Everything Bad is Good for You
How Popular Culture is Making Us Smarter
Paperback Engels 2006 1e druk 9780141018683Samenvatting
The Simpsons, Desperate Housewives, The Apprentice, The Sopranos, Grand Theft Auto... Ons wordt constant verteld dat populaire cultuur enkel dwaas vermaak is. Maar, zoals Steven Johnson aantoont, eigenlijk maakt het ons intelligenter. In dit boek biedt hij een radicaal alternatief voor de eindeloze klachten over reality TV, wegwerpfilms en gewelddadige videospelletjes. Hij toont aan dat de massacultuur eigenlijk verfijnder en uitdagender is dan ooit. Wanneer wij ons concentreren op wat onze hersenen moeten doen om deze complexe en gelaagde berichten te verwerken wordt duidelijk dat populaire cultuur ons niet dommer maakt maar juist slimmer.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Part One
Part Two
Notes on further reading
Notes
Acknowledgments
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan