Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Strategisch management in het MKB

Paperback Nederlands 2015 7e druk 9789001841768
Voormalig top 100Totaal 17 dagen
Verkooppositie 1512Hoogste positie: 79
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

'Strategische management in het MKB' is een uniek studieboek voor studenten in het hbo en universitair onderwijs én een prachtig naslagwerk voor hen die zich beroepsmatig bezighouden met het geven van adviezen op het gebied van ondernemingsstrategie, financieel advies en het begeleiden van ondernemers.

Analytische modellen van goeroes uit o.a. de VS en Canada, zoals Ansoff, Mintzberg, Porter, Hamel & Prahalad en Kim & Mauborgne-die vooral op het grootbedrijf slaan-zijn vertaald naar het Nederlandse midden- en kleinbedrijf.

De rode draad in dit boek is de opbouw van het businessplan, dat een belangrijke rol speelt in het overtuigen van derden voor een verantwoorde financiering. Dit businessplan, waarin op een logische wijze uit de doeken wordt gedaan wat men voor ogen heeft, welke marketingaspecten bij het onderbouwen van het plan een rol spelen en hoe de investering rendement kan opleven, is tevens een schriftelijke vastlegging van de plannen. Het ondernemingsplan is daarmee een goed hulpmiddel voor het evalueren van het investeringsplan en het toetsen van het realiteitsgehalte van de exploitatieprognoses.

De lastige problematiek van het proces van strategievorming en marketingbeleid wordt uitvoering besproken, inclusief een mogelijk offline en online marketingbeleid. Met een groot aantal voorbeelden toepassingen en casussen, toegespitst op het midden- en kleinbedrijf, is dit hét boek voor studenten die een compleet overzicht willen hebben van dingen die spelen bij de strategische beslissingen. Daarom spreekt dit boek ook ondernemers aan als zij willen investeren en daarvoor een beroep moeten doen op vreemd vermogen.

Accountants die voor het midden- en kleinbedrijf werken hebben met de zevende druk van dit boek een geactualiseerd naslagwerk in handen.

Website:
- Extra opgaven en uitwerkingen en nieuw: toetsvragen

Specificaties

ISBN13:9789001841768
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:452
Uitgever:Noordhoff
Druk:7
Verschijningsdatum:13-8-2015
ISSN:

Lezersrecensies

3.0 van de 5
1 stem
0
0
1
0
0

Over Hans Dekker

H.J. (Hans) Dekker AA was werkzaam bij Rabobank Nederland. Hij adviseerde de lokale Rabobanken bij het verstrekken van meer complexe bedrijfsfinancieringen. Als voorzitter van de vakcommissie Strategisch management in het MKB verzorgt hij mede de examens voor de opleidingsinstituten die opleiden voor Accountant-Administratieconsulent. De vakcommissie stelt tweemaal per jaar een examen samen op basis van een praktijkcase in het MKB. Hij heeft gepubliceerd in vakbladen die worden uitgegeven voor ondernemers in de leisurebranche en werkte recent als interim-manager bij een uitgeversbedrijf.

Andere boeken door Hans Dekker

Inhoudsopgave

1. Over ondernemers
2. Management in kleine ondernemingen
3. Strategievormingsproces
4. Marketingbeleid
5. Juridische vormen
6. Investerings- en financieringsplan
7. Balans en resultatenrekening
8. Continuïteit en discontinuïteit
9. Bedrijfsopvolging, bedrijfsovername en bedrijfsoverdracht

Antwoorden meerkeuzevragen
Literatuuropgave
Register
Over de auteurs

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Strategisch management in het MKB