Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Granularity

Smart Choices to Grow Your Business in Good Times and Bad

Paperback Engels 2010 9780462099651
Verkooppositie 4871
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

Leiders van grote organisaties hebben een grote uitdaging: hoe kan het bedrijf verder groeien in een volwassen markt met een hevige concurrentiestrijd? 'Granularity' laat zien hoe u zelfs in de meeste overvolle markt kansen kan vinden. De auteurs beargumenteren dat vele beweringen over groei te eenvoudig, nutteloos en vaak zelfs regelrecht misleidend zijn. Bijvoorbeeld 'In China gebeurt hét' en 'De farmaceutische industrie kent een hoge groei.' In de werkelijkheid kennen dergelijke 'volwassen' industrieën waarschijnlijk een sector die snel groeit, terwijl er in andere segmenten nauwelijks sprake is van groei.

De moeilijkheid is dus dat u een manier moet zien te vinden om strategische keuzes te maken op een meer gedetailleerd niveau, zonder het grote plaatje uit het oog te verliezen of te verdrinken in een zee van complexiteit. 'Granularity' toont hoe u dit kunt aanpakken.

Specificaties

ISBN13:9780462099651
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:240
Druk:1

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Sven Smit

SVEN SMIT is a Senior Partner in Amsterdam. He leads McKinsey Western Europe and, before that, led McKinsey's Strategy Practice. He is the co-author of the bestselling book Granularity of Growth.

Andere boeken door Sven Smit

Inhoudsopgave

Special thanks
Acknowledgements
Preface
Introduction: Grow or go

Part I - Your growth ambition
1. A granular world
2. Understanding your company's performance
3. Firing on multiple cylinders
4. A granular company

Part II - Your growth direction
5. Firing on momentum
6. Firing on share gain
7. Firing on M&A
8. Mapping your growth direction
9. To move or not to move?

Part III - Your growth architecture
10. The architecture of growth
11. Looking in the mirror
12. A blueprint for granularity
13. Building scale platforms
14. Cluster-based growth

Conclusion: Choosing to lead growth
Appendix 1: Growth and value
Appendix 2: Two ways to grow, two ways to go

Bibliography
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Granularity