Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Alliances

An Executive Guide to Designing Successful Strategic Partnerships

Gebonden Engels 2013 9781118486399
Verkooppositie 2643Hoogste positie: 545
In herdruk, verschijningsdatum onbekend

Samenvatting

Strategische allianties zijn steeds vaker een hot topic binnen moderne bedrijven in businessopleidingen. 'Alliance' is een gids voor het creëren van succesvolle partnerships, door een combinatie van checklists, up-to-date voorbeelden en scenario's uit de hele wereld. Bovendien biedt het de instrumenten die nodig zijn om ervoor te zorgen dat alle elementen van een alliantie in aanmerking worden genomen en volledig geëvalueerd worden. De meeste managers hebben niet de ervaring of kennis om een functioneel bondgenootschap met een governance-structuur te creëren. Dit boek vult die leemte aan met kennis en een duidelijke beschrijving van het juiste implementatieproces.

Specificaties

ISBN13:9781118486399
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:221
Druk:1
Verschijningsdatum:30-12-2013

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Ard Pieter de Man

Met meer dan tien jaar advieservaring, gecombineerd met een academische loopbaan, is het grensvlak van theorie en praktijk mijn speelveld. Het vertalen van nieuw onderzoek in praktische adviezen en het onderzoeken van nieuwe thema’s die in organisaties spelen, is een absolute noodzaak om antwoorden te geven op de vraagstukken waar moderne organisaties zich mee zien geconfronteerd. Daarbij hoort ook dat organisaties leren: liever dan het aanbieden van oplossingen aan organisaties, zie ik dat organisaties zelf leren die oplossingen te ontwikkelen. Ik hou mij bezig met strategie, innovatie en organisatiestructurering, maar het meeste werk heb ik gedaan op het gebied van allianties en partnerships. Samenwerkingsverbanden tussen organisaties zijn de organisatievorm van de toekomst. Ik heb diverse profit en non-profit organisaties geholpen met het opzetten ervan. Uiteindelijk moet er wel iets staan dat werkt in de praktijk. Naast zelfstandig bestuursadviseur ben ik hoogleraar Management Studies in het bijzonder Consulting, Kennisnetwerken en Innovatie aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Gecombineerd met de praktische ervaring leidde dat tot meer dan tien boeken en tientallen artikelen, die ook in de praktijk zijn gewaardeerd. Zij zijn bekroond met de ROA prijs en de OOA prijs.

Andere boeken door Ard Pieter de Man

Inhoudsopgave

Foreword
Introduction
Acknowledgments

1 Strategic alliances: The control-trust dilemma
2 The Alliance Design Framework
3 Turning suppliers into allies
4 Contractual alliances: The customization of alliance design
5 The virtual joint venture model: Air France/KLM, Delta Airlines, and Alitalia
6 Equity alliances and joint ventures
7 Multi-partner alliances: The more the merrier?
8 Managing the dynamics: Mutual adjustment and continuous negotiation
9 Designing and implementing strategic alliances: Art, science, and craft
10 Open alliances: Towards the third generation of collaboration

Appendix Financial models behind alliances
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Alliances