Lees verder
Egbert Jan van Bel is een expert in change, marketing en ondernemerschap. Hij combineert innovatie met educatie en heeft als adviseur en auteur met zijn boeken en velen geholpen met groeien en verbeteren. Hij is een inspirerende denker en doener, die levenslang leren en waardecreatie centraal stelt in zijn werk.
Meer over de auteursEvent driven marketing (2e druk)
Op het juiste moment, met het juiste aanbod, bij de juiste klant
Gebonden Nederlands 2006 2e druk 9789013032079Samenvatting
Voor organisaties wordt het steeds belangrijker om klanten te volgen om op het juiste moment te kunnen inspelen op een actuele gebeurtenis. Daarover gaat 'Event Driven Marketing'. Dit boek schetst zowel de theoretische als praktische kaders van EDM. Bovendien bevat het boek een aantal interessante en praktische cases. Wat het boek innovatief maakt, is dat het u houvast biedt bij de organisatie van strategie en uitvoering van marketing- en communicatiecampagnes.
Dit boek schetst een nuchter en pakkend beeld van de klant en hoe u deze met innovatieve marketingconcepten en nieuwe technologieën kunt binden aan een onderneming. Niet door trucjes uit te halen, maar gebaseerd op concrete (retentionele) argumenten. Daarmee schetsen de auteurs ook een oprecht beeld van het vak. Pleidooi is: blijf bij de kern van de marketing, maak dat het resultaat telt en zorg dat de klant happy blijft. Dit boek zal voor u vele bekende en onbekende marketingelementen op een logische manier ordenen.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Egbert Jan van Bel
Inhoudsopgave
Voorwoord
Inleiding
Theorie
1. Event Driven Marketing: kader, definities en begrippen
2. De nieuwe marketingterminologie
3. Het EDM-Kwadrant
4. EDM en het groeipad naar CRM
5. Procesmanagement en uitvoering van EDM
6. Loyale klanten bestaan niet
7. Resultaat Telt: EDM en klantwaarde/winstgevendheid
8. Event Driven Marketing: Event Driven Dataprotection
9. Over data(bases), informatie(systemen) en data-analyse
10. Event Driven Marketing (EDM) in FMCG
11. Event Driven Marketing in Baby Care
12. Event Driven Marketing in Premium Pet Food
13. Event Driven Marketing in mobiele telefonie
14. Funda coach - EDM in de verhuismarkt, Event Driven e-Mail Marketing
Appendices
1. Tips, checklists en meer
2. Begrippenlijst
3. Dank aan
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan