Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Marketing Across Cultures

Ingenaaid Engels 2004 1e druk 9781841124711
Verwachte levertijd ongeveer 9 werkdagen

Samenvatting

Het marketingproces zit vol met dillema's. 'Marketing Across Cultures' is een hoeksteenboek in de 'Culture for Business' serie. Trompenaars en Woolliams laten zien hoe we de verschillende markten en klantbehoeften in een groot aantal verschillende culturele contexten beter kunnen leren begrijpen.

Specificaties

ISBN13:9781841124711
Taal:Engels
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:353
Uitgever:Capstone
Druk:1
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Fons Trompenaars

Van zijn boek Riding the Waves of Culture (1994) werden inmiddels meer dan 200.000 exemplaren verkocht en het werd vertaald in meer dan 10 talen. Daarnaast schreef hij onder andere: Seven Cultures of Capitalism, Building Cross-Cultural Competence en 21 Leaders for the 21st Century (samen met Charles Hampden Turner) en hij is hoofdauteur van de serie Business Across Cultures. In de laatste Thinkers 50, het meest prestigieuze overzicht van managementgoeroes, claimt hij de 25e positie. Manfred Kets de Vries (32e plaats in dit overzicht) en Fons zijn de enige Nederlandse managementgoeroes in dit overzicht (www.thinkers50.com). Intercultureel management is het thema waar Fons Trompenaars beroemd mee is geworden. Dat hij dat thema koos, is gezien zijn achtergrond niet heel vreemd. Zijn moeder was Frans, zijn vader Nederlands en zelf werkte hij voor Shell in negen landen. Cultuurverschillen zijn hem daarom met de paplepel ingegoten. De wereld is zijn werkterrein. Hij werkte als consultant o.a. voor Shell, BP, ICI, Philips, Heineken, TRW, Mars, Motorola, General Motors, Nike, Cable and Wireless, Unicredit, Linde en Merrill Lynch. In 1989 startte hij het Centre for International Business Studies, tegenwoordig Trompenaars Hampden-Turner Intercultural Management Consulting, een consulting- en trainingorganisatie op het gebied van internationaal management. Achterliggende gedachte van Fons Trompenaars' werk is dat hij overtuigd is van het feit dat 'de onderneming die een cultuurkloof weet te overbruggen, daar beslissend concurrentievoordeel mee kan behalen'.

Andere boeken door Fons Trompenaars

Inhoudsopgave

Introduction: Marketing across cultures.
1. Marketing in a multicultural and changing world.

2. Cultural differences in a marketing context: value dimensions.

3. Cultural differences in a marketing context: further value dimensions.

4. Marketing research across cultures.

5. Branding across cultures.

6. Franchising across cultures.

7. Marketing across ethnic boundaries.

8. E-Marketing dilemmas across cultures.

9. Dilemmas of strategic marketin

10. Develop your capacity to reconcile dilemmas.

Conclusion.

Appendix: Accumulating and interpreting the evidence.

Bibliography.

Index.

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Marketing Across Cultures