Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Holy Trinity Events

In Holy Trinity Events analyseert Peter Decuypere (bekend van o.m. I love Techno) zijn opgedane ervaringen in de eventwereld. Met terugwerkende kracht filosofeert de voormalig eventmanager over de vraag waar een succesvol event aan moet voldoen. Zo komt hij tot een model van bouwstenen en structuren.

Jeanine Dijkhuis | 10 april 2017 | 1-2 minuten leestijd

Nota bene de inner circle van de Techno muziek in Vlaanderen stond model voor zijn oordeelsvorming. Wanneer de bezoeker het tevredenheidsniveau positief ontstijgt, is het event geslaagd te noemen. Dan blijft het jarenlang in de herinnering van de bezoeker én verspreidt de boodschap zich buiten de arena. Deze effecten zijn lastig vooraf te bepalen omdat de impact vooral gestoeld is op gevoel, beleving en passie.

Volgens de auteur verschilt de eventwereld van de vorige eeuw flink van die van vandaag. Hij behandelt veel cases. Festivals en concerten zijn van intiem en gesloten verworden tot conversatie-events. De juiste intensiteit van beleving bepaalt of ze het waard zijn om ze buiten de community te delen.

Met de creatie van zijn model, structureerde Decuypere zijn verhaal tot een theorie, bestaande uit drie rond elkaar activerende connectivity-pulsars; God + Me + We. Soms letterlijk, soms figuurlijk bedoeld.

Het model kan behulpzaam zijn bij eventmarketing. Dat wil zeggen; vooral bij de overweging die vooraf gaat aan het besluit om een event aan te bieden aan de doelgroep. Is het die fikse investering wel waard? Wat wil/ga je er echt mee bereiken? De tactische marketeer doet er goed aan dit boek te lezen voordat hij gaat nadenken over events waarbij het doel is te komen tot een unieke, deelbare belevenis. Leg je event eerst even langs de meetlat van Decuypere.

Over Jeanine Dijkhuis

Jeanine Dijkhuis is Register Marketeer met ruim 25 jaar ervaring. Zij is marketinggeneralist met een voorliefde voor resultaat- en mensgerichte marketingstrategie.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden