Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

The New Oil

Using Innovative Business Models to Turn Data Into Profit

Paperback Engels 2014 9781935504825
Verkooppositie 2352
Verwachte levertijd ongeveer 6 werkdagen

Samenvatting

Data is de drijvende kracht achter een nieuwe economische beweging. Het is de brandstof voor innovatieve technologie en nieuwe business modellen. In 'The New Oil' laat Arent van ‘t Spijker op treffende wijze zien hoe bedrijven de waarde van hun data te gelde kunnen maken.

Ruim een eeuw geleden was olie de stuwende kracht achter innovaties zoals verbrandingsmotor, centrale verwarming en plastics. Olie transformeerde en versnelde onze wereld en onze economie. Vandaag de dag is data de drijvende kracht achter een vergelijkbare verandering: data maakt nieuwe business modellen mogelijk en beïnvloedt producten en diensten in alle industrieën

In 'The New Oil' laat Arent van ‘t Spijker zien hoe bedrijven als Google, Nike en Adara een ‘Data Driven Strategy’ gebruiken. Hij gebruikt voorbeelden van kleine en grote bedrijven om te verhelderen welke commerciële toepassingen en kansen data biedt. Aan de hand van het Business Model Canvas beschrijft Van ‘t Spijker vijf typische business modellen om data te gelde te maken. Daarna laat hij zien hoe deze business modellen succesvol in praktijk gebracht worden.

'The New Oil' toont de invloed van data op de strategie van bedrijven. Maar bovenal is het een boek dat inspireert om zelf succesvol te worden in het vermarkten van data.

Specificaties

ISBN13:9781935504825
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:222
Druk:1
Verschijningsdatum:11-9-2014

Lezersrecensies

5.0 van de 5
3 stemmen
3
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Arent van ’t Spijker: ‘Big Data zijn drijfveer voor verandering’
Pierre Pieterse 10 november 2014 Big Data leidt tot veel nieuwe verdienmodellen. Arent van 't Spijker verzamelde er een aantal, om te laten zien welke kansen er liggen. En Peter Boerman (journalist bij MT) tekende ze op.
Alle interviews en artikelen (1)

Over Arent van 't Spijker

Arent van 't Spijker (1970) is senior consultant op het gebied van Data Driven Strategy bij BlinkLane Consulting. Hij adviseert senior management bij het creëren en ontwikkelen van nieuwe kansen en business modellen die gebaseerd zijn op data. Van ’t Spijker treedt regelmatig op als spreker en schrijft over Data Driven Strategy op diverse blogs en websites. Hij is expert op het gebied van de zakelijke waarde van data en de impact van technologie op bedrijfsstrategie. Arent van ’t Spijker heeft een achtergrond in Competitive- en Business Intelligence en heeft een bijzondere expertise in Disruptive Technology, Business Model Innovation en Data Driven Strategy.

Andere boeken door Arent van 't Spijker

Inhoudsopgave

Part I: Shift Happens
1. Introduction
2. The Value of Data
3. Change Happens
-Information Generations
-Value Shifts from Publishers to Platforms
-Data Drives Market Insurgents
-Availability Sparks Creativity
4. Three Drivers of Change
-The Connected Economy
-The Internet of Things: A Sensory Revolution
-Mobility
-Enablers of Co-Creation
5. Co-Creation
6. Data Creates Value in the Network

Part II: The Value of Data
7. Patterns
8. Pattern 1: Basic Data Sales
-Basic Data Sales in the Business Model Canvas
-Practical Issues with Basic Data Sales
9. Pattern 2: Product Innovation
-Product Innovation in the Business Model Canvas
-Competing on Data
-Using Data to Restore Credibility to Banking
-Business Model ‘Flip’
10. Pattern 3: The Commodity Swap
-Commodity Swap in the Business Model Canvas
-Smart Meters Enable the Commodity Swap
11. Pattern 4: Value Chain Integration
-Value Chain Integration in the Business Model Canvas
-Redefining Logistics Through Data
12. Pattern 5: Value Net Creation
-Value Net Creation in the Business Model Canvas
-Value Net Creation: Adara, Inc.

Part III: Patterns in Practice
13. The Flipping Point
14. Reciprocity
-Reciprocity Drives Amazon’s Recommendations
-Using Reciprocity to Generate Unique Data
-Using Reciprocity to Create Customer Loyalty
-Auto Generation vs. ‘Asking’ for Data
15. Flow Control
-TomTom’s First Mover Advantage in Flow Control
-Flow Control Requires Business Continuity
-Flow Control Creates Competitive Advantage
-Strategic Value of Flow Control
16. Scalability
-Scaling Beyond Expected Boundaries
-Scalability to Create High Barriers to Entry
17. Platform
-The Platform as a Single Point of Distribution
-The Platform as a Means for Managing Commerce
-Platform as a Launch Pad for Creativity
-Nike+: Single Platform for Activity Monitoring
18. Quality and Privacy
-Data Quality
-Data Reliability
-Privacy
19. Managing Data Initiatives
-Data Driven Strategy Is a Risk
-The Parallel Startup
-Developing Innovation
-Lean and Iterative Development
-Case: Innovation in Smart Energy
20. Final Thoughts
21. Get Involved
22. Index
23. References

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The New Oil