Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Magic Makers

Wat een heerlijk optimistisch boek over samen veranderen! Magic makers van Daniël Wolfs is zoals de titel belooft. Dat begint al met zijn verhaal rondom Serious Request en loopt er als een rode draad door heen: veranderen kan niet zonder magie.

Friso van Abbema | 10 november 2015 | 1-2 minuten leestijd

In Magic makers word je meegenomen door de mogelijkheden om te veranderen op een manier die ontspannen en tegelijk ‘spot on’ is. In Magic Makers staat de middelpuntzoekende strategie als noodzaak tot samenwerken centraal en wordt klein doen gewaardeerd (als je durft groot te denken). Veranderbewustzijn is het betere alternatief voor verandermanagement. Storytelling gebeurt door iedereen en het individu weet het collectief te mobiliseren. Dat zijn de vijf boodschappen van het boek. Kernachtig en helder verwoord. Met duidelijke voorbeelden. En nog een handig denkkader: orden in context, actie en resultaat.

Maar de dagelijkse realiteit van samenwerken en veranderen kan toch ook wel lelijk grijs en rommelig zijn? Precies. Hij benoemt bijvoorbeeld dat bij kleur bekennen de tint ook hard kan zijn. Zo schetst Daniël Wolfs in zijn boek de valkuilen en geeft hij oplossingen mee. Maar meer nog dan voor elke valkuil een oplossing benadrukt hij het bewustzijn en het handelen in het hier en nu, terwijl het je overkomt.

Waarom ik denk dat je met dit boek iets moois in handen hebt? Omdat het je een perspectief biedt om inspirerende sessies en magische verandertrajecten vorm te geven. En omdat het jou en je team uitnodigt om tijdens de rit te ontdekken wat voor mooi verhaal je samen aan het schrijven bent.

Daniël Wolfs kan spelen met taal. Hij doet je vergeten waarom veranderen in andere boeken zo complex is. En zo gebeurt er iets magisch met je tijdens het boek. Ontdek het zelf maar!

Friso van Abbema is ondernemer en organisatieadviseur. Hij adviseert en helpt organisaties in het publieke domein met het organiseren en resultaten bereiken via samenwerkingsverbanden.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden