Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

On Competition

Updated and Expanded Edition

Gebonden Engels 2008 9781422126967
Verkooppositie 2148431 dagen in de top 100
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

De afgelopen decennia heeft Michael Porter een enorme invloed gehad op de ontwikkeling van strategisch management. Zijn boeken en artikelen hebben veel inzicht verschaft in concurrentie en hebben veel ondernemingen geholpen bij het formuleren van een concurrentiestrategie. In 'On competition' brengt Porter een aantal van zijn bekendste artikelen bij elkaar, alsmede twee nieuwe hoofdstukken over concurrentiestrategie. Het boek verschaft een diepgaand inzicht en slaat een brug tussen de economische theorie en het managementdenken. Hierdoor helpt Porter de essentie van concurrentiestrategie en strategisch management te doorgronden. thema's die aan de orde komen zijn onder andere: Het maken van winst is afhankelijk van de keuze voor en het voortdurend verbeteren van een onderscheidend concurrentievoordeel; welvaart voor een onderneming ontstaat als voortdurende inspanningen worden gedaan de productiviteit te verbeteren; en vooruitgang wordt vooral gerealiseerd door innovatieve ondernemingen. 'On Competition' zal net als Porters eerdere boeken een belangrijke rol spelen bij het formuleren van strategieën in ondernemingen. Dit is de herziene en uitgebreide editie.

Specificaties

ISBN13:9781422126967
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:575
Druk:2

Expertrecensies (1)

Iwan Basoski | 10 januari 1999
'Everything you allways wanted to know about Porter, but did not have time to read'. 'On Competition' is een geslaagde poging om de in de afgelopen 2 decennia ontwikkelde en in een grote hoeveelheid boeken en artikelen gepubliceerde ideeën van strategiegoeroe Michael Porter in één overzichtelijk boekwerk aan te bieden.Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Michael Porter

Michael E. Porter is hoogleraar bedrijfskunde aan de Harvard Business School en al jarenlang de absolute expert op het gebied van strategie en concurrentie. Vooral zijn vijfkrachtenmodel ('Competitive Forces Model'), waardeketenmodel ('Value Chain Model') en de typologie van Porter behoren tot de basiskennis van iedere manager. Zijn boeken worden met regelmaat herdrukt. Porter volgde een universitaire opleiding in Princeton en behaalde zijn doctoraat met als vakgebied zakeneconomie in 1973 in Harvard.

Andere boeken door Michael Porter

Inhoudsopgave

Part I Competitive Strategy: Core Concepts
1. The Five Competitive Forces That Shape Strategy
2. What Is Strategy?
3. How Information Gives You Competitive Advantage
4. Strategy and the Internet
5. From Competitive Advantage to Corporate Strategy

Part II The Competitiveness of Locations
6. The Competitive Advantage of Nations
7. Clusters and Competition: New Agendas for Companies, Governments, Institutions
8. Competing Across Locations: Enhancing Competitive Advantage through a Global Strategy

Part III Competitive Solutions to Societal Problems
9. Green and Competitive: Ending the Stalemate
10. The Competitive Advantage of the Inner City
11. Redefining Competition in Health Care

Part IV Strategy, Philanthropy, and Corporate Social Responsibility
12. Philanthropy's New Agenda: Creating Value
13. The Competitive Advantage of Corporate Philanthropy
14. Strategy and Society: The Link Between Competitive Advantage and Corporate Social Responsibility

Part V Leadership
15. Seven Surprises for New CEOs

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        On Competition