Praktijkboek aanbesteden
Paperback Nederlands 2011 2e druk 9789012573801Samenvatting
Aanbesteden, een vak apart? Dit nieuwe 'Praktijkboek Aanbesteden' biedt uitkomst:
- Wat is een aanbesteding?
- Welke aanbestedingsprocedures zijn er?
- Wie is Europees aanbestedingsplichtig?
- Welke opdrachten zijn Europees aanbestedingsplichtig?
- Hoe bepaal je de selectie- en gunningscriteria en de beoordelingsmethodiek?
- Hoe besteedt de aanbestedende dienst een opdracht aan, en aan welke eisen moet hijvoldoen?
- Hoe schrijft de geïnteresseerde marktpartij in op een aanbesteding?
- Welke overlegmogelijkheden heeft een marktpartij met de aanbestedende dienst?
- Mag een aanmelding en inschrijving worden aangepast?
- Waarom is het tijdig stellen van vragen aan de aanbestedende dienst zo belangrijk?
De auteurs geven praktische tips die u gedurende het proces goed van pas kunnen komen. Ook wordt ingegaan op zaken die in de dagelijkse aanbestedingspraktijk vaak voor onduidelijkheden of problemen zorgen, op welke wijze dergelijke situaties voorkomen kunnen worden en hoe deze opgelost kunnen worden.
Het 'Praktijkboek Aanbesteden' is bedoeld voor degenen die als opdrachtgever of inschrijver betrokken zijn bij een aanbestedingsprocedure of die in de toekomst daarbij betrokken zullen of willen zijn en goed beslagen ten ijs willen komen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Wat is aanbesteding?
2. Begrippenlijst
3. Wie is Europees aanbestedingsplichtig?
4. Welke opdrachten zijn Europees aanbestedingsplichtig?
5. Standaard aanbestedingsprocedures in het Bao
6. Bijzondere aanbestedingsprocedures in het Bao
7. Standaard- en bijzondere aanbestedingsprocedures in het Bass
8. De voorfase van de aanbestedingsprocedure
9. Selectiecriteria en de beoordeling daarvan
10. Gunningscriteria en de beoordeling daarvan
11. Inschrijven op een aanbesteding
12. Praktische aspecten en bijzondere onderwerpen
13. Rechtsbescherming
Wetgevingsregister
Afkortingenregister
Trefwoordenregister
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan