Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Influence- Revised Edition

The Psychology of Persuasion

Paperback Engels 2012 9780061241895
Verkooppositie 2162
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

Van dit boek werden reeds meer dan een kwart miljoen exemplaren verkocht. Hoe beïnvloedt deze zin uw indruk van dit boek? Als u, zelfs maar heel even, dacht dat een gezaghebbend en populair boek precies was wat u zocht, zou u daar wel eens van overtuigd kunnen zijn door een krachtig principe van beïnvloeding, in dit geval het principe van sociale bewijskracht.

Heeft u uzelf ooit 'ja' horen zeggen tegen een telemarketeer en was u er vervolgens over verbaasd waarom u zojuist instemde met een abonnement op een tijdschrift dat u eigenlijk niet echt interesseert? In dit boek over beïnvloeding (inderdaad een kwart miljoen exemplaren verkocht), zal u niet alleen leren welke technieken u ertoe brachten ja te zeggen, maar ook hoe u uzelf tegen toekomstige verzoeken kunt verdedigen. 'Invloed' is een praktisch boek voor iedereen die koopt, verkoopt, adviseert, onderhandelt, politiek bedrijft, stemt of geld doneert.

Dit boek is in het Nederlands verschenen onder de titel 'Invloed'.

Specificaties

ISBN13:9780061241895
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:260
Druk:2

Expertrecensies (2)

Bas van Vlierden | 21 januari 2010
Heb je jezelf ooit 'ja' horen zeggen tegen een telemarketeer en vroeg je je vervolgens verbaasd af waarom je instemde met een abonnement op een tijdschrift dat je eigenlijk niet interesseert? En kun je uitleggen waarom je sommige obers meer fooi geeft dan anderen?Lees verder
Sandra Barendrecht | 15 oktober 2008
Bent u in de veronderstelling dat u vrijwel altijd afgewogen keuzes maakt en weet waarom u tegen de ene verkoper 'ja' zegt, terwijl u de andere laat afdruipen? Dit boek helpt u uit die droom! Volgens Robert Cialdini reageren mensen namelijk veelal op zogenaamde sleutelprikkels, ook wel klik zoem reacties genoemd.Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Robert Cialdini

Robert B. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing aan de Arizona State University en bekend van zijn gezaghebbende boek 'Invloed'. Daarvan zijn wereldwijd meer dan een miljoen exemplaren verkocht. Cialdini geldt dan ook als autoriteit als het gaat over het overtuigen van mensen.

Andere boeken door Robert Cialdini

Inhoudsopgave

Preface
Introduction

1 Weapons of Influence
Click, Whirr
Betting the Shortcut Odd
The Profiteers
Jujitsu
Reader's Report

2 Reciprocation: The Old Give and Take ... and Take
How the Rule Works
Reciprocal Concessions
Rejection-Then-Retreat
Defense
Reader's Report

3 Commitment and Consistency: Hobgoblins of the Mind
Whirring Along
Commitment Is the Key
Defense
Reader's Report

4 Social Proof: Truths Are Us
The Principle of Social Proof
Cause of Death: Uncertain(ty)
Monkey Me, Monkey Do
Defense
Reader's Report

5 Liking: The Friendly Thief
Making Friends to Influence People
Why Do I Like You? Let Me List the Reasons
Conditioning and Association
Defense
Reader's Report

6 Authority: Directed Deference
The Power of Authority Pressure
The Allures and Dangers of Blind Obedience
Connotation Not Content
Defense
Reader's Report

7 Scarcity: The Rule of the Few
Less Is Best and Loss Is Worst
Psychological Reactance
Optimal Conditions
Defense
Reader's Report

8 Instant Influence: Primitive Consent for an Automatic Age
Primitive Automaticity
Modern Automaticity
Shortcuts Shall Be Sacred

References
Credits
Index

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Influence- Revised Edition