Google Analytics in 60 minuten van Pascal Selles en Leon Korteweg geeft veel informatie over de verschillende mogelijkheden, over hoe je de statistieken van Google Analytics kunt vertalen naar concrete verbeteringen voor je website. De auteurs leggen op een duidelijke manier uit wat je met deze statistieken zou kunnen doen en hoe je dit moet doen. Of je nu nog nooit met Analytics hebt gewerkt, of het al jaren gebruikte; dit boek zal nieuwe inzichten geven en je helpen bij het effectief inzetten van Analytics.
Elk hoofdstuk kun je afzonderlijk lezen. In de inleiding wordt goed beschreven voor wie welk hoofdstuk geschreven is, maar elk hoofdstuk kan voor iedereen interessant zijn. Mocht je dit boek goed willen begrijpen, dan doe je er wel langer dan 60 minuten over om het te lezen. Maar alle tijd die je erin stopt krijg je gegarandeerd terug, aangezien je na het lezen weet hoe je je tijd nuttig besteedt aan Analytics.
Wat fijn is aan dit boek, is dat de schrijvers Google Analytics bekijken vanaf meerdere standpunten. Of je nu een webwinkel of een non-profit organisatie hebt, dit boek helpt je om je online doelen vast te stellen en om deze doelen ook daadwerkelijk te behalen. Als je zelf niet weet wat de doelen zijn van je website, helpen de voorbeelden.
Google Analytics verandert snel en daar zijn de schrijvers zich bewust van. Daarom verwijzen ze vaak naar websites waar aanvullende (en actuele) informatie te vinden is. Verder is de uitleg die gegeven wordt helder. Alles wordt stap voor stap duidelijk uitgelegd. Er worden praktische tips gegeven die men gelijk in de praktijk kan brengen.
Dit boek heeft mij zeer verrast. Ik heb zelf de Google Digitale werkplaats doorgelopen. Hiermee heb ik het Google online marketing certificaat behaald. Hoewel ik al veel wist over Google Analytics, heeft dit boek mij veel bijgebracht. Dit boek is een uitstekende handleiding om er steeds weer even bij te pakken als je met Analytics aan het werk bent en het even niet meer weet. Kortom: ik ben heel enthousiast over dit boek!