Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 51% korting

Eco-logica

Consequent ecologisch ondernemen. Het verhaal van Ecover en andere pioniers

Paperback Nederlands 2009 1e druk 9789020986266
Dit product is niet leverbaar
VOORDEEL - 51% korting

Samenvatting

Het verhaal van Ecover en andere pioniers. Hoe wordt duurzaam ondernemen haalbaar? Kunnen we de mooie droom van een leefbare planeet ook in de praktijk brengen?

Ecover maakt ecologische was- en schoonmaakmiddelen en probeert dat duurzaam ondernemen door te trekken in alles wat ze doet. Ze wil verantwoord en ecologisch aan de slag gaan in hun hele manier van zakendoen, maar ook bij de bouw van fabrieken en in de communicatie met klanten.

Dat is het verhaal van dit boek: het gaat om een gedrevenheid, maar zonder de zakelijkheid te vergeten. Het gaat over idealen, maar niet over naïviteit. Hoe kun je als bedrijf overleven in een uiterst concurrentiële markt, ook als je niet de klassieke en harde economische wetmatigheden wilt volgen?

Specificaties

ISBN13:9789020986266
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:189
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (1)

recensie
Eco-logica
Mireille Schrijnemaekers | 21 april 2010
Michaël Bremans, de auteur van 'Eco-logica' is fabrikant. Hij leidt de organisatie Ecover, die ecologische was- en schoonmaakmiddelen maakt. Met zijn boek probeert hij de lezer te overtuigen om bewuster te gaan leven. Daarnaast maakt hij met Ecover een statement: hij toont aan dat het anders kan. Dat je als bedrijf toch kunt overleven in een uiterst concurrerende markt, ook als je niet zonder meer de klassieke, harde economische wetmatigheden wilt volgen. De oorsprong en geschiedenis van Ecover zijn de leidraad van het boek.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
1 stem
0
1
0
0
0

Over Michaël Bremans

Michaël Bremans is CEO van Ecover. In oktober 2008 eerde TIME-Magazine hem als 'Hero of the Environment', samen met 29 andere eco-pioniers.

Andere boeken door Michaël Bremans

Inhoudsopgave

Dankwoord
Woord vooraf door Geert Noels
Introductie

1. Van dode vogels van Boston tot de normen van Kyoto
2. Van gedrevenheid tot bedrijf
3. Indianenverhalen en mythes
4. Over de geschiedenis van zeep
5. Duurzaamheid en wat we daarvoor kunnen doen
6. Duurzaam ondernemen in de praktijk
7. Over innovatie en nieuwe waarden
8. Wat we verbruiken en wat de aarde aankan
9. Verbruikers, hun gedrag en hun macht
10. Regelgeving, lobbywerk en ecolabels
11. Rolmodellen en goeroes

Bijlage
Slotwoord
Verklarende woordenlijst
Index
Literatuur
Interessante websites
Fotoverantwoording

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Eco-logica