Lees verder
Information Rules
Gebonden Engels 1998 1e druk 9780875848631Samenvatting
Informatie neemt geleidelijk de rol over van traditionele industriële goederen. Films, muziek, software, tijdschriften en allerlei andere bronnen van informatie zullen de wereldeconomie drastisch veranderen. Met de opkomst van informatie is tevens de zoektocht begonnen naar de wetten van de zogenoemde 'Nieuwe Economie', op basis waarvan managers beslissingen kunnen nemen. De verleiding om daarbij alle economische wetten direct overboord te gooien en te vervangen door modieuze termen is groot. In 'Information Rules' waarschuwen de auteurs voor een al te snelle uitbanning van bestaande economische principes. De technologie mag dan wel veranderen, dat betekent niet noodzakelijkerwijs dat economische wetten veranderen. Shapiro en Varian vertalen de bestaande economische wetten naar hun rol in de informatiemaatschappij in wording.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. The information economy
2. Pricing information
3. Versioning information
4. Rights management
5. Recognizing Lock-in
6. Managing Lock-in
7. Networks and positive feedback
8. Cooperation and compatibility
9. Waging the standards war
10. Information policy
Further reading
Notes
Bibliography
Index
About the authors
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan