


TIM KOLLER is a partner in McKinsey's Stamford, Connecticut office, where he leads a global team of corporate-finance expert consultants.
Meer over de auteursValuation
Measuring and managing the value of companies - 4th edition
Gebonden Engels 2005 4e druk 9780471702184Samenvatting
'Valuation' ontstond als handboek voor consultants bij McKinsey & Company. Het boek groeide vrijwel direct na verschijning uit tot het belangrijkste boek op het gebied van ondernemingswaardering. Thans is van dit boek een vierde en herziene editie verschenen. Het boek is een must voor wie zich bezig houdt met ondernemingswaardering.
In de hedendaagse hectische zakenwereld verschuiven investeerders hun beleggingen van het ene naar het andere project in hun zoektocht naar het hoogste rendement. Om die reden is het van groot belang dat de huidige generatie (financiële) managers het belang inziet van het meten, beheersen en maximaliseren van de aandeelhouderwaarde. 'Valuation' laat zien hoe op welke wijze de aandeelhouderswaarde gemaximaliseerd kan worden. En het laat zien hoe dit kan bijdragen aan het strategisch denken binnen de organisatie. Daarnaast leert het hoe managers op elk niveau kunnen bijdragen aan de waarde van de onderneming. Daarbij passeren onder andere de volgende onderwerpen de revue:
- De strategische voordelen van waardegericht management
- Het schatten van de waarde van alternatieve concern- en bedrijfsstrategieën
- Het beoordelen van cruciale transacties zoals overnames, fusies, desinvesteringen, herkapitalisatie en terugkoop van aandelen
- Value-based management om de resultaten van bedrijfsactiviteiten te beoordelen en richting te geven
- Waardering bij herstructureringen, fusies en overnames
- Het communiceren met belangrijke stakeholders, vooral aandeelhouders, over de waarde van een bedrijf
- Een gedetailleerde case laat zien hoe de verschillende waarderingstechnieken en principes in de praktijk kunnen worden toegepast.
De vierde druk is aangevuld met expertise begeleiding die managers op alle niveaus die managers, beleggers en studenten zeer zijn gaan waarderen en vertrouwen.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Marc Goedhart
Over David Wessels
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
1. Why Maximize Value?
2. The Value Manager.
3. Fundamental Principles of Value Creation.
4. Do Fundamentals Really Drive the Stock Market?
Part Two: Core Valuation techniques
5. Frameworks for Valuation.
6. Thinking about Return on Invested Capital and Growth.
7. Analyzing Historical Performance.
8. Forecasting Performance.
9. Estimating Continuing Value.
10. Estimating the Cost of Capital.
11. Calculating and Interpreting Results.
12. Using Multiples for Valuation.
Part Three: Making Value Happen.
13. Performance Measurement.
14. Performance Management.
15. Creating Value through Mergers and Acquisitions.
16. Creating Value through Divestitures.
17. Capital Structure.
18. Investor Communications.
Part Four: Advanced Valuation Issues.
19. Valuing Multibusiness Companies.
20. Valuing Flexibility.
21. Cross-Border Valuation.
22. Valuation in Emerging Markets.
23. Valuing High-Growth Companies.
24. Valuing Cyclical Companies.
25. Valuing Financial Institutions.
Appendix A: Economic Profit and the Key Value Driver Formula.
Appendix B: Discounted Economic Profit Equals Discounted Free Cash Flow.
Appendix C: Adjusted Present Value Equals Discounted Free Cash Flow.
Appendix D: Levering and Unlevering the Cost of Equity.
Appendix E: Leverage and the Price-Earnings Multiple.
Index.
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan