

Dave Ulrich is hoogleraar Bedrijfskunde aan de University of Michigan. Hij heeft talloze boeken en artikelen gepubliceerd over human resources en organisatie en is als adviseur verbonden aan vele bedrijven.
Meer over de auteursLeadership Brand
Developing customer-focused leaders to drive performance and build lasting value
Gebonden Engels 2007 9781422110300Samenvatting
De onderliggende gedachte van leiderschapsbranding is een belangrijk onderscheid tussen leiders en leiderschap. Goede leiders komen en gaan, maar het leiderschap binnen een bedrijf moet ook op de lange termijn resultaten boeken om klanten en investeerders tevreden te stellen.
In ´Leadership Brand´ onderzoeken Ulrich en Smallwood de voordelen van een ´branded´ benadering van corporate leiderschap. Ze gebruiken harde data om te laten zien dat een bedrijf wiens leiderschap zijn unieke merk belichaamt, een groter marktbereik heeft dan zijn concurrenten. In andere woorden, het is absoluut waardevol om een leiderschapsmerk op te bouwen. Dit is het eerste boek dat u daarbij begeleidt.
Specificaties
Lezersrecensies
Geef uw waardering
Inhoudsopgave
Chapter 1 Branding Leadership
Chapter 2 Case for Building a Leadership Brand
Chapter 3 Creating a Leadership Brand Statement
Chapter 4 Assessing Leaders Against the Brand
Chapter 5 Investing in Leadership Brand
Chapter 6 Measuring Return on Leadership Brand
Chapter 7 Building Awareness for Leadership Brand
Chapter 8 Preserving Leadership Brand
Chapter 9 Implications for Personal Brand
Appendix 1 Criteria for a Firm Brand
Appendix 2 Firms with Branded Leadership
Endnotes
Index
About the Authors
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan