Laura Bas
De GenZclopedie
Als herkenbaar rolmodel voor Generatie Z weet auteur Laura Bas als geen ander wat deze generatie beweegt – én wat organisaties nodig hebben om daarin mee te bewegen.
2
3
4
6
7
8
Sanne Cornelissen
Me, myself & AI
AI kan je een hele werkdag per week besparen, maar alleen als jij je manier van werken aanpast. In 'Me, myself & AI' leer je in drie praktische stappen hoe je AI inzet voor minder gedoe, meer focus en echte tijdwinst. Geen technische abracadabra, wel direct toepasbare tips, voorbeelden en tools.
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
66
67
68
69
70
Dennis Vink
Financieel Inzicht voor Managers - Zo werkt het!
Dit leerboek heeft meer dan vijf jaar gekost om te voltooien – niet omdat het schrijven zelf zoveel tijd in beslag nam, maar vanwege de waardevolle inzichten die we hebben opgedaan door samen te werken met een diverse groep internationale bedrijven, zowel in Nederland als daarbuiten.
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
Lucas Swennen
Word een woest aantrekkelijke werkgever met werkgeluk
In dit boek ontdek je aan de hand van wetenschappelijke inzichten, praktische tips, voorbeelden, interviews met experts en ervaringsdeskundigen wat werkgeluk is, waarom het belangrijk is en hoe je het (verder) kunt vergroten.
82
83
Margaret Diekhuis-Kuiper
Handboek trauma- & rouwverwerking
Hoe verwerken we traumatische ervaringen en verlies? Wat gebeurt er in het geheugen? En vooral: wat kunnen we doen - als professional of als betrokkene - om herstel te bevorderen?
In dit handboek neemt dr. M.L. Diekhuis-Kuiper, forensisch- en traumapsycholoog, je mee in de complexe wereld van trauma- en rouwverwerking. Aan de hand van wetenschappelijke inzichten en praktijkgerichte interventietechnieken behandelt zij thema’s als het effect van trauma op het geheugen en persoonlijke verhalen van cliënten die met geweldsdelicten en mensenhandel te maken hadden.
Het boek biedt concrete handvatten voor therapeuten, coaches en andere professionals, maar ook voor mensen die zélf met verlies of heftige ervaringen te maken hebben gehad. Wat kun je doen vlak na een schokkende gebeurtenis om erger te voorkomen?
Een onmisbaar handboek voor iedereen die wil begrijpen en helen.
84
85
86
87
Kenneth Blanchard
De One Minute Manager en de apenrots
Maar al te vaak krijgt u als manager het verzoek om iets op te lossen dat eigenlijk door een ander gedaan moet worden. De verleiding is dan groot om te zeggen: 'Geef maar, ik kijk er wel even naar.' Degene die met het verzoek kwam loopt verder en u zit met zijn of haar probleem opgescheept… Blachard en Oncken nemen u stap voor stap door de procedures om alle apen weer terug te krijgen bij hun rechtmatige verzorgers.
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
David Pinto
Effectieve Interculturele Communicatie
Met dit boek presenteert Prof.dr. David Pinto zowel een belangrijke theoretische als praktische benadering van het hier geschetste vraagstuk hetgeen in een unieke en effectieve aanpak resulteert. Het boek biedt:
* Een nieuwe theorie die antwoord geeft op de vraag hoe het komt dat mensen zozeer van elkaar kunnen verschillen. Het gaat hierbij niet alleen om mensen uit verschillende landen, maar ook uit verschillende regio’s binnen hetzelfde land, verschillen tussen bedrijven, organisaties en afdelingen, ja zelfs binnen hetzelfde gezin.
* Een methode hoe effectief om te gaan met deze verschillen met behoud van ieders eigenheid
* Zesendertig thema’s waarin moderne en premoderne waarden (waar de verschillen zich het grootst manifesteren) botsen.
* Bijna vijftig cases uit de (dagelijkse) praktijk van overheid, bedrijfsleven, arbeidsmarkt, onderwijs, politie, justitie, gezondheidszorg, school, straat en gezin. Zakelijk en privé.
* De cases, beschreven, geanalyseerd en afgesloten met een ‘richtingwijzer’, handreikingen voor praktische toepassing, zijn geordend in vier categorieën:
a. juiste informatie is afdoende om een (conflict)situatie op te lossen;
b. een ‘dubbel perspectief benadering’ (de eerste twee stappen van de DSM) is vereist;
c. de verschillen tussen betrokkenen staan diametraal tegenover elkaar en de toepassing van de derde stap van de DSM (grens trekken) is nodig;
d. het gaat om een individuele kwestie die niet is terug te voeren op iemands (culturele of religieuze) achtergrond.
* En tot slot een operationalisering en stappenplan om al het geleerde zelf toe te passen in de praktijk.
Prof. dr. David Pinto, expert Interculturele Communicatie en directeur van het Intercultureel Instituut (ICI) in Amsterdam is een Marokkaanse Jood die via Israël in Nederland is terechtgekomen. Frits Bolkestein over Pinto: “In juni 1988 heeft hij voor het eerst nationale bekendheid gekregen door te spreken over het ‘doodknuffelen’ van allochtonen”, zie bijlage 1 voor dat artikel in de Volkskrant. Dit boek is het negentiende boek van prof. Pinto.
Net verschenen
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan