hoe je netwerken het beste kunt aanpakken én waarom netwerken ook zo leuk is. 'Het netwerkboek' is een grote verzameling van tips, uitspraken, ideeën en opdrachten. Het is een doeboek voor iedereen die (beter) wil leren netwerken.

Linda Poort | 17 februari 2012

De informatie in 'Het netwerkboek' wordt in korte, behapbare brokken gepresenteerd. Zo geeft Rob Tol tips over het voorbereiden van een elevator pitch, hoe je geconcentreerd luistert, hoe je een netwerk opbouwt en hoe je contacten onderhoudt, welke gesprekstechnieken je kunt gebruiken, wat je kunt bereiken met netwerken, hoe je welke sociale media het beste kunt inzetten en wat je kunt doen als je een naam vergeten bent. Ook de beginnersfouten en do's en don'ts aan het eind van 'Het netwerkboek zijn informatief'. In de individualistische samenleving van tegenwoordig staat vooral online netwerken in de schijnwerpers. Behalve dat dit door de toegankelijkheid voor vele voordelen zorgt, zijn er ook nadelen. Het is niet altijd gemakkelijk om ermee om te gaan. Naast de tekst en uitleg staan er dan ook veel oefeningen in het boek. Hierbij wordt onder andere ingegaan op wat voor soort netwerker je bent en hoe je aan je personal branding kunt werken. Naast alle toegankelijke informatie staan er twee volledige hoofdstukken in het teken van zogenaamde 'tips van netwerkers'. Hier interviewt Tol mensen over netwerken en hoe zij ermee omgaan. Sommige lezers vinden dit wellicht interessant, maar het had wat mij betreft niet gehoeven. Wat ik ook onnodig vind, is dat het boek een aantal grammaticale fouten en spelfouten bevat. Tol is een betere netwerker en spreker. Het is zeer verhelderend om al zijn kennis en ideeën verenigd te zien in dit boek, maar de uitvoering had dus wel iets beter gekund. 'Het netwerkboek' is met de vele oranje kopjes, kaders met tips en voorbeelden en oefeningen eigenlijk meer een doeboek dan een doorsnee managementboek. Het is een behapbaar boek voor wie tijd wil gaan investeren in netwerken en om die reden op zoek is naar inspiratie en ideeën.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden