Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Event driven marketing (2e druk)

Op het juiste moment, met het juiste aanbod, bij de juiste klant

Gebonden Nederlands 2006 9789013032079
Niet leverbaar.

Samenvatting

Voor organisaties wordt het steeds belangrijker om klanten te volgen om op het juiste moment te kunnen inspelen op een actuele gebeurtenis. Daarover gaat 'Event Driven Marketing'. Dit boek schetst zowel de theoretische als praktische kaders van EDM. Bovendien bevat het boek een aantal interessante en praktische cases. Wat het boek innovatief maakt, is dat het u houvast biedt bij de organisatie van strategie en uitvoering van marketing- en communicatiecampagnes.

Dit boek schetst een nuchter en pakkend beeld van de klant en hoe u deze met innovatieve marketingconcepten en nieuwe technologieën kunt binden aan een onderneming. Niet door trucjes uit te halen, maar gebaseerd op concrete (retentionele) argumenten. Daarmee schetsen de auteurs ook een oprecht beeld van het vak. Pleidooi is: blijf bij de kern van de marketing, maak dat het resultaat telt en zorg dat de klant happy blijft. Dit boek zal voor u vele bekende en onbekende marketingelementen op een logische manier ordenen.

Specificaties

ISBN13:9789013032079
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:242
Druk:2
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

Rob Beltman | 21 februari 2006
Egbert Jan van Bel beschrijft in zijn boek waarom Event Driven Marketing feitelijk 'the ultimate marketing machine' is. Het verbaast de auteur, die senior adviseur en directielid is van Pleon, dat er niet veel meer literatuurbronnen zijn over Event Driven Marketing.Lees verder

Lezersrecensies

4.1 van de 5
9 stemmen
3
0
2
1
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

nieuws
Hollanditis
Pierre Pieterse 13 mei 2006 Voor iedereen die het is ontgaan: de oranje-invasie staat voor de deur. De oranje opblaasknotsen en –middelvingers komen uit de kast, de oranje Stahlhelmen worden opgepoetst, en morgen is het belangrijkste nieuws wie San Marco heeft thuis gelaten: Huntelaar of toch Vennegoor, of misschien wel Hesselink. Gekte of niet, voor bedrijven is ieder oranjefestijn een zegen. Zeker als ‘onze leeuw’ lang in het toernooi blijft. Dat begint met de verkoop van breedbeeld-tv’s (ook al zendt de publieke omroep niet ‘breed’ uit), via allerlei parafernalia en arrangementen, tot aan ‘event-gerelateerde’ producten: veel bier als ‘we winnen’, nog meer bier als ‘we’ verliezen. Oranje op weg naar de wereldtitel is dus een bij uitstek geschikt moment om zogenaamde ‘event driven marketing’ toe te passen. Klanten iets aanbieden op het moment dat ze het nodig hebben. Dat lijkt logisch, maar is in de praktijk moeilijker dan je zou denken. Gelukkig heeft Egbert Jan van Bel er een boek over geschreven: Event Driven Marketing. Over event driven gesproken!

Over Egbert Jan van Bel

Egbert Jan van Bel …maakt organisaties klantvriendelijk met resultaat. Egbert Jan’s boeken wonnen prijzen, zijn bestsellers. Egbert Jan wil met dit boek organisaties succesvoller maken. U helpen klantvriendelijkheid als strategie in te zetten om het nog beter te doen. Makkelijker gezegd dan gedaan maar in de workshops, adviezen en publicaties van Egbert Jan haalt u altijd de benodigde tips en adviezen. Egbert Jan is hoofdredacteur van het klantblog CustomerTalk.nl en hij helpt organisaties duurzame klantrelaties te realiseren.

Andere boeken door Egbert Jan van Bel

Inhoudsopgave

Over de makers van dit boek

Voorwoord

Inleiding

Theorie

1. Event Driven Marketing: kader, definities en begrippen
2. De nieuwe marketingterminologie
3. Het EDM-Kwadrant
4. EDM en het groeipad naar CRM
5. Procesmanagement en uitvoering van EDM
6. Loyale klanten bestaan niet
7. Resultaat Telt: EDM en klantwaarde/winstgevendheid
8. Event Driven Marketing: Event Driven Dataprotection
9. Over data(bases), informatie(systemen) en data-analyse
10. Event Driven Marketing (EDM) in FMCG
11. Event Driven Marketing in Baby Care
12. Event Driven Marketing in Premium Pet Food
13. Event Driven Marketing in mobiele telefonie
14. Funda coach - EDM in de verhuismarkt, Event Driven e-Mail Marketing

Appendices

1. Tips, checklists en meer
2. Begrippenlijst
3. Dank aan

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Event driven marketing (2e druk)