Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Information Rules

Gebonden Engels 1998 1e druk 9780875848631
Voormalig top 100Totaal 32 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Informatie neemt geleidelijk de rol over van traditionele industriële goederen. Films, muziek, software, tijdschriften en allerlei andere bronnen van informatie zullen de wereldeconomie drastisch veranderen. Met de opkomst van informatie is tevens de zoektocht begonnen naar de wetten van de zogenoemde 'Nieuwe Economie', op basis waarvan managers beslissingen kunnen nemen. De verleiding om daarbij alle economische wetten direct overboord te gooien en te vervangen door modieuze termen is groot. In 'Information Rules' waarschuwen de auteurs voor een al te snelle uitbanning van bestaande economische principes. De technologie mag dan wel veranderen, dat betekent niet noodzakelijkerwijs dat economische wetten veranderen. Shapiro en Varian vertalen de bestaande economische wetten naar hun rol in de informatiemaatschappij in wording.

Specificaties

ISBN13:9780875848631
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:352
Druk:1
Hoofdrubriek:Organisatiekunde
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
Information Rules
Hans Strikwerda | 21 maart 1999
Er wordt al geruime tijd gesproken over de informatie-economie en over de netwerkeconomie. Nu is er dan voor het eerst een goed toegankelijk boek dat uitlegt wat dat betekent voor ondernemingsstrategie. De auteurs, Shapiro is hoogleraar strategie en Varian is hoogleraar informatiemanagement, leggen uit dat de informatie- en communicatietechnologie niet de economische wetmatigheden wijzigen, maar wel geheel andere uitkomsten teweeg brengen in de economische verhoudingen.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Inhoudsopgave

Preface

1. The information economy
2. Pricing information
3. Versioning information
4. Rights management
5. Recognizing Lock-in
6. Managing Lock-in
7. Networks and positive feedback
8. Cooperation and compatibility
9. Waging the standards war
10. Information policy

Further reading
Notes
Bibliography
Index
About the authors

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Information Rules