Over the Horizon
Planning products today for success tomorrow
Paperback Engels 1999 9780471987178Samenvatting
Veel strategische adviezen over productontwikkeling die men in de literatuur tegenkomt, zijn gericht op een te korte termijn. Daarbij ligt de nadruk vaak sterk op het tevreden stellen van aandeelhouders, waardoor vooral wordt gelet op de winstgevendheid op korte termijn. Om klanten op lange termijn tevreden te stellen is het echter noodzakelijk om niet alleen op korte termijn goede producten te kunnen ontwikkelen, maar ervoor te zorgen dat ook op lange termijn de productenstroom niet opdroogt. Ondernemingen moeten leren kijken voorbij de horizon. Daar plukken de aandeelhouders uiteindelijk ook de vruchten van. Zeker met het korter worden van productlevenscycli is het van belang voortdurend aandacht te schenken aan het vermogen nieuwe producten te ontwikkelen. In dit boek wordt behandeld op welke wijze ondernemingen dit kunnen doen door nieuwe behoeften van klanten in een vroeg stadium te identificeren.
Specificaties
Lezersrecensies
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan