Managen van Succesvolle Projecten met PRINCE2 (Dutch translation)
Paperback Nederlands 2010 1e druk 9780113312252Samenvatting
Er wordt vaak beweerd dat de enige constante in de moderne wereld verandering is. Of die verandering nu gestuurd wordt vanuit een strategisch perspectief, deel uitmaakt van een veranderingsprogramma, of een reactie is op een operationele verplichting, de werkwijze voor het realiseren van die verandering blijft hetzelfde, namelijk projectmanagement.
Deze nieuwste versie van de methode PRINCE2 legt meer nadruk op de principes die ten grondslag liggen aan succesvol projectmanagement, en geeft duidelijke richtlijnen hoe deze principes moeten worden toegepast in de organisatorische context waarin projecten functioneren. Daarmee is het een onmisbaar handboek voor iedereen die wil dat projecten met meer succes worden gemanaged.
De uitdaging voor alle organisaties, of ze nu tot de publieke of de private sector behoren, en of ze nu groot of klein zijn, is het realiseren van veranderingen door het succesvol en consequent managen van projecten. Hierbij voegt de projectmanagementmethode PRINCE2 substantieel waarde toe, als de wereld erkende standaard voor het uitvoeren van succesvolle projecten.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Overzicht tabellen
Voorwoord
Dankwoord
Afspraken in deze handleiding
1. Inleiding
2. Principes
3. Inleiding tot de PRINCE2-thema's
4. Business case
5. Organisatie
6. Kwaliteit
7. Plannen
8. Risico
9. Wijziging
10. Voortgang
11. Inleiding tot de processen
12. Starting up a project
13. Directing a project
14. Initiating a project
15. Controlling a stage
16. Managing product delivery
17. Managing a stage boundary
18. Closing a project
19. PRINCE2 op maat maken voor de projectomgeving
Bijlage A: Productbeschrijvingen op hoofdlijnen
Bijlage B: Governance
Bijlage C: Rollen en verantwoordelijkheden
Bijlage D: Voorbeeld van productgerichte planning
Bijlage E: Health check
Bijlage F: Vertaallijst
Nadere informatie
Verklarende woordenlijst
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan