Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Event driven marketing (2e druk)

Op het juiste moment, met het juiste aanbod, bij de juiste klant

Gebonden Nederlands 2006 2e druk 9789013032079
Voormalig top 100Totaal 31 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Voor organisaties wordt het steeds belangrijker om klanten te volgen om op het juiste moment te kunnen inspelen op een actuele gebeurtenis. Daarover gaat 'Event Driven Marketing'. Dit boek schetst zowel de theoretische als praktische kaders van EDM. Bovendien bevat het boek een aantal interessante en praktische cases. Wat het boek innovatief maakt, is dat het u houvast biedt bij de organisatie van strategie en uitvoering van marketing- en communicatiecampagnes.

Dit boek schetst een nuchter en pakkend beeld van de klant en hoe u deze met innovatieve marketingconcepten en nieuwe technologieën kunt binden aan een onderneming. Niet door trucjes uit te halen, maar gebaseerd op concrete (retentionele) argumenten. Daarmee schetsen de auteurs ook een oprecht beeld van het vak. Pleidooi is: blijf bij de kern van de marketing, maak dat het resultaat telt en zorg dat de klant happy blijft. Dit boek zal voor u vele bekende en onbekende marketingelementen op een logische manier ordenen.

Specificaties

ISBN13:9789013032079
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:242
Druk:2
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Event driven marketing
Rob Beltman | 21 februari 2006
Egbert Jan van Bel beschrijft in zijn boek waarom Event Driven Marketing feitelijk 'the ultimate marketing machine' is. Het verbaast de auteur, die senior adviseur en directielid is van Pleon, dat er niet veel meer literatuurbronnen zijn over Event Driven Marketing. Niet alleen hebben we hier dus te maken met de beste uitvinding sinds het gesneden brood, het is ook nog eens een van de best bewaarde geheimen in de managementliteratuur. Onbegrijpelijk, zo vindt van Bel, die en passant alle definities en modellen die hij nergens anders eerder heeft gezien voorziet van een expliciet copyright teken.
Lees verder

Lezersrecensies

3.8 van de 5
6 stemmen
3
0
2
1
0

Interviews en artikelen (1)

nieuws
Hollanditis
Pierre Pieterse 13 mei 2006 Voor iedereen die het is ontgaan: de oranje-invasie staat voor de deur. De oranje opblaasknotsen en –middelvingers komen uit de kast, de oranje Stahlhelmen worden opgepoetst, en morgen is het belangrijkste nieuws wie San Marco heeft thuis gelaten: Huntelaar of toch Vennegoor, of misschien wel Hesselink. Gekte of niet, voor bedrijven is ieder oranjefestijn een zegen. Zeker als ‘onze leeuw’ lang in het toernooi blijft. Dat begint met de verkoop van breedbeeld-tv’s (ook al zendt de publieke omroep niet ‘breed’ uit), via allerlei parafernalia en arrangementen, tot aan ‘event-gerelateerde’ producten: veel bier als ‘we winnen’, nog meer bier als ‘we’ verliezen. Oranje op weg naar de wereldtitel is dus een bij uitstek geschikt moment om zogenaamde ‘event driven marketing’ toe te passen. Klanten iets aanbieden op het moment dat ze het nodig hebben. Dat lijkt logisch, maar is in de praktijk moeilijker dan je zou denken. Gelukkig heeft Egbert Jan van Bel er een boek over geschreven: Event Driven Marketing. Over event driven gesproken!

Over Egbert Jan van Bel

Egbert Jan van Bel is een veelzijdige en gedreven professional met een passie voor het bouwen van waardevolle organisaties. Zijn werk wordt gekenmerkt door een constante zoektocht naar vernieuwing en verbetering, waarbij hij zijn kennis en ervaringen graag deelt om anderen te helpen groeien en excelleren. Als ondernemer was hij betrokken bij diverse startups in de digital marketing en richtte hij het succesvolle Beeckestijn Business School op. In zijn carrière heeft Egbert Jan diverse rollen vervuld, waaronder marketingstrategist, auteur en docent. Deze ervaringen hebben hem een diepgaand inzicht gegeven in zowel traditionele als moderne media en de veranderende behoeften van bedrijven en consumenten. Zijn vermogen om complexe concepten eenvoudig uit te leggen, maakt hem tot een gewaardeerde adviseur spreker en schrijver. Zijn boek Event Driven Marketing won de PIM Marketing Literatuurprijs en zijn bestseller-serie Kloteklanten groeide uit tot een van de meest verkochte managementboeken. Zijn nieuwste boek het ‘Steentje in je Schoen’ waarmee de methodiek wordt beschreven om met kleine veranderingen naar grote verbeteringen kunt gaan. Zijn werk is niet alleen informatief, maar ook praktisch zeer toepasbaar, met als doel lezers te inspireren zelf aan de slag te gaan. Egbert Jan's werk wordt gedreven door integriteit, creativiteit en een onwrikbare toewijding aan waardevol zijn.

Andere boeken door Egbert Jan van Bel

Inhoudsopgave

Over de makers van dit boek

Voorwoord

Inleiding

Theorie

1. Event Driven Marketing: kader, definities en begrippen
2. De nieuwe marketingterminologie
3. Het EDM-Kwadrant
4. EDM en het groeipad naar CRM
5. Procesmanagement en uitvoering van EDM
6. Loyale klanten bestaan niet
7. Resultaat Telt: EDM en klantwaarde/winstgevendheid
8. Event Driven Marketing: Event Driven Dataprotection
9. Over data(bases), informatie(systemen) en data-analyse
10. Event Driven Marketing (EDM) in FMCG
11. Event Driven Marketing in Baby Care
12. Event Driven Marketing in Premium Pet Food
13. Event Driven Marketing in mobiele telefonie
14. Funda coach - EDM in de verhuismarkt, Event Driven e-Mail Marketing

Appendices

1. Tips, checklists en meer
2. Begrippenlijst
3. Dank aan

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Event driven marketing (2e druk)