Developing Business Strategies
Gebonden Engels 2001 9780471064114Samenvatting
Dit is alweer de zesde, herziene editie, van wat inmiddels een klassieker mag heten in de literatuur over strategisch management. Aaker werkt in 'Developing Business Strategies' een praktisch raamwerk uit dat helpt bij het ontwikkelen van een ondernemingsstrategie. Daarbij wordt buiten de onderneming gezocht naar veranderingen, onderliggende trends, bedreigingen en kansen. Deze omstandigheden worden vervolgens geanalyseerd wat resulteert in een aantal strategische opties. Het is voor het lange termijn succes van de onderneming van cruciaal belang dat zij erin slaagt concurrentievoordelen te behalen. Aan de basis van deze concurrentievoordelen staan de bezittingen en competenties die onderscheidend zijn ten opzichte van de concurrentie. Aaker laat zien op welke de organisatiestructuur, interne systemen, mensen en organisatiecultuur kunnen bijdragen aan het realiseren van deze concurrentievoordelen, die uiteindelijk zullen resulteren in een groter marktaandeel en hogere winst.
Specificaties
Lezersrecensies
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan