Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

The Execution Premium

Linking Strategy to Operations for Competitive Advantage

Gebonden Engels 2008 9781422121160
Verkooppositie 8604
Verwachte levertijd ongeveer 6 werkdagen

Samenvatting

In a world of stiffening competition, business strategy is more crucial than ever. Yet most organizations struggle in this area-not with formulating strategy but with executing it, or putting their strategy into action. Owing to execution failures, companies realize just a fraction of the financial performance promised in their strategic plans.

It doesn't have to be that way, maintain Robert Kaplan and David Norton in The Execution Premium. Building on their breakthrough works on strategy-focused organizations, the authors describe a multistage system that enables you to gain measurable benefits from your carefully formulated business strategy.

This book shows you how to: Develop an effective strategy-with tools such as SWOT analysis, vision formulation, and strategic change agendas Plan execution of the strategy-through portfolios of strategic initiatives linked to strategy maps and Balanced Scorecards Put your strategy into action-by integrating operational tools such as process dashboards, rolling forecasts, and activity-based costing Test and update your strategy-using carefully designed management meetings to review operational and strategic data Drawing on extensive research and detailed case studies from a broad array of industries, The Execution Premium presents a systematic and proven framework for achieving the financial results promised by your strategy.

Specificaties

ISBN13:9781422121160
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:320
Druk:1

Expertrecensies (2)

Een strategie die beklijft
Jeroen Ansink | 29 augustus 2011
Meer dan negen op de tien werknemers hebben geen idee welke strategie hun eigen bedrijf er op nahoudt. In de The Execution Premium (Van strategie naar uitvoering) biedt de Amerikaanse hoogleraar Robert S. Kaplan een manier om een strategie tot in alle hoeken van een organisatie te laten doordringen, en tegelijkertijd tot een blijvend proces te maken.Lees verder
Ton Horrevorts | 3 februari 2009
Het klinkt zo simpel en toch worstelt elke organisatie er mee: het opstellen van een strategie en deze vervolgens succesvol uitvoeren. Veel boeken zijn er al over dit centrale vraagstuk van management verschenen, maar het meest recente boek hierover maakt veel oudere boeken overbodig.Lees verder

Lezersrecensies

4.5 van de 5
2 stemmen
1
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

nieuws
De voorjaarsworp (V): management en strategie
Hans van der Klis 11 februari 2009 In het voorlaatste deel van deze serie over de managementboeken die dit voorjaar verschijnen een ruime selectie boeken over management en strategie. Met een nieuw boek van Robert S. Kaplan en David P. Norton, en verschillende titels over Rijnlands organiseren.
Alle interviews en artikelen (1)

Over Robert S. Kaplan

Robert S. Kaplan bekleedt de Arthur Lowes Dickinson-leerstoel voor Accounting aan de Harvard Business School.

Andere boeken door Robert S. Kaplan

Over David Norton

David P. Norton is president-directeur van Renaissance Solutions, Inc.

Andere boeken door David Norton

Inhoudsopgave

1. Introduction
2. Develop the strategy
3. Plan the strategy
4. Strategic initiatives: launching strategy into motion
5. Aligning organizational units and employees
6. Plan operations: align process improvement programs
7. Plan operations: sales forecasts, resource capacity, and dynamic budgets
8. Operational and strategy review meetings
9. Meetings to test and adapt the strategy
10. The office of strategy management

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The Execution Premium