

Maurice Punch, voorheen professor Sociologie aan de Nijenrode Business Universiteit, is onafhankelijk wetenschapper en consultant.
Meer over Maurice PunchDirty business
Exploring corporate misconduct: analysis and cases
Paperback Engels 1996 9780803976047Samenvatting
Organisatorisch wangedrag en misdaad zijn, relatief gezien, genegeerd in de sociale wetenschappen en in het bijzonder in business studies. Analyses zijn vaak fragmentarisch, overdreven kortzichtig (zoals die van wettelijke controle en openbaar beleid) en hoofdzakelijk Noord Amerikaans.
'Dirty business' zet dit recht door het bieden van een breed sociologisch perspectief wat betreft werk, organisaties en management, ondersteund door een reeks belangrijke internationale case studies. Bij het ontwikkelen van zijn argumenten maakt de auteur gebruik van primaire en secundaire bronnen, alsmede zijn uitgebreide persoonlijke ervaringen met het onderwijzen van en interactief communiceren met managers en met het ontwikkelen van cursussen over crisismanagement.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Acknowledgements
Part 1: Introduction
1. Management and organizational misbehaviour
2. Business, society, and corporate deviance
3. White-collar crime and organizational deviance: consequences and control
Part 2: Cases
4. Ten cases of corporate deviance
Part 3: Conclusion
5. Everything but temptation
6. Tackling business crime
Bibliography
Index
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan