Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Neuromarketing – Maximale impact met Marketing en Communicatie

Wat hebben marketeers eigenlijk aan neuro-onderzoek? Deze vraag was voor Adriaan Polderman, Karel Smit en Eric van Arendonk de aanleiding om zich te verdiepen in de wereld van Neuromarketing. Anderhalf jaar lang verdiepten ze zich in literatuur, spraken ze met collega’s en interviewden ze experts.

Ger Post | 1 november 2013 | 1-2 minuten leestijd

Het resultaat van hun zoektocht is een uiterst praktisch boek, waarin helder wordt uitgelegd waarom een basale kennis van het brein handig is voor marketeers en op welke manieren hersenonderzoek kan bijdragen aan de effectiviteit van reclame en aan marktonderzoek. De auteurs geven sprekende voorbeelden uit de praktijk waarin hersenonderzoek marketeers een hoop geld bespaarde of opleverde. Zo leggen ze aan de hand van reclames voor postbezorgers en antirimpelreclames uit waarom deze spots niet werkten, hoewel ze er op het eerste gezicht geweldig uitzagen. In het onbewuste van mensen bleek meer mee te spelen dan de makers van de reclames vermoedden.

Een hoofdstuk in het boek is volledig gewijd aan 25 wetmatigheden uit hersenonderzoek die elke marketeer zou moeten weten. Van ‘schaarste roept begeerte op’ tot ‘verhalen overtuigen’ en van ‘sociale bewijskracht’ tot ‘beeld gaat voor tekst’, ze komen allemaal voorbij. De wetmatigheden op deze lijst kunnen marketeers niet alleen op nieuwe ideeën brengen, ze kunnen ook dienen als een herinnering om hun communicatie en reclames ‘neuro-proof’ te maken.

Het boek is hiermee uitermate geschikt voor marketeers die nog weinig achtergrond hebben in Neuromarketing maar graag snel de hoofdlijnen en belangrijkste bevindingen uit hersenonderzoek voor hun vak tot zich nemen.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Eric van Arendonk, Adriaan Polderman RM, Karel Smit RM
Neuromarketing

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden