

Phil Rosenzweig is professor bij het IMD, het internationale instituut voor management development in Lausanne, Zwitserland.
Meer over Phil RosenzweigThe Halo Effect
And the Eight Other Business Delusions That Deceive Managers
Gebonden Engels 2007 1e druk 9780743291255Samenvatting
Het grootste deel van ons denken over zakendoen bestaat uit misvattingen, denkfouten en gebrekkige inschattingen die ons het zicht ontnemen op de ware grondslagen van de bedrijfsprestaties.
In dit briljante boek ontmaskert Phil Rosenzweig de algemeen geaccepteerde misvattingen van het bedrijfsleven. Daarbij heeft hij speciale aandacht voor het zogenoemde Halo-effect, een van de meest hardnekkige misvattingen die ontstaan bij het denken over bedrijfsprestaties.
Als het goed gaat met een bedrijf en de winst en omzet groeit, concludeert men al snel dat dit ligt aan de geniale strategie, de visionaire manager, het capabele personeel en aan de geweldige bedrijfscultuur.
Als het vervolgens slecht gaat ligt dat aan de slechte strategie, de arrogante leiding, het zelfgenoegzame personeel en de stagnerende bedrijfscultuur.
In feite is er dan in de tussentijd vaak niets veranderd. De bedrijfsprestaties creëren een halo, een aura dat onze waarneming van strategie, leiderschap, personeel en bedrijfscultuur in grote mate beïnvloedt.
Dit boek belooft een mijlpaal te zijn in het denken over bedrijfsprestaties.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Phil Rosenzweig
Inhoudsopgave
1. How Little We Know
2. The Story of Cisco
3. Up and Down with ABB
4. Halos All Around Us
5. Searchin for Stars, Finding Halos
6. Delusions Piled High and Deep
7. Stories, Science, and the Schizophrenic Tour de Force
8. The Mother of all Business Questions, Take Two
9. Managing Without Coconut Headsets
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan