

Marc J. Epstein is Distinguished Research Professor of Management at Jones Graduate School of Business at Rice University in Houston, Texas.
Meer over de auteursMeasuring and Improving Social Impacts
A Guide for Nonprofits, Companies and Impact Investors
Gebonden Engels 2014 1e druk 9781907643996Samenvatting
Identificeren, meten en verbeteren van sociale gevolgen is een belangrijke uitdaging voor zakelijke- en particuliere stichtingen, charitatieve instellingen, NGO's en bedrijven. Hoe kunt u het best sociale en ecologische voordelen (en kosten) in evenwicht brengen? Hoe krijgt u duidelijkheid in meerdere mogelijkheden en kansen?
De auteurs beschrijven de stappen die nodig zijn voor het identificeren, meten en verbeteren van de sociale impact. Deze systematische aanpak is bruikbaar bij het maximaliseren en beoordelen van de impact van verschillende soorten aan investeringen zoals subsidies en donaties en commerciële investeringen.
Trefwoorden
sociale impact impactmeting maatschappelijk verantwoord ondernemen non-profit impact investing duurzaamheid filantropie theory of change prestatiemeting donoreffectiviteit resultaatgericht werken sociaal ondernemerschap strategisch management subsidieverstrekking fondsenwerving sociale verandering sociale innovatie maatschappij monitoring en evaluatie armoedebestrijding milieu gezondheidszorg verantwoording stichting ngo's return on investment bedrijfsleven schaalvergroting onderzoek ketenverantwoordelijkheid
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Over Kristi Yuthas
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Introduction
Part 1: What Will You Invest?
1. The Social Impact Creation Cycle
2. Understanding the Investor
Part 2: What Problem Will You Address?
3. Understanding the Problem
4. Understanding the Investment Options
Part 3: What Steps Will You Take?
5. How Social Impacts Are Created
6. Linking Actions to Impacts
Part 4: How Will You Measure Success?
7. Measurement Basics
8. Measurement Approaches
9. Measuring Your Impact
Part 5: How Can You Increase Impact?
10. Social Impact Measurement Maturity
11. Amplifying Your Impact
12. Call to Action Social Impact
Self-Assessment
Notes
Bibliography
Index
About the Authors
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan