Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Redefining Health Care

Creating Value-Based Competition on Results

Gebonden Engels 2006
EvergreenMeer dan 1000x verkocht
Verkooppositie 2830135 dagen in de top 100
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

De gezondheidszorg in de Verenigde Staten en in andere landen wordt een steeds groter drama. Stijgende kosten, opeenhoping van kwaliteitsproblemen en steeds meer mensen zonder ziektekostenverzekering; het is onacceptabel en onhoudbaar.

In 'Redefining Health Care' zetten Michael Porter en Elizabeth Olmsted Teisberg een nieuwe visie over de gezondheidszorg uiteen, waarin iedere speler zich concentreert op het verbeteren van waarde, zoals gemeten in gezondheidsresultaten per uitgegeven dollar. Met 'Redefining Health Care' beschrijven de auteurs een sterk en actiegericht plan voor verandering in de gezondheidszorg.

In de huidige disfunctionele concurrentiestrijd, streven concurrenten er niet naar waarde voor patiënten te creëren, maar jagen zij meer opbrengst na, schuiven zij met kosten en worden diensten beperkt. Concurrentie vindt op de verkeerde niveaus plaats en draait om de verkeerde diensten.

Om de gezondheidszorg te veranderen, moet de manier van concurreren veranderd worden. 'Redefining Health Care' beschrijft hoe alle spelers (ziekenhuizen, gezondheidsplannen, werknemers, leveranciers, consumenten en overheden) hun strategieën, uitvoerende taken en organisatiestructuren opnieuw kunnen definiëren om grote verbeteringen in de gezondheidszorg tot uitvoer te brengen.

Specificaties

ISBN13:9781591397786
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:506
Druk:1
Verschijningsdatum:13-9-2006

Lezersrecensies

3.8 van de 5
5 stemmen
1
2
2
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

geboekstaafd
De top 3 van Sjors van Leeuwen
Nienke van Oeveren 14 mei 2013 Sjors van Leeuwen is directeur van Indora Managementadvies. Als zelfstandig adviseur begeleidt hij organisaties op het gebied van klantgericht ondernemen, CRM, strategie, marketing en internet. Hij heeft meerdere boeken geschreven waaronder CRM in de praktijk, Zorgmarketing in de praktijk en Klant in de driver’s seat. Hij is een fervent lezer, maar mocht maar drie boeken in zijn top 3 zetten...
geboekstaafd
De top 3 van Sjors van Leeuwen
Nienke van Oeveren 20 december 2012 Sjors van Leeuwen is directeur van Indora Managementadvies. Als zelfstandig adviseur begeleidt hij organisaties op het gebied van klantgericht ondernemen, CRM, strategie, marketing en internet. Hij heeft meerdere boeken geschreven waaronder CRM in de praktijk, Zorgmarketing in de praktijk en Klant in de driver’s seat.
Alle interviews en artikelen (2)

Over Michael Porter

Michael E. Porter is hoogleraar bedrijfskunde aan de Harvard Business School en al jarenlang de absolute expert op het gebied van strategie en concurrentie. Vooral zijn vijfkrachtenmodel ('Competitive Forces Model'), waardeketenmodel ('Value Chain Model') en de typologie van Porter behoren tot de basiskennis van iedere manager. Zijn boeken worden met regelmaat herdrukt. Porter volgde een universitaire opleiding in Princeton en behaalde zijn doctoraat met als vakgebied zakeneconomie in 1973 in Harvard.

Andere boeken door Michael Porter

Inhoudsopgave

List of figures
List of boxes
Preface

Introduction

1. Scoping the problem
2. Identifying the root causes
3. How reform went wrong
4. Principles of value-based competition
5. Strategic implications for health care providers
6. Strategic implications for health plans
7. Implications for suppliers, consumers and employers
8. Health care policy and value-based competition - Implications for government

Conclusion
Appendix A - Making results public
Appendix B - The care delivery value chain

Notes
Bibliography
Index
About the authors

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Redefining Health Care